Stripad bil utanför MC-varuhuset

Status
Ej öppen för fler svar.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Hur kan man veta att den stals på måndagen om det inte uppmärksammades?
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Han ska få låna en hoj tills allt är löst med f-bolaget en ny hoj kommer att komma, Men problemet är ju att han vill ha en likadan och de verkar vara lite problem.
Varför bilen ställdes där va just på grund av att han inte fick nån respons från firman, de va väldigt mycke tjafs....:yoparty


fy fan va illa, helt rätt att ställa ditt bilen... hoppas firman kompenserar han ... tycker det borde vara en självklarhet!!

//PB
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
killen får helt ny hoj och ställer ändå skåpisen där... fyfan

Lite väl hårt mot firman kanske kan tyckas, men då kanske det verkligen leder till att det aldrig händer i just den butiken iaf. Att de förhoppningsvis förbättrar sina rutiner.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Bara jag som tycker den där bilden ser sjukt fejkad ut? Texten är ju verkligen pålagd i Paint i efterhand? :S jag kanske har fel, i så fall väldigt likt en fejkad bild! skillz!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ja En jävla mupp!!!

Har du ingen aning om hur allt gått till så ge fan i att kalla folk för mupp. Sedan var denna tråd skapad för länge sen och tror det har löst sig, så undra vad killen som ställde bilen tycker om dig!
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Hade inte läst igenom tråden tidigare... Det var någon som undrade varför man inte uppmärksammat stölden då den skedde - det fick mig att komma ihåg då Wineasys (tror de var deras i alla fall) dieselaggregat stals för ett gäng år sedan. Det vägde flera ton... Det upptäcktes först då de själva skulle testköra det. =P
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Nån gång har folk lunch, eller så en kille in i verkstan från andra hållet å ställde en massa kluriga frågor så folk blev upptagna, eller så hade dom bara ren jävla röta. Folk runt omkring lär ju inte bry sig i att dom lastar hojar i en buss på en hojfirma, och dom som jobbade kanske trodde att dom skulle lämna en hoj för service, och inte tittade så noga.

Ser jag ngt som jag anser suspekt så mem/anteknar jag allt ja kan komma på från Regnr till etnisktursprung,kläder .m.m o hade jag varit helt jevla säker så hade ja lagt mig efter o ringt snuten alt. dom som blitt besnodda...:rolleyes:
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Bara jag som tycker den där bilden ser sjukt fejkad ut? Texten är ju verkligen pålagd i Paint i efterhand? :S jag kanske har fel, i så fall väldigt likt en fejkad bild! skillz!

Kolla bilden igen...syns det är klistermärke...(i rubriken + nere i vänster/höger hörn)
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
har han inte blivit kompenserad så e det klockrent.

själv hade jag hyrt 10 bilar
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Av vad jag förstod det när detta inträffade, så försökte firman i fråga kompensera ägaren efter konstens alla regler, men av olika anledningar (när stöld anmäls till Polisen så dröjer det ju en viss tid innan förs. bol. kan göra något tex, och mera exakt vad som gäller kan garanterat andra personer här svara på) så löpte det inte på precis så smidigt som ägaren ville.

Själv tycker jag det verkar onödigt och lite infantilt gjort. Förstår ju irritationen som kan uppstå, men eftersom de försökte hjälpa till så gott det gick behöver man ju inte göra en sådan grej av det.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Har käst tråden helt sinnes sjukt att verkstaden inte pröjsar då de har allt ansvar för den när du lämnat ifrån dig den och nycklarna. Ett solklart fall för konusumentverket tycker jag.

Detta är deras egna föreskrifter.


15. Verkstadens ansvar för fordonet
Verkstaden ansvarar för att fordonet inte skadas medan det är inlämnat. Ansvaret övergår på verkstaden när fordonet har ställts på en av verkstaden anvisad plats och nycklarna har överlämnats. Verkstaden går fri från ansvar om den kan visa att skadan inte beror på försummelse från verkstadens sida. För föremål som är kvarlämnade i fordonet och inte hör till den normala utrustningen ansvarar verkstaden endast om ett särskilt avtal om detta har träffats. Verkstadens ansvar upphör när fordonet har avhämtats och nycklarna har överlämnats till kunden eller när fordonet på kundens begäran har ställts på en överenskommen plats och låsts.

16. Skadestånd
En kund har under de i 31-34 §§ konsumenttjänstlagen angivna förutsättningarna rätt till ersättning för skada, t ex utgifter och förluster, som han har drabbats av på grund av fel eller dröjsmål. Ersättning utgår dock aldrig för förlust i näringsverksamhet. Ersättning för att kunden inte har kunnat nyttja fordonet utgår inte om ett ersättningsfordon har ställts till förfogande. I annat fall utgår en ersättning som motsvarar de faktiska kostnaderna enligt försäkringsbolagens normer för stilleståndsersättning.

Är gammal kompis med ett Ishockey proffs (skryta lite, spelar faktiskt i NHL) Han lämnade in sin nya BMW M3:a för förvaring vilken blev stulen när de hade kört ut den på gårde för att tvätta och rekonda den på vårkvisten. De hittade senare bilen utbränd i olofström. Verstaden fick ta allt på sin försäkring och han fick välja antingen få en ny eller cash.

jag hade jävlar inte vikt mig en mm i detta fallet... :mad:


///Micke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top