floppen
Ny medlem
Hej
Står i startgroparna för ett street fighter bygge, Har just köpt en komplett sving och framände med fälg däck bromsar osv.. från en ZX10R från 2010, Detta skall sitta på en ZX10 från 91.
Det jag funderar på är om jag skall bredda ramen för att få plats med den ca 2mm bredare svingen?, "Sen är det nog två distanser/tätningar också ca 2*3mm så tot på ca 8mm"
Alt 1. Som jag ser det så är det bara att sätta kapen i ramen och skära isär, sen trycker jag in svingen och drar ihop med sving bulten och fyller med tiggen. Det jag ser som fördel med detta är att jag får ca 8mm att flytta motorn på för att linjera kedjan.
Alt 2 är att bara ta bort ca 2mm på ramen vid in fästningen av svingen och sen modda svingen och distanserna så dessa inte sticker utanför svingen. minus med detta är att jag får nog inte kedjan att linjera med motorn?.
Alt 3. Är att göra stora ändringar på svingen så denna passar in i ramen.
Detta gör att jag troligtvis måste modda fälgen eller snarare in fästningen av drevet för att få delarna att linjera upp. och det kanske blir så att jag får gå ner i bredd på däcket
Någon som vet hur mycket man kan ligga fel på i sidled på dreven utan att få problem?.
Sen har vi fronten den nya har annan typ av lager och grövre axel 35mm, Är det någon som gjort samma byte?, Är det samma ytter diameter på lagerna så det räcker med att byta lager?.
Vad gäller när detta skall besiktigas?
Tacksam för feedback.
Står i startgroparna för ett street fighter bygge, Har just köpt en komplett sving och framände med fälg däck bromsar osv.. från en ZX10R från 2010, Detta skall sitta på en ZX10 från 91.
Det jag funderar på är om jag skall bredda ramen för att få plats med den ca 2mm bredare svingen?, "Sen är det nog två distanser/tätningar också ca 2*3mm så tot på ca 8mm"
Alt 1. Som jag ser det så är det bara att sätta kapen i ramen och skära isär, sen trycker jag in svingen och drar ihop med sving bulten och fyller med tiggen. Det jag ser som fördel med detta är att jag får ca 8mm att flytta motorn på för att linjera kedjan.
Alt 2 är att bara ta bort ca 2mm på ramen vid in fästningen av svingen och sen modda svingen och distanserna så dessa inte sticker utanför svingen. minus med detta är att jag får nog inte kedjan att linjera med motorn?.
Alt 3. Är att göra stora ändringar på svingen så denna passar in i ramen.
Detta gör att jag troligtvis måste modda fälgen eller snarare in fästningen av drevet för att få delarna att linjera upp. och det kanske blir så att jag får gå ner i bredd på däcket
Någon som vet hur mycket man kan ligga fel på i sidled på dreven utan att få problem?.
Sen har vi fronten den nya har annan typ av lager och grövre axel 35mm, Är det någon som gjort samma byte?, Är det samma ytter diameter på lagerna så det räcker med att byta lager?.
Vad gäller när detta skall besiktigas?
Tacksam för feedback.

