Hej!
Jag har problem med min hoj och är i behov av tips..
Suzuki Gsxr 750 -88
Hojen har stått ett år, gick perfekt när jag ställde den. När jag startade gick den som en påse skit. Misstände och spottade, stiften var kolsvarta. Då jag vet att en nersurad gsxr = byta stift så gjorde jag detta..
Hojen går mycket bättre men den blurrar mellan 5 000 rpm och 10 000 rpm över 10k rpm så går den som ett spjut.. Om jag drar på med 1\2 gas så går den rent på alla varvtal, men om jag gasar mer än 1\2 så blurrar den mellan 5 000 rpm och 10 000 rpm. Vid "normal" körning märker man inte mycket, bara när man drar på...
Det jag redan provat är:
Bytt från gammal bensin till ny (98 oktan)
Bytt stift
Rengjort förgasarna
Gängat om tändkablar i tändhattarna (inte på tändspolarna)
Undersökt om den tar tjuvluft med hjälp av startgas (tar troligen inte tjuvluft)
Hur beter sig hojen om förgasarmenbranen är slut?
Kan det vara en tändspole eftersom den började gå bättre när jag bytte stift?
Kan det vara tändstyrningen, boxen, kan man "resetta" den på något sätt?
Behöver förgasarna cynkas? (cynkades för 3 år sedan)
Mycket tacksam för tipps..
Jag har problem med min hoj och är i behov av tips..
Suzuki Gsxr 750 -88
Hojen har stått ett år, gick perfekt när jag ställde den. När jag startade gick den som en påse skit. Misstände och spottade, stiften var kolsvarta. Då jag vet att en nersurad gsxr = byta stift så gjorde jag detta..
Hojen går mycket bättre men den blurrar mellan 5 000 rpm och 10 000 rpm över 10k rpm så går den som ett spjut.. Om jag drar på med 1\2 gas så går den rent på alla varvtal, men om jag gasar mer än 1\2 så blurrar den mellan 5 000 rpm och 10 000 rpm. Vid "normal" körning märker man inte mycket, bara när man drar på...
Det jag redan provat är:
Bytt från gammal bensin till ny (98 oktan)
Bytt stift
Rengjort förgasarna
Gängat om tändkablar i tändhattarna (inte på tändspolarna)
Undersökt om den tar tjuvluft med hjälp av startgas (tar troligen inte tjuvluft)
Hur beter sig hojen om förgasarmenbranen är slut?
Kan det vara en tändspole eftersom den började gå bättre när jag bytte stift?
Kan det vara tändstyrningen, boxen, kan man "resetta" den på något sätt?
Behöver förgasarna cynkas? (cynkades för 3 år sedan)
Mycket tacksam för tipps..