straffa sadeltjuv, hur?

psykomotard skrev:
straffa sadeltjuv, hur?
Montera sadeln upp & ner i vederbörandes bakdel, med en kraftfull, enkel rörelse, och ett glatt flin på läpparna.
Glöm inte att säga: "Vassego, den här bjuder jag på." :tummenupp

ah17 skrev:
Men om du vet var stöldgodset befinner sig så kan de nog inte bara skita i det.

Menar du på allvar att det ska läggas resurser på att jaga rätt på en cykelsadel? :confused:

Kuritas skrev:
Jag säger "tänk om" för trådskaparens skull, inte för den potentiella tjyvens. Allting är ju möjligt, troligtvis är det personen i fråga som ligger bakom.

Men tänk om det INTE är det...
Tänk om förintelsen inte hände!!! Tänk om elvis lever!!!

tycker gott att killen ska ha en eloge som vågade göra det rätta o lämna tebax det han snott.....
DET kallas för stake....

Togs det inte upp ett ärende nyligen där en villaägare filmat ett inbrott med fina bilder på buset. Både villaägaren och polisen visste vem det var men man fann inte tillräckligt med tid mellan kafferasterna att göra något. Stöld av cykelsadel skulle inte ens belönas med en gäspning.

Tror det var i Irland som folket till slut blev för trötta på att polisen inte tog tag i uppenbara fall som ovan och drog därför "ansvariga" inför rätt instans inom EU. Först då började det hända något.

Polisen har liksom vissa skyldigheter gentemot medborgarna.

Edit1: Dessutom du har blivit utsatt för ett brott, anmäl då detta så att polisen drunknar i anmälningar. Istället för att någon expert utsänd av S skall kunna lura i folk att brottsligheten minskat. Vad krävs för att polisen skall få mer resurser? Ja till att börja med att uppklarningsprocent blir ännu sämre....

Last edited:
ah17 skrev:
...Vad krävs för att polisen skall få mer resurser? Ja till att börja med att uppklarningsprocent blir ännu sämre....

Kan det bli sämre? Jag har aldrig varit med om att de ens försökt. Jag har inte varit i behov av dem jätteofta, men ändå... Kunde ju vara kul om de åtminstonne låtsades bry sig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg