strypa av honda nsr??

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
tjena!
har en honda nsr (gamla modellen, 89 tror jag) som går lite halvtrögt sådär, undrar därför hur de gamla modellerna är strypta och vad man kan göra åt det?
har plockat brickan i kröken men har hört att det ska finnas en reed-strypning, var sitter den och hur tar jag bort den? är det samma sak som insugsstrypning, dvs en bricka i insuget?
tack på förhand:Bugar
 
Insuget och kröken.

CDI behöver du aldrig bry dig om på NSR.
 
Insuget och kröken.

CDI behöver du aldrig bry dig om på NSR.

ok, tack för det. hur ser insugsstrypningen ut och var sitter den? närmast förgasaren eller cyllen? hur tar man bort den?
 
det sitter ett stort block i reedventilerna. den plockar du bara ut så är det klart :)
 
det sitter ett stort block i reedventilerna. den plockar du bara ut så är det klart :)

ok, tack för det:) några tips på hur man kommer åt? sitter ju så jävla tätt packat på den hojen så...:va
 
du får skruva bort förgasaren och luftfiltret, sen tror jag du ser den faktiskt, det är ett stort vitt plast 'block' kan man säga som ligger ner i reedventilerna ungefär.. det är inte så svårt att lista ut vad som ska bort när du ser det :P

det är väl bara att skrva av kåporna och tanken så är det inte så mycket mer jobb..
 
du får skruva bort förgasaren och luftfiltret, sen tror jag du ser den faktiskt, det är ett stort vitt plast 'block' kan man säga som ligger ner i reedventilerna ungefär.. det är inte så svårt att lista ut vad som ska bort när du ser det :P

det är väl bara att skrva av kåporna och tanken så är det inte så mycket mer jobb..

låter lätt, problemet är bara att nsr-modellens designers verkligen tänkte till och byggde en hoj vars allra minsta pinaler är sammanlänkade med resten. det är an omöjligt att bara göra små enkla ingrepp, hela skiten måste ju rivas då alla kåpor sitter ihop, det är tjockt med plats, tanken är ivägen och sammanlänkad med blaha blaha, ramen är ivägen och sammanlänkad med hela skiten och jag vet inte vad... det är fan en hoj för brudar, det är vad det är. den ska vara för krånglig att meka med själv så att cheyerna ger upp direkt och lämnar in den på firma istället för att sabba den:huvet
 
låter lätt, problemet är bara att nsr-modellens designers verkligen tänkte till och byggde en hoj vars allra minsta pinaler är sammanlänkade med resten. det är an omöjligt att bara göra små enkla ingrepp, hela skiten måste ju rivas då alla kåpor sitter ihop, det är tjockt med plats, tanken är ivägen och sammanlänkad med blaha blaha, ramen är ivägen och sammanlänkad med hela skiten och jag vet inte vad... det är fan en hoj för brudar, det är vad det är. den ska vara för krånglig att meka med själv så att cheyerna ger upp direkt och lämnar in den på firma istället för att sabba den:huvet


Det är bara du som meckar som en chey :fakta
 
du får skruva bort förgasaren och luftfiltret, sen tror jag du ser den faktiskt, det är ett stort vitt plast 'block' kan man säga som ligger ner i reedventilerna ungefär.. det är inte så svårt att lista ut vad som ska bort när du ser det :P

det är väl bara att skrva av kåporna och tanken så är det inte så mycket mer jobb..

Enligt denna tråden så ska den sitta där.
 
Testa och se efter att ta bort den, blir det bättre så blir det.. om inte så e det bara att sätta tillbaks den:rolleyes:
Vet inte hur resultatet kommer att se ut men på en moppen så hade effekten ökat nästan säkert iaf, p.g.a det större bränsleflödet. Men det kanske inte har så stor inverkan på NSR, vet ej säkert. Testa!!
Kolla länken--->
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63789

:yoparty
 
Det är bara du som meckar som en chey :fakta

säften särring::sissy du som har en borde ju veta att jag har rätt :D

Enligt denna tråden så ska den sitta där.

hmm... det där gav ju en del nya frågor... det står i mc-papprena att den är strypt till 11 Kw genom reedventilstrypning och bricka i kröken men om det där inte är en strypning så vetefan vad det är som ska bort...:confused: nån som vet?

Testa och se efter att ta bort den, blir det bättre så blir det.. om inte så e det bara att sätta tillbaks den:rolleyes:
Vet inte hur resultatet kommer att se ut men på en moppen så hade effekten ökat nästan säkert iaf, p.g.a det större bränsleflödet. Men det kanske inte har så stor inverkan på NSR, vet ej säkert. Testa!!
Kolla länken--->
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63789

:yoparty

som sagt, står i papprena... mer vet jag inte. den där har jag kollat:D
 
Last edited:
"Nej ska sitta där. Gör så att bensin/luftblandning lättare kommer fram. bättre flöde utan massa konstiga turbulenser. Testa att ta bort den men det enda jag tror du märker är att den drar mer bensin och ev så kan du inbilla sig att den går liiiiiite bättre."

så säger någon annan, så den kanske ska sitta där.. :va

att komma åt är skit svårt, allt sitter sjukt tight :näsblod
 
Last edited:
Äh ni är bara dåliga meckare xD men jag kan erkänna att det är väl bland den klurigast gjorda 125an. Klarade dock att byta tändstift utan att skruva av en enda kåpa :D
 
Äh ni är bara dåliga meckare xD men jag kan erkänna att det är väl bland den klurigast gjorda 125an. Klarade dock att byta tändstift utan att skruva av en enda kåpa :D

knappast:tungan
det menar du inte...:rolleyes:
men tändstiftet är ju det som sitter minst svåråtkomligt till:huvet :D
 
det kan jag också ;) fast så har inte jag så mycket kåpor heller :D
 
Tabort skiten bara sen se vad som händer, den kan inte gå sönder av det lilla ingreppet.

Ta av kåporna sen tar du bara ner motorn. Då har du bra uppsyn.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top