Street Triple R eller 690 Duke R

hade jag köpt en 690 hade jag kört ihjäl mig direCKt ! haha nä men jag hade tatt trajjan, provade en sån ikväll. skitskojj hoj ! :banana

Jag körde båda på lelleträffen och jag skulle valt Triumph. Personligen gillade jag den karaktären mer.

Street Triple R tycker jag, en av de roligaste hojar jag kört. Men jag tycker du ska provköra båda, jag kan ju bara rekommendera det som jag ergonomiskt trivs bra på. Lycka till, hoppas du faller för Streeten. :)

PS, absolut inga problem med långfärdskörningar på Streeten. Åkte ner och upp mellan Sthlm – Linköping under en dag, kunde ha kört mycket längre. Fast för mig känns den som om den är gjord efter min ergonomi, allt sitter precis där jag vill ha allt på en hoj.

Last edited:
Street Triple R :banana :banana :banana och på Hojcenter har dom en demo-hoj så att du kan provköra!!!!
Fick min levererad där för 2 veckor sen och har nu lite svårt att sluta le......... Har bara bra att säga om Hojcenter så här långt! Jag skulle hellre åka dit än gå in på Din MC..........

åja bor skitnära DinMC och har enbart bra erfarenheter av dom .... ingen nackdel att HojCenter folket e trevliga heller :) .... höll ju nästan på att köpa mig en Ducce förra året på K3 Desmocenter pga trevligt folk å inget knussel :tummenupp

Fick offert på Street tripeln från Länsförsäkringar (märkes förs.) på 4600:- hel/hel ... inte blodigt alls jue :)

Street Triple R :banana :banana :banana och på Hojcenter har dom en demo-hoj så att du kan provköra!!!!
Fick min levererad där för 2 veckor sen och har nu lite svårt att sluta le......... Har bara bra att säga om Hojcenter så här långt! Jag skulle hellre åka dit än gå in på Din MC..........
Köpte min Str3 R på HojCenter men de hette då Triumph Center på den tiden, jag har min Str3 R kvar (4:e året nu) och är så kär i den (plus en lika kär Triumph Scrambler).

Tror inte frukten finns kvar, de hjälpte mig med en simpel sak på hojen så jag köpte en mindre korg frukt och gav dem som tack. Bästa hojbutiken tycker jag. :)

åja bor skitnära DinMC och har enbart bra erfarenheter av dom .... ingen nackdel att HojCenter folket e trevliga heller :) .... höll ju nästan på att köpa mig en Ducce förra året på K3 Desmocenter pga trevligt folk å inget knussel :tummenupp

Fick offert på Street tripeln från Länsförsäkringar (märkes förs.) på 4600:- hel/hel ... inte blodigt alls jue :)

Köpte också min på Hojcenter och är nöjd men har samtidigt inga dåliga saker att säga om Din mc.
Ska till Din mc om en timma så ser du mig därute så spana in flinet när jag åker på min street triple :D

Köpte också min på Hojcenter och är nöjd men har samtidigt inga dåliga saker att säga om Din mc.
Ska till Din mc om en timma så ser du mig därute så spana in flinet när jag åker på min street triple :D

Åja sliter för brödfödan här på heltidshelvetet :hihi

Btw , vad ligger era försäkringar på cirka .... hel/hel e det som är intressant , kan ju finnas billigare å bättre än märkesförs

Kör med Triumph/Länsförsäkringar märkesförsäkring och betalar 4000:-/år helförsäkring. Helt ok då jag betalade 3000:- för -98 Horneten IF/Honda.

Btw , vad ligger era försäkringar på cirka .... hel/hel e det som är intressant , kan ju finnas billigare å bättre än märkesförs

1200/månad helförsäkrad och påställd. Trygg-Hansa.

Märkesförsäkringen skulle landa på ca.4500/år hel.

antar att märkesförsäkringen inte täcker banköra/knix med SMC .... BilsportMC ligger på typ 7500 hel/hel

Bilsport-mc 13300:- ej garage 29 år zon 1=dyrast Men värt för man får köra alla bandagar så länge det inte är träning för tävling och tävling. Inte bara smc bandagar.:)

Bytte från en gsxr 1000 till en 690 duke och jag sålde den efter 80 mil. Jag är inget fan av stånka men den är ju så fruktansvärt snygg. Inne i stan var den riktigt bekväm att köra men bristen på effekt och motorkaraktär fick mig att byta tillbaka till radfyra igen.

3200 kr hel/hel Triumph märkesförsäkring, 08-bo. :) Fast jag är gammal förstås...

Om du är van vid b-king så kommer allt kännas trött.

Efter att ha varit ägare till en blackbird så ska det till en massa massa hoj för att jag ska bli imponerad.

Alla "standardhojar" saknar ju pulver, det händer inget.

S3 med turbo kanske ? Eller, fråga Boost3 om han kan hänga på en fläkt på en 690 ?

Om du är van vid b-king så kommer allt kännas trött.

Efter att ha varit ägare till en blackbird så ska det till en massa massa hoj för att jag ska bli imponerad.

Alla "standardhojar" saknar ju pulver, det händer inget.

Mjo , lite orolig för det faktiskt ... men det e därför jag ska ut å prova lite :) .... vettefan,kanske e värt dom extra kronorna i försäkring för Kingen , men samtidigt ska det bli kul å köra nått som väger in under 200kg å har färre än 4 cylindrar :hihi
MV Agusta Brutale 800 verkar ju asnajs annars , även Ducces Monster 1200 (eller nya 821'an som jag tycker e snyggare å bör hamna vettigare i försäkring)

Men Street tripeln måste provas :fakta och hoppas jag inte saknar draget allt för mycket

5400 hel hel zon 2
Ny dag nytt flin, nu åker jag:)

Lite sugen är jag allt på att kolla in mv:s 800 serie.
Kan som du skrev vara ett alternativ.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing