Straff för att skjutsa på lätt motorcykel under prövotid?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Skjuts = ansvar för andra = 18 år.

EU-moped är något annat och lyder under speciallagstiftning precis som A-traktor. Otyg bägge i detta avseende.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Min son är tre år och kör sin egna ninja. Den dagen han vågar åka med pappa så får han göra det. Oavsett om det skulle vara imorgon. Gäller bara att köra lugnt och fint, som man alltid gör med passagerare. View attachment 462625
Bortsett från att det är fel märke då så var den där grymt cool, och grabben fyller 3 i höst! Vars har du fått tag på den?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Bortsett från att det är fel märke då så var den där grymt cool, och grabben fyller 3 i höst! Vars har du fått tag på den?
Jag köpte den på leksakscity.se men finns på många ställen. Sök på Injusa elmotorcykel. Finns de flesta märkena.
Skjuts = ansvar för andra = 18 år.

EU-moped är något annat och lyder under speciallagstiftning precis som A-traktor. Otyg bägge i detta avseende.
Köper inte det. Man är straffmyndig vid 15. Jag ser verkligen inte varför en 16 åring inte klarar av att skjutsa.
hur många av oss skjutsade kompisar på pakethållaren på cykeln när vi var åtta år? Det gick fint.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag köpte den på leksakscity.se men finns på många ställen. Sök på Injusa elmotorcykel. Finns de flesta märkena.

Köper inte det. Man är straffmyndig vid 15. Jag ser verkligen inte varför en 16 åring inte klarar av att skjutsa.
hur många av oss skjutsade kompisar på pakethållaren på cykeln när vi var åtta år? Det gick fint.

Köper och köper…
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Njae, här är det ju tydligt vad som gäller och varför. Facit står i författningstext.
absolut inte. Du kallade lagarna för otyg. Det är din subjektiva åsikt och inte facit från en författningstext. Oavsett så är din subjektiva åsikt som du framför lika mycket värd som min eller någon annans.

Skjuts = ansvar för andra = 18 år.

EU-moped är något annat och lyder under speciallagstiftning precis som A-traktor. Otyg bägge i detta avseende.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Du missförstår - aktivt?

Att femtonåringar skjutsar andra på moped och A-traktor är ett otyg. Det är min åsikt, baserad på stor erfarenhet av femtonåringars allmänna förmåga till konsekvenstänkande och ansvarstagande. Lagen är som den är.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Vore det här ett Vietnamesiskt mc-forum skulle frågan vara vad straffet är för att åka 5. Man får tydligen inte vara fler än 4 och ändå ser man många som är 5 samt barn under 7 år behöver inte hjälm. Dags att göra uppror mot förtrycket vi lever under.
Det här är viktiga lagar som absolut måste efterlevas, och det är viktigt att polisen satsar stora resurser på detta. Ungefär som med sexköp och annan samhällsomstörtande verksamhet. Lite mord och gängskjutningar får man acceptera, men att skutsa på lätt mc - aja baja! Och att köra 5 km/t för fort, där borde man införa dödsstraff omedelbart,
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top