Strippkörning i Västervik 23:e maj 2009.

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Tjaba.

Hittar ingen färsk tråd om strippkörningen i Västervik den 23:e maj....
Jag har ju fått tummen ur och anmält mig.
Bara 4 hojar anmälda än så länge :confused: .

Jag har inte kört i Västervik men har hört om den korta bromssträckan (därav 201 meter för hojar). Ska bli väldigt intressant för mig att se vad hojen gör efter vårens Bohlin-modifieringar.

Kom igen nu och anmäl er, så vi blir lite fler hojar :yoparty
http://www.rabiatmotor.com/

MC
01. Jesper Jerresten - Suzuki GSX-R1100 -90 - Ösmo
02. Jörgen Nordman - Suzuki Bandit 1200 -98 - Älta
03. Jonas Gardèus - Aprilia 650strada -07 eller Suzuki GSXR1000 -06 - Västervik
04. Ingvar Bergström - Suzuki GSX 1100 -83 - Tumba

Har också anmält mig nu:tummenupp
Ska bli kul att se hur min Hoj går efter Motospeed i vinter,
och Andersson Turbos nu färdigbyggda mellanrör:tummenupp

Så nu är det 6 hojar anmälda, nästan fler än bilarna just nu:)
Jag hoppas jag får med mig en till från Norrtälje, vet om ca 10 min.

05. Jonatan Gustafsson - Suzuki Katana -82 - Ljungsbro
06. Patrik Lindgren - Suzuki B-King -08 - Norrtälje

Last edited:
Blev inget för Roger, så jag blir själv från Norrtälje. Men ska försöka tvinga med lillebror och hans EVO VI istället, även om det inte är en hoj.

Last edited:
Hur tar sig alla från Stockholmstrakten dit, släpkärra eller "mc-touring"?

/Ingvar

Med stor sanolikhet så kommer det vara med bil, antingen skåpbil eller släp.
Jobbigt läge att köra ras och sedan ta sig hem med trasig hoj 25-30 mil... :näsblod

Inget spikat vad gäller transporten i dagsläget dock!

Hoppas det blir fler som kommer ner till "mina jaktmarker" (har ca 3mil till banan) . Har tyvärr inte hojen färdig så jag får nog vänta tills i augusti då dom brukar köra igen.

Last edited:
MC

05. Jonatan Gustafsson - Suzuki Katana -82 - Ljungsbro
06. Patrik Lindgren - Suzuki B-King -08 - Norrtälje
07. Matte Bohlin - Suzuki GSX-R 750 eller 1300 (ej klart än) - Tullinge

:tummenupp

Nu börjar det bli stressigt, Aprilian är nu såld och det blev ingen Gsxr1000 så nu har jakten börjat efter något nytt körbart. Innan körningen i Västervik så är det race i Bredshult den 2maj http://www.braclub.se/events.htm

Gäller denna dag även för hojar? Hur långt är det från Sthlm ner ca?
Lockar ju att åka ner på detta också..

Nu börjar det bli stressigt, Aprilian är nu såld och det blev ingen Gsxr1000 så nu har jakten börjat efter något nytt körbart. Innan körningen i Västervik så är det race i Bredshult den 2maj http://www.braclub.se/events.htm

Det verkar skita sig för mig den 23:e då det körs i Västervik (ingen barnvakt:mad: ) men såg att Bredshult skall ha körning den 13:e juni :)
Är det bra fäste på den banan, eller är det halkigt värre?
Får man köra där fast hojen inte är besiktad osv.?
(Den går dock igenom en besiktning då det tävlas)

Det verkar skita sig för mig den 23:e då det körs i Västervik (ingen barnvakt:mad: ) men såg att Bredshult skall ha körning den 13:e juni :)

Det var tråkigt. Vad körde du på för tider på 201? Så vi andra vet vad vi skall slå:D .

/Ingvar

Jag har inte kört i Västervik men har hört om den korta bromssträckan (därav 201 meter för hojar). Ska bli väldigt intressant för mig att se vad hojen gör efter vårens Bohlin-modifieringar.

Förra året var det en kille som hade en Hayabusa turbo och han hade jätteproblem med att få bra tider, på den korta sträckan 200m så ville hojen inget annat än att stegra sig nästan och när man väl fått kontroll på hojen så var ju sträckan slut.:3freak Hojarna som Vmaxx var dem som dominerade, då dessa verkar vara rätt framtunga. Killen ifråga körde ändå dragbikes eller vad det kallas i england.

Jag kommer inte ställa upp med min hoj, då den är blir ifrånkörd av en 745. (strypning :Bugar ) Men jag är allt bra sugen att regga mig med bilen och köra istället.

mvh
Nobrando

Det är ruggad (ej slät) betong och ja det bettar bra.
Hojen måste vara inreggad och försäkrad men behöver inte vara besiktigad.

http://www.braclub.se/regler.htm

Det var tråkigt. Vad körde du på för tider på 201? Så vi andra vet vad vi skall slå:D .

/Ingvar

I Västervik åkte jag med Lectron 44:or i kombination med icke fungerande quickshifter, så det vart nog hööööga 6:or som bäst.

I år kommer jag köra med min 1127 motor med Matte-topp i rejshojen vilket bör resultera i 6.60 tider ungefär......den som
Skall försöka få ihop knarren till Bredshult den 13:e juni och se vad man kan få till, just nu är det förgasare som måste införskaffas.

Med ditt monster borde du åka åtttor kring mig, jag har ju bara 130 på hjulet i Mattes skoningslösa bänk :gnissla

I Västervik åkte jag med Lectron 44:or i kombination med icke fungerande quickshifter, så det vart nog hööööga 6:or som bäst.

I år kommer jag köra med min 1127 motor med Matte-topp i rejshojen vilket bör resultera i 6.60 tider ungefär......den som
Skall försöka få ihop knarren till Bredshult den 13:e juni och se vad man kan få till, just nu är det förgasare som måste införskaffas.

Med ditt monster borde du åka åtttor kring mig, jag har ju bara 130 på hjulet i Mattes skoningslösa bänk :gnissla

Men tänk på att jag är roooookie och har en höööög hoj. (Du märker att jag börjar förklara bort min förmodade usla körning i förtid, det kallas självförtroende:D)

1127 i rejshojen:va är nyförvärvade pärlan donator?

/Ingvar

Men tänk på att jag är roooookie och har en höööög hoj. (Du märker att jag börjar förklara bort min förmodade usla körning i förtid, det kallas självförtroende:D)

1127 i rejshojen:va är nyförvärvade pärlan donator?

/Ingvar

Näe, jag tror att jag skall sälj den hojen, behöver tiden och dom där pengarna till kåken just nu.
Det är en 91:ans motor från 06-07 som stått och mognat. Den gick som bäst 6,59 / 180 km/h som bäst med portning, RS36:or och sidewinder med lite längre sving och sänkning. Ska bli kul att se om man kan putsa tiden i år med liiiiite vassare cahassie och quickshifter....

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back