Strul med nytt signalhorn

QlimaxinCat

Yngling
Gick med
14 Jun 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha DT125R -92
Jag införskaffade nyss ett nytt signalhorn då jag kände att det gamla inte hade nog med effekt på de stackars inburade medtrafikanterna.
Den nya tutan är på 12V, 29A. Den gamla på 12V, 10A.
Hur som helst, när jag kopplat in den nya tutan så liksom, klickar den bara. Typ som om man knackade på en burk, sedan blir det tyst.

Jag är fruktansvärt okunnig på sånt här med kablage och elektronik så jag har egentligen ingen aning om vad som behövs göras. Någon ängel som har något förslag? :angel
 
Snackar vi, som du säger, 29A så är varje milliohm i extra resistans för mycket..
Du har faktiskt tredubblat strömförbrukningen och det som fungerade tidigare - det behöver inte göra det nu..:fakta
Ett bra hojbatteri bör kunna lämna 29A men då får du nog hämta det direkt på batteripolerna, inte "nånstans i elsystemet"..
Montering av hjälprelä eller byte till kompressorhorn rekommenderas.
Det första är enklast..
Schema kan säkert nån hjälpa dig med..
Nuv matning till horn ska kopplas till hjälprelä och en grov kabel hämtas från batteri+ fvb till "nytt_horn"

Edit:
Och i länken som finns i inlägg #3 finns ett utmärkt kopplingsschema..
 
Last edited:
De brukar sitta en ställskruv på baksidan av tutan, troligen bara skruva på den tills de låter bra!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top