Tobbe_N skrev:säker??? när jag åkte fast för olovlig körning så fick jag lämpet indraget i 4 mån...
Hade du b kort eller något kort överhvudtaget då? hade ju inte....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tobbe_N skrev:säker??? när jag åkte fast för olovlig körning så fick jag lämpet indraget i 4 mån...
Mavve skrev:Polisen kan beslagta hans fordon eftersom det är det som gör att han blir kriminell. Utan hojen kan han inte köra olovligt ju. Så sa snuten till mig, men det dröjer ett bra tag innan de tar den.
Muggen skrev:Jag har blivit tillsagd att dem tar fordonet 3e gången..
Muggen skrev:Hade du b kort eller något kort överhvudtaget då? hade ju inte....
Mavve skrev:Skadar han sig själv och blir invalidiserad så kommer han inte att få stå för det själv - så är det bara. Tyvärr.
Polisen kan beslagta hans fordon eftersom det är det som gör att han blir kriminell. Utan hojen kan han inte köra olovligt ju. Så sa snuten till mig, men det dröjer ett bra tag innan de tar den.
När man kör utan körkort är man rätt på helspänn och siktar på att följa alla de trafikregler man kan så SÅ farligt är det inte. Mest onödigt egentligen.
Tobbe_N skrev:nej, jag var 17 då...
men de ville ta det i 6 mån.... lyckades trolla bort 2 av dem..... fick även dags böter...
GuW skrev:Ni snackar alltså om någon som inte har något körkort alls?
Om man har B kort då, hur länge blir det indraget efter en olovlig körning, eller är det bara böter på det?
En snubbe kom in på mitt jobb och hade blivit stoppad på sonens vråltrimmade EU-moppe, och enligt honom så blev det bara böter, trots att det var olovlig körning av MC som var oregad, oskattad, obesiktad och oförsäkrad.
Man borde ju rimligen få högre straff för trimmad moppe, eftersom det är fler saker som inte står rätt till?
SENSEI skrev:För olovlig körning kan du dömmas till böter. Samt återkallese av körkort. hur lång tid är helt upp till länstyrelsen att bestämma.
GuW skrev:Ja, det var ju det jag tyckte, men blir man verkligen av med körkortet, snubben som hade kört trimmad moppe blev inte det, trots att moppen i övrigt ansågs vara MC, dvs han åkte för obesiktad MC, oförsäkrad MC (den var försäkrad som moped).
Eller blir man av med körkortet först vid grov olovlig, dvs att man gör om samma tabbe flera gånger?
Vart är forumets (riktiga) poliser när dom behövs? Crolo?
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|