Straff för skjutsning ?!

GranaT skrev:
ojojoj, ni 08: or kan ju inte svenska :p det jag menade var: vad får man för straff om man SKJUTSAR någon där bak innan man fyllt 18??

08a!!!

CayLe bor ju för f*n på landet... förväxla INTE Nynäshamn med Stockholm... Det är som om Karlskoga å Malmö skulle va samma stad.. :fakta :D :rolleyes:

Last edited:
EBS skrev:
08a!!!

CayLe bor ju för f*n på landet... för växla INTE Nynäshamn med Stockholm... Det är som om Karlskoga å Malmö skulle va samma stad.. :fakta :D :rolleyes:

Det stavas "förväxla" din storstadsbo ;) här vet folk iaf vad som är mitt och ditt :fakta

EBS skrev:
08a!!!

CayLe bor ju för f*n på landet... förväxla INTE Nynäshamn med Stockholm... Det är som om Karlskoga å Malmö skulle va samma stad.. :fakta :D :rolleyes:

haha, 08:a eller inte.. ni pratar ju knappt så man inte förstår ändå ;) :hej

okej....

Vad jag vet så är "Skjutsning" med hjälm när man e 16 planerad "Skjutsning och därför mer olagligt en skjutsning utan hjälm.... lite mysko... men det e vad som står i den där stora blåa boken som fabror blå har i handsk facket...... :rolleyes:

men jag tror nog att det bara är böter som gäller vid dom olika fallen.... bara skillnad på mängden... och skulle kortet ryka så e det nog vid en planerad "Skjutsning"

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back