Streetrace på 30 väg = 15 åring död

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Jag blir oerhört förb..... när ser den svarta Honda CVR bilen med svarta bromssträck på minst 20m på en mindre 30 väg.
Känner igen killen i denna bil då han kört som en galning förut.

Idioten plockar bort reg plåten tar tid vem som kör snabbast genom stan :kocko en tjej på 15 år blir påkörd på sin cykel flyger 25-30 m dör ögonblickligen. :död

Jag tycker att såna här killar ska aldrig ha körkort någonsin och man saknar ord vad jag känner mot såna här svin. :huvet

http://www.ekuriren.se/

Vilken jubelidiot :kocko :kocko

Jag håller med att ett sånt pucko aldrig ska ha körkort igen någonsin :mad:

Men det blir väl som vanligt. Lite böter och ett par månader utan körkort, om han nu hade något :huvet :huvet

mudder skrev:
Vilken jubelidiot :kocko :kocko

Jag håller med att ett sånt pucko aldrig ska ha körkort igen någonsin :mad:

Men det blir väl som vanligt. Lite böter och ett par månader utan körkort, om han nu hade något :huvet :huvet

Nix, den här lär åka dit för vållande till annans död (förhoppningsvis). Blir själv förbannad när jag ser sånt här, egoistiska idioter som inte har någon som helst respekt för andras liv. :kocko

19-åringen är nu misstänkt för grovt vållande till annans död, grovt
vållande till annans kroppsskada samt grov vårdslöshet i trafiken. Den
som döms för grovt vållande till annans död riskerar fängelse i upp till
fyra år.

Han ligger nog risigt till.

Att det inte har hänt tidigare är ett under. Så ofta man ser grabbar 18-20 som sitter och kör sina bilar som fan i stan. Utan kontroll eller rutin. :huvet

Så man får hoppas det kommer något bra ur detta.... om det nu är möjligt. :va

.....Man får hoppas han blir dömd för detta nu.. annars... :fatta! :näsblod

Herman skrev:
Så man får hoppas det kommer något bra ur detta.... om det nu är möjligt. :va

Det "bra" som kanske kommer ur en sådan här tragiskt händelse lär nog lika snabbt motverkas då nästa Getaway-film släpps....

Jag är ledsen att säga det men det är faktiskt en lagändring vad gäller påföljden som behövs.

Blablabla Markus vill höja straff blabla. Jag vet. Men i US är det kanske 20 års fängelse på en sådan här grej, snacka om preventiv effekt.

Korvgubbe har nog helt rätt - Getaway/GR gör det "legitimt" med sådan körning, adrenalin/ballfaktorn är högre än straffvärdet.

Markus skrev:
Jag är ledsen att säga det men det är faktiskt en lagändring vad gäller påföljden som behövs.

Vaffan... överens igen.. fan då.. Och det är LÅNGT till fredag. Vad ska det här sluta med?

Edit1: Däremot får man väl hoppas att de faktiskt använder lagboken och låter honom dömmas för grov vårdslöshet i trafik och vållande till annans död och då inte bara väljer påföljderna längst ned på skalan.

Fy fan vad sjukt!

Jag önskar jag råkar på grabben som körde i en mörk gränd så ja kan vända ut o in på hans ansikte.

SÅÅÅÅ jävla onödigt så det finns inte.. :(

ser ut å va en crx.. crv e väl SUVen ...

men iaf.. i stan kan man ju faktiskt ta de lite lungt.. även om man ibland får hjärnsläpp...

korvgubbe skrev:
Edit1: Däremot får man väl hoppas att de faktiskt använder lagboken och låter honom dömmas för grov vårdslöshet i trafik och vållande till annans död och då inte bara väljer påföljderna längst ned på skalan.

Ingen risk, de kommer ge honom mild dom. Det var ju säkert inte med flit.

Markus skrev:
Ingen risk, de kommer ge honom mild dom. Det var ju säkert inte med flit.

Hade det varit med flit hade det väl kunnat klassas som dråp...

"Vållande till annans död" är väl det som används när man orsakar någons död utan att ha haft för avsikt att skada/döda personen i fråga... Och enligt susning.nu så står följande att läsa:

"Vållande till annans död definieras i Brottsbalken 3 kap 7 § som "[d]en som av oaktsamhet orsakar annans död". I normalfallet döms till fängelse i högst två år och vid grovt brott till fängelse i mellan sex månader och sex år"

Med tanke på att han så klart överskridit rådande hastighetsbegränsning i tätbebyggt område borde det ju inte anses som ringa utan snarare ganska allvarligt... Jag hoppas det borde ge minst två år...

Har hänt förut i Falköping!!
Fast då var det en tant som dog!!
2 killar som rejsade vid nått rödljus mitt på dan.

CALLAHAN skrev:
Har hänt förut i Falköping!!
Fast då var det en tant som dog!!
2 killar som rejsade vid nått rödljus mitt på dan.

Vilken påföljd fick de?

"Bilen kördes av en 19-årig man från Eskilstuna som omedelbart efter
olyckan greps av polis. Mannen förhördes under helgen, men släpptes
senare på fri fot." :kocko :kocko :kocko

Man blir ta mig fan spyfärdig!

Bikeboy500 skrev:
"Bilen kördes av en 19-årig man från Eskilstuna som omedelbart efter
olyckan greps av polis. Mannen förhördes under helgen, men släpptes

Vad hade du tänkt att dom skulle göra? Ska dom sätta på en kedja med en stor kula på eller? Varför var det dumt att släppa honom? Han kommer ju knappast att fly från landet.

Bikeboy500 skrev:
"släpptes

Vad tror du han ska göra? Hoppa in i en annan bil och köra på någon igen?!

....De enda som låses in i väntan på rättegång är de som :
- Är rymningsbenägna
- Kan förstöra bevis
- Kan påverka vittnen
- ..eller anses farliga för allmänheten

Jag har svårt att se att han är något av dessa... Och dessutom så är det bättre att han går fri till rättegången och därefter får ett straff som han sitter av än att han sitter häktad till rättegången, döms till 6 månader men får sitta 2 av dessa för att han redan avtjänat de andra fyra i häkte...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra