Ström(el) och gravitation(magnetism)

Läs på lite mer om Ed Ledskalnin och sök då framförallt om Coral castle i Florida.
Det är inte utan att man börjar fundera över vad han åstadkom samt vilken kunskap han tog med sig i graven.

[YOUTUBE-ID]amXsPcD7g5g[/YOUTUBE-ID]

Fast många av snubbarna från den här tiden var ju kombinerade vetenskapsmän/illusionister/showoffs.

Tesla skröt ju om påhittade maskiner som han var tvungen att skrota för världens bästa då dom var så farliga att dom kunde få jorden att rämmna...

Lite bullshit för att få folk att skjuta till pengar till "forskningen".

Ungefär som klimatforskarna i dag.

om sånt som man har lärt sig verkligen är fel?

Var inte så naiv nu. Läs på en kreationistsida så kommer du få övertygande argument varför evolutionen inte fungerar, och då är ändå evolution något av de enklaste principer som finns.
Har du ingen kunskap i ämnet kan du aldrig kontra med något men det är ingen ursäkt att falla för ensamma konspirationsteoretikers ouppbackade argument.

Läs på lite mer om Ed Ledskalnin och sök då framförallt om Coral castle i Florida.
Det är inte utan att man börjar fundera över vad han åstadkom samt vilken kunskap han tog med sig i graven.

[YOUTUBE-ID]amXsPcD7g5g[/YOUTUBE-ID]
Här är ett annat ställe i USA som "förbryllar forskare än idag"...(eller inte)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mystery_Spot

[YOUTUBE-ID]X83mJ35HOwM[/YOUTUBE-ID]

Ohh, en härlig :foliehatt-tråd :D OM 10 000 forskare säger en sak medan EN forskare säger en annan sak så är det oftast så att det är de 10 000 forskarna som har rätt. I det här fallet är det en utböling som inte är erkänd som sätter sig emot vad som påstås vara den korrekta uppfattningen.
Jag tror inte han har rätt.

Fast många av snubbarna från den här tiden var ju kombinerade vetenskapsmän/illusionister/showoffs.

Tesla skröt ju om påhittade maskiner som han var tvungen att skrota för världens bästa då dom var så farliga att dom kunde få jorden att rämmna...

Lite bullshit för att få folk att skjuta till pengar till "forskningen".

Ungefär som klimatforskarna i dag.
Fast å andra sidan så hade jag nog också trott att mina maskiner hade vatt farliga för världen om jag hade kommit på så pass revolutionerande saker som han gjorde, i förhållande till kunskapsnivån.

Ohh, en härlig :foliehatt-tråd :D OM 10 000 forskare säger en sak medan EN forskare säger en annan sak så är det oftast så att det är de 10 000 forskarna som har rätt. I det här fallet är det en utböling som inte är erkänd som sätter sig emot vad som påstås vara den korrekta uppfattningen.
Jag tror inte han har rätt.
"Kunskapen" om just elektricitet tål dock att ifrågasättas.
En del fenomen runt just magnetism och elektriska strömmar är ännu inte förklarade.
Jag tror att han mycket väl kan ha rätt till viss del.

Här har ni min idol!

http://www.randi.org/site/

Han har bland annat utlyst 1 miljon dollar till den som kan komma med något som inte går att förklara. Än har ingen hört av sig.

ungefär som att säga, allt som behöver uppfinnas är uppfunnet, de som funnit saker som är svåra att förklara osv. behöver inte nödvändigtvis vara intresserade av pengar eller publicitet, är de intresserade av pengar så kan 1 miljon dollar vara ruskigt lite i förhållande till vad saken gäller ifall den får publicitet.

ungefär som att säga, allt som behöver uppfinnas är uppfunnet, de som funnit saker som är svåra att förklara osv. behöver inte nödvändigtvis vara intresserade av pengar eller publicitet, är de intresserade av pengar så kan 1 miljon dollar vara ruskigt lite i förhållande till vad saken gäller ifall den får publicitet.

Ja du menar att man tjänar mer pengar på "talamedanden"-program än så. Det är ju klart men någon dåre borde ha hört av sig. Folk vill ju tro på vansinne men allt det där hamnar i samma korg som religion i mina ögon och då är en man som denne en fantastisk tillgång.

Här har ni min idol!

http://www.randi.org/site/

Han har bland annat utlyst 1 miljon dollar till den som kan komma med något som inte går att förklara. Än har ingen hört av sig.

Nej inte något som inte går att förklara utan som de som kan uppvisa paranormala förmågor under kontrollerade förhållanden. Och nej igen, det är en ständig ström av folk som hör av sig och som testas. En stor del av organisationens arbete är tillägnat just detta. Däremot har ingen lyckats.
Som kuriosa är cirka 80% av de som testas sådana som hittar vatten, metaller som guld och annat med slagruta. Troligen för att de är många och för att det är något som är relativt enkelt att enas om experimentella förhållanden för.

Ja du menar att man tjänar mer pengar på "talamedanden"-program än så. Det är ju klart men någon dåre borde ha hört av sig. Folk vill ju tro på vansinne men allt det där hamnar i samma korg som religion i mina ögon och då är en man som denne en fantastisk tillgång.

visst är han en tillgång, vore ju kul om det dök upp något men då skulle nog Randi fundera mer än 1 gång innan han medger det.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D