Strömbrytare istället för tändningslås

Munstyckesfrågan är löst!
Däremot har jag ännu ett problem. Det läcker ur kylarbehållaren. Det är ett litet runt hål på locket till behållaren och här verkar det trycka ut vatten. Antingen genom där eller precis vid slangen, så jag kapade av slangen en bit och satte tillbaka. Vad är detta hålet till för och ska det komma vatten där ur?
 
Ahh nu blir jag tokig. Större munstycke gjorde det sämre. Men hojen går bara dåligt på låga varv. Det blir värre om man chokar den. Så jag har en teori att lågfartsmunstycket är för stort. Dock hittar jag inget mindre än 20? :O Nålen och blandningsskruven har jag laborerat med utan förbättring.

Sen var det detta med expansionskärlet. När jag provåkte till macken förut så sköt han av locket på expansionskärlet. Och vattnet verkade vara slut. Vad kommer detta sig? Är det luft i systemet? Jag har ju fyllt på i expansionskärlet när det varit dåligt med vatten men hojen vill trycka ut vattnet igen...
 
Låter som det läcker in förbränningsgaser i kylsystemet. Kass toppackning i bästa fall eller sprucken/slagen topp är de hetaste kandidaterna.
 
Hm... Borde man inte märka att den drar in luft vid toppen då?
Läste på någon annan sida att locket på själva kylaren kan bli dåligt och orsaka luft i systemet. Tror du något på det?
Den har ju pumpat ut lite vatten ur det lilla hålet i expansionskärlet (antar att det är om det blir övertryck). Och jag har fyllt på lite allt eftersom. Sist kanske jag råkade ha i lite för mycket vatten i expansionskärlet och då kanske det inte får plats för kylarvattnet att gå tillbaka. Men det är ju ändå konstigt att den drar vatten. Oljan i motorn ser ut som den ska btw.

Hade av toppen och bytte ventiler för inte så länge sedan och då såg både toppen och packningen fin ut. Men om det skulle vara packningen, funkar det att köra plastic paddings gasket? Använt det förut istället för packningar på bilar osv. men inte som topplockpackning.
 
Last edited:
Liten update, luftade kylsystemet som en bekant sa och problemet verkade försvinna. Dock går den fortfarande ryckigt på låga varv :(
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top