Strategi för avbetalning av studieskuld

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Strategi för avbetalning av studieskuld

• Antal röstningar
    0
destiny_78an skrev:
2364431 har du läst den och tyckte den var tuff, beklagar grabben

Jag läste som sagt inte där och det verkar uppenbart vara rätt stora skillnader mellan studieorter. Själv föredrar jag egentligen en utbildning som kräver en hel del arbete. Känns som man var bättre rustad då när man väl kom ut.

Nu vet jag iofs inte vilka ämnen du läste eller hur långt du kom i utbildningen men A-kursen var rätt tramsig hos oss också.

Chrille skrev:
2361768
12 terminer =6 år

Vetrinärutbildingen är 5 va? Surt om man varit tvungen att komplettera el dyl. Själv tog jag studielån utan att komma i närheten av en högskola så hade jag satsat riktigt hårt hade jag också torskat på en sån regel.

11 terminer = 5,5 år är den.

korvgubbe skrev:
2364583 Då har du ju en hel termin att ägna åt andra nöjen så sluta gnäll! :7peta :tungan

Åh... jag hade redan förbrukat 5 av mina tolv terminer för högskolestudier när jag började på vet.prgr... så... Jag vill gnälla lite... :tungan

Flamma77 skrev:
2364828 Åh... jag hade redan förbrukat 5 av mina tolv terminer för högskolestudier när jag började på vet.prgr... så... Jag vill gnälla lite... :tungan

Ahaaa!! Så du är en sån där slöare!!:tungan

ah17 skrev:
Brain drain....
Brain drain betyder att intelligenta människor emigrerar från ett land. Din ev emigration påminner mer om det man brukar kalla social dumpning.

Edit: Hmm... social dumpning är kanske en annan sak. Ajja, ni hajar vad jag menar :)

Låna max och lite till. Fly landet efter avslutad examen och lämna ingen adress. Kom aldrig tillbaks i samma namn. :näsblod

/O

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back