VBK
Mas.
teori provet gäller i ett år!!
Bajsmacka igen då.
Teoriprovet gäller i 2 månader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
teori provet gäller i ett år!!
Lånar tråden. Vet ni om man fortfarande kan ta lätt när man är 16, mellan vid 18 och få köra tung vid 20? Eller är tidigaste åldern för tung 24 oavsett?
Lånar tråden. Vet ni om man fortfarande kan ta lätt när man är 16, mellan vid 18 och få köra tung vid 20? Eller är tidigaste åldern för tung 24 oavsett?
Bajsmacka igen då.
Teoriprovet gäller i 2 månader.
Ett år för MC, två månader för B
Det är ju snarare bättre än tidigare eftersom de höjt den tillåtna effekten (även om motorcykelns ursprungseffekt påverkar).
Jag förstår inte allt gnäll över de ändrade körkortsreglerna nu när jag läst på.![]()
Trafikverket borde tillsättas politiskt så de tvingas vara lite mer populistiska.
Idag motsvarar de mest KD fast helt utan motstånd.
Påverkas man om man tidigare tagit mellankortet och fått tunga kortet "på köpet" 2år senare?Ett A-beg är inte samma sak som A2, och det blir inte A2 bara för att det blir ett nytt år. Och på ett A2 får man inte köra hojar med en högre ursprungseffekt än 70kw, så det andra exemplet faller bort. OCh på ett A-beg får man inte köra en hoj på mer än 25kw...
Tror det står mer om det på körkortsportalen.
Påverkas man om man tidigare tagit mellankortet och fått tunga kortet "på köpet" 2år senare?
Det finns väll mängder med hojar som man kan köra på A2?
Men man måste kanske ha den nyaste, fränaste och snabbaste dödsmaskinen som bara går precis när man tagit sitt körkort?
Jag är mer förvånad över att det inte finns gränser för effekten när det kommer till B-korten. Finns ju mängder med finniga 18-åringar som svinar runt och skadar sig själva, andra och egendom. Skulle nog vara vettigt att ha en gräns där med om man ska hårdra trygghetsnarkomanin.
Det trodde jag med.Nej, du kan inte bli av med en behörighet retroaktivt
Det finns väll mängder med hojar som man kan köra på A2?
Men man måste kanske ha den nyaste, fränaste och snabbaste dödsmaskinen som bara går precis när man tagit sitt körkort?
Jag är mer förvånad över att det inte finns gränser för effekten när det kommer till B-korten. Finns ju mängder med finniga 18-åringar som svinar runt och skadar sig själva, andra och egendom. Skulle nog vara vettigt att ha en gräns där med om man ska hårdra trygghetsnarkomanin.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |