Streetfighter av en gammal GSXR 1100

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag har nu haft en sommar med en custom och det räcker!!! Coolt och skön men inte roligt. Jag har kört det mesta sporthoj, Supermotard, Standarhoj, Offroad, gammal muskelmaskin från tidigt 80 tal. Den bästa hoj jag haft var en -00 Bandit 1200 med lite väss. Den häktade jag av en hel del RR hojar med. Var nere två år på Nürburgring med den var på några bandagar och körde lite 201 m på industrirakorna.
Nu har jag funderingar på att skaffa mig en billig GSXR 1100 från 90 - 93 och jag undrar om någon vet något speciellt om dessa årsmodeller. Jag har hittat sidor med specifikationer på var och en av årsmodellerna ( http://user.tninet.se/~lvn930t/gsxrenglish.htm ) men är det någon som vet nått speciellt vad gäller trimning mm. Jag vet att MC xpress bara har turbosatser till 89 - 92, varför???
ska man köra 402 m är den tyngre men starkare -93 att föredra då eller? Är de lättare 89 - 92 snabbare på 402 m? Gasar man upp en GSXR 1100 från dessa årtal på bakhjulet eller krävs det koppling och ryck i styret?

Jfr man med en GSXR från 89 - 93 med en Bandit -00 så tycker jag att GSXR:en borde ha en bättre ram, bättre fjädring, starkare motor, snabbare och vara en roligare hoj.

Är det någon som har något vettigt att säga om dessa modeller så skriv gärna här och informera mig. Allt är av intresse utom vad gäller utseendet. Smaken är som baken och det vet jag redan.

/Fredrik hojlös och olycklig....
 
om du ska bygga fajter av den så kan jag upplysa dej om att ramen till gixxrarna är ruggit fula :rolleyes:
 
Du gasar utan problem upp dom på 2an även 3an går bra med lite väss och neddrevning!. Och köp en -92 om du hittar den har den feta uppsidedown gaffeln och 146 kusar orginal. Sen kan du ju alltid skruva på en 750 sving då blir den verkligen bakhjulsbenägen (en polare hade en 750, med 1216 motor som gav 158 kusar på slangen och den gick på bakhjulet bara du tittade på den).
 
Last edited:
Jag funderar lite över hur pass mycket man känner av extravikten som kommer -93 på en streetfighter...
 
:gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta

Ännu en gammelgixxer som ska gå i streetfighter-graven.
 
jag hade satsat på en 1100R 89-91 dvs dem som har vippor, lätt trimmade och pålitliga + att det nästan finns hur mycket beggade delar till dem som helst.
86-88 1052 kubik skruv justerade vippor
89-91 1127 kubik skruv justerade vippor
92 1127 kubik shims justerade vippor
93- 1074 kubik vätskekylda

I banditen sitter det 89-91 1100R motor som borrats till 1157 kubik och som nedtrimmats med bla andra kammar för ett starkare låg o mellan register.

U/D gaffeln kom -90 på gixxern
 
Last edited:
troligen var det inte kåporna som gjorde 93an tyngre så du lär nog märka av dem en del jämfört en äldre sucka.
Är de snygga som streetfighters då eller ser de mest ut som kraschade hojar?, många äldre sporthojar ser ju bedrövliga ut utan kåporna tycker jag.
 
Det är svårt att få tag i en R1 för 30 - 35 000:-

Jag har ev en zx9:a från -98 på g men det blir liksom andra slantar. Den starka oförstörbara gsxr motorn lockar ju liksom.

Ang vikten på -93 så är det väl vätskekylningen som är den stora boven men vad jag menade var om det verkligen spelar så stor roll på en Streetfighter... Det kommer ju att bli en ytterst begränsad tid på bana och iom att det blir kåplöst så hoppas jag att det inte blir så många resor på favovägarna i 200+.

Ang utseendet på ramen så har jag sett några coola gamla GSXR. Det blir ju inte boxram utseendet men en polerad gammal GSXR ram ser inte så pjåkig ut den heller.

Fördelen med GSXR:en är att den har en bra motor med knuff i och är billig.
 
Superbus 640 skrev:
Det är svårt att få tag i en R1 för 30 - 35 000:-

En kamrat till mig köpte en röd R1:a -98:a men ohlins kittat gaffel öhlins styrdämp osv osv. körd på bana 5ggr för 36000:- :skrämd

Så omöjligt lär det inte vara :hej
 
det är ganska svårt att hitta en schysst R1 för 35 får jag säga, det är nog enbart om de är repade men det betyder ju inget för dig som ändå ska ha av kåporna.
Jag har alldrig sett nån sån i helt skick på annaons, så jag antar att man måste ha kontakter och själv hitta en sån.
Det finns ju liksom ingen anledning att sälja en sån för 35 om den är ok, då är man ju nån form av idiot.
 
jag tycker den gammla gixxer ramen är skitnsygg, motor är också skitsnygg och den feta USD'n är också skitsnygg :fakta


Den här tycker jag är hur cool som helst och jag har funderat på att bygga en kopia :tummenupp
 

Bifogat

  • martins_streetf_1a.jpg
    martins_streetf_1a.jpg
    59.1 KB · Visningar: 419
NoicE skrev:
jag tycker den gammla gixxer ramen är skitnsygg, motor är också skitsnygg och den feta USD'n är också skitsnygg :fakta


Den här tycker jag är hur cool som helst och jag har funderat på att bygga en kopia :tummenupp

Snyggt shoppad :eek:
 
NoicE skrev:
jag tycker den gammla gixxer ramen är skitnsygg, motor är också skitsnygg och den feta USD'n är också skitsnygg :fakta


Den här tycker jag är hur cool som helst och jag har funderat på att bygga en kopia :tummenupp

Tysk rumpa ÄR inte snygg, snarare så känner man sig lite :zpy

Noice, nu slutar du knapra dom där pillren, dom har tagit bort ditt omdömme helt! :p
 
Men jag knarkar inte längre!




Eller iof gjorde jag det inatt för att jag inte pallade med avrusningen...
 
Lite tunn rumpa men visst är den snygg. Den här är inte så tokig heller...
 

Bifogat

  • img01%2ejpg.jpg
    img01%2ejpg.jpg
    81.3 KB · Visningar: 308
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top