strömkonvertering

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
jag tänkte beställa en liten pryl från usa, finns det någon bra typ adapter eller något som man kan använda så att man kan ansluta den till våra vägguttag? förslag?

Clas Ohlson har inte ngn sådan transformator som du behöver. Sen måste du veta hur mkt ström prylen du ska köpa förbrukar för att du ska kunna köpa rätt transformator. Vi har 240v i vägguttagen här o i USA har dom 110v.
Du kan lätt hamna på en tusenlapp i pris för en transformator så det kan bli dyrt att köpa elprylar utomlands.
Vad är det för en pryl föresten?

Depåbitchen skrev:
Clas Ohlson har inte ngn sådan transformator som du behöver. Sen måste du veta hur mkt ström prylen du ska köpa förbrukar för att du ska kunna köpa rätt transformator. Vi har 240v i vägguttagen här o i USA har dom 110v.
Du kan lätt hamna på en tusenlapp i pris för en transformator så det kan bli dyrt att köpa elprylar utomlands.

Är det inte en art. nr 36-2077 hos classe? Från 249 spänn.

Depåbitchen skrev:

ajfan...det låter inge bra...men det var iofs inget viktigt, men det är en väldigt liten tvättmaskin som man kan koppla in till typ vattenkranen i köket där jag hade tänkt att tvätta mina träningskläder för att slippa lite lukt och att boka tvättid osv med allt vad det innebär...

:brinnerup
Hjärnsläpp på mig. Dom funkar bara man vet hur mkt kräm man behöver. Pinsamt nu att erkänna att man jobbar på Classe...... :kocko

Halogen skrev:
Är det inte en art. nr 36-2077 hos classe? Från 249 spänn.

Depåbitchen skrev:
:brinnerup
Hjärnsläpp på mig. Dom funkar bara man vet hur mkt kräm man behöver. Pinsamt nu att erkänna att man jobbar på Classe...... :kocko

Ingen kan ju kräva att du ska kunna hela deras sortiment dygnet runt, eller hur :)

BTW: Clabbe O rocks :D

MiZou skrev:
ajfan...det låter inge bra...men det var iofs inget viktigt, men det är en väldigt liten tvättmaskin som man kan koppla in till typ vattenkranen i köket där jag hade tänkt att tvätta mina träningskläder för att slippa lite lukt och att boka tvättid osv med allt vad det innebär...
Även om tvättmaskinen är liten så har den ju garanterat ett element på minst 1000W, annars borde den hålla på och tvätta i evigheter.
Försök ta reda på hur stor effekt tvättmaskinen tar och leta sedan konverter utefter dom uppgifterna.
Men som föregående talar säger så kostar en konverter som tillåter högt effektuttag rätt mkt stålars.
Men ge inte upp innan du kollat upp det.
Här börjar vi närma oss 1000W många pengar blev det :(
http://www.kjell.com/content/templa...px?item=44099&path=13140000,13290000,13310000
//Tobbe
Btw, det är ingen liten pjäs att gömma undan heller :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!