Strul med nytt signalhorn

QlimaxinCat

Yngling
Gick med
14 Jun 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha DT125R -92
Jag införskaffade nyss ett nytt signalhorn då jag kände att det gamla inte hade nog med effekt på de stackars inburade medtrafikanterna.
Den nya tutan är på 12V, 29A. Den gamla på 12V, 10A.
Hur som helst, när jag kopplat in den nya tutan så liksom, klickar den bara. Typ som om man knackade på en burk, sedan blir det tyst.

Jag är fruktansvärt okunnig på sånt här med kablage och elektronik så jag har egentligen ingen aning om vad som behövs göras. Någon ängel som har något förslag? :angel
 
Snackar vi, som du säger, 29A så är varje milliohm i extra resistans för mycket..
Du har faktiskt tredubblat strömförbrukningen och det som fungerade tidigare - det behöver inte göra det nu..:fakta
Ett bra hojbatteri bör kunna lämna 29A men då får du nog hämta det direkt på batteripolerna, inte "nånstans i elsystemet"..
Montering av hjälprelä eller byte till kompressorhorn rekommenderas.
Det första är enklast..
Schema kan säkert nån hjälpa dig med..
Nuv matning till horn ska kopplas till hjälprelä och en grov kabel hämtas från batteri+ fvb till "nytt_horn"

Edit:
Och i länken som finns i inlägg #3 finns ett utmärkt kopplingsschema..
 
Last edited:
De brukar sitta en ställskruv på baksidan av tutan, troligen bara skruva på den tills de låter bra!
 
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Back
Top