Strömlös Yamaha R1 -01

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag har en R1 -01 som är helt död när man vrider på tändningen.
Körde den förra veckan och den tvättades och ställdes in.
Batteriet håller 12.4V och alla säkringar i den lilla dosan under sadeln och dom 2 stora 30A som sitter i anslutning till batteriet är hela.
Det enda jag har gjort sen den kördes är att jag monterade en kontakt för att styra kylfläkten manuellt genom att paralellkoppla termokontakten som sitter uppe i kylarens högra hörn, utöver det så har den bara stått en vecka. Panelen är svart, inga lampor/bränslepump/tuta fungerar.
Har hojen någon mer huvudsäkring nånstans eller kan det ha blivit kortis i tändningslåset när jag tvättade den?!
Om det spelar någon roll så är det en turbo som enligt uppgift är byggd av MCXpress...

Ös på med tips, såhär får det inte vara!:(

Fortsätt att mäta spänningen, efter huvudsäkringen, i säkringsboxen, tändlåset etc etc.
Kolla nåt elschema och klura lite.

Lycka till

Mm, läser mekhandbok för fullt... Det skumma är att den har stått och pajat, jag hade på tändningen när jag hölls med fläkten och då funkade det kanon och nu är fanskapet helt död! :huvet

Blir galen på cykel... Batteriet håller 12,4V och varenda säkring är hel. Mäter jag på den som är main 20A så är det 0,7V med tändningen på, mäter jag på den som står för ignition så är det 0V...
Det enda på cykeln som inte är orginal elmässigt är soppapumpen, den är urkopplad för att utesluta att det var kortslutning i den.
Ibland hoppar varvräknaren upp och ner från 0-max, ibland lyser panelen och klockan men inga lampor!
Är det någon som har ett tips på vad det kan vara? Jag kommer ingenvart utan sitter mest och blir förbannad!

Last edited:
Vet nån vilken av kablarna från tändning/dödarknapp som det ska vara ström på när tändingen är på respektive av?

Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort