Strängnäs,kan man bo där?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Strängnäs,Pärlan vid Mälarens strand.
Men frågan e om man kan bo där? Vilka områden ska man undvika?

Strängnäs,Pärlan vid Mälarens strand.
Men frågan e om man kan bo där? Vilka områden ska man undvika?

Visst kan man det...
De ställerna det kanske inte är så trevlig att bo är väl typ Finningevägen eller Vallbyvägen, där är det väl lite halvtrist. Annars är väl inte något så där direkt ställe som du bör undvika.

Är det jobb på G eller?

Visst kan man det...
De ställerna det kanske inte är så trevlig att bo är väl typ Finningevägen eller Vallbyvägen, där är det väl lite halvtrist. Annars är väl inte något så där direkt ställe som du bör undvika.

Är det jobb på G eller?

Nja,mest i behov av ett miljöombyte. Gjorde värnplikten i Strängnäs och minns det som en ganska lugn och harmonisk stad.
Finns det några snåla/elaka hyresvärdar som man ska försöka undvika?

Ju närmre E-tuna desto sämre. Strängnäs är fint på sommaren men mer är det inte.

Ju närmre E-tuna desto sämre. Strängnäs är fint på sommaren men mer är det inte.

Eskilstuna ?
Varför skulle man behöva åka dit om man inte vill ?

Själv trivs jag väldans bra i Strängnäs, jobbar i Södertälyeah (:rolleyes: ) tar 32 min, att köra lagligt utkant - centrum.
Tåg till T-centralen Sthlm tar ca, 40 min, men stora problem med tågförseningar dock.

Dessvärre är det grymt svårt med hyresrätter, så du lär få ta vad som bjuds i början. Men något område i klass med tex, Hovsjö, Ronna osv, lär du inte hitta i Strängnäs ändå.:D

Jag menade mest att man ville komma så långt bort från e-tuna som möjligt då det är en jävla skitstad :)
Har man jobb i närheten eller dylikt så skulle jag bosätta mig där men det är ju inget ställe man flyttar till "bara för att". Då finns det betydligt bättre hålor.

Jag menade mest att man ville komma så långt bort från e-tuna som möjligt då det är en jävla skitstad :)
Har man jobb i närheten eller dylikt så skulle jag bosätta mig där men det är ju inget ställe man flyttar till "bara för att". Då finns det betydligt bättre hålor.

Asså, skaru ha stryk eller? :tungan Nej, allvarligt talat, E-tuna har vuxit rejält under senaste 10-årsperioden. Jag tycker betydligt bättre om E-a än t.ex. V-ås eller Ö-o. Strängnäs är väl verkligen en håla, precis som Arboga :D . Finns det överhuvudtaget något att göra där?

..

Finns mycket snygga:tuttar här....

Finns värre hålor än Strängnäs... tycker jag iallafall.

Vad jag vet så är det inte så svårt att få lägenhet här, jag ringde runt lite och fick en 1:a på en månad. (det var i sommras)
Sedan så bytte jag nyss upp mig till en 2:a, hos en annan hyresvärd. Så länge man är skötsam och inte har några betalningsanmärkningar så är det inte så svårt.

Esswege bodde jag hos förut, helt okej hyresvärd.
Nu bor jag hos HFF förvaltning- dom har relativt billigare lägenheter

//Mie

Är född o uppvuxen i Södertälje,men tröttnade på allt pack som bor där.
Så nu bor man i det lyckliga lilla Strängnäs i stället.
Ett stort plus är oxå att hojförsäkringen är billigare här!!!:tummenupp

Är det inte Strängnäs som invaderas av Jehovas vittnen varje sommar. Dom har väl någon stor sammankomst där har jag för mig :D

Är det inte Strängnäs som invaderas av Jehovas vittnen varje sommar. Dom har väl någon stor sammankomst där har jag för mig :D

jopp, typ varje helg hela sommaren är det ngt i "gamla mälarforum" men det har varit tal om att det är till salu/sålt så det kanske blir ändring på det oxå framöver...

Jag trivs iaf bra men bor inte inne i Strängnäs utan i ett litet hus i Sanda

Asså, skaru ha stryk eller? :tungan Nej, allvarligt talat, E-tuna har vuxit rejält under senaste 10-årsperioden. Jag tycker betydligt bättre om E-a än t.ex. V-ås eller Ö-o. Strängnäs är väl verkligen en håla, precis som Arboga :D . Finns det överhuvudtaget något att göra där?

Jodå, Arboga är en håla precis som strängnäs. Men jag skulle aldrig flytta tillbaka till E-tuna bara för att slippa bo i en håla. Det finns egentligen inga nackdelar med att bo här i en håla faktiskt, inte kommer jag på några iaf. Och har man inte bara gay-intressen som att sitta och fika hela dagarna så finns det saker att göra.
Eskilstuna är klart den sämsta staden sett till Västerås, Örebro och just pundarstaden numero uno, tuna. Och jag har bra koll på alla 3 och speciellt E-tuna.

Jodå, Arboga är en håla precis som strängnäs. Men jag skulle aldrig flytta tillbaka till E-tuna bara för att slippa bo i en håla. Det finns egentligen inga nackdelar med att bo här i en håla faktiskt, inte kommer jag på några iaf. Och har man inte bara gay-intressen som att sitta och fika hela dagarna så finns det saker att göra.
Eskilstuna är klart den sämsta staden sett till Västerås, Örebro och just pundarstaden numero uno, tuna. Och jag har bra koll på alla 3 och speciellt E-tuna.

Men, att jämföra Strängnäs med Arboga känns väl lite sådär, :confused:
Här är befolkningsmängderna. Strängnäs ligger dessutom bland de kommuner som ökar mest i Sverige.
Det har hänt en hel del här bara de senaste 5-10 åren.
Så, det är åtminstone en 3 gånger större håla än Arboga, eller ?

Jajja, skitsamma.:D

Men, att jämföra Strängnäs med Arboga känns väl lite sådär, :confused:
Här är befolkningsmängderna. Strängnäs ligger dessutom bland de kommuner som ökar mest i Sverige.
Det har hänt en hel del här bara de senaste 5-10 åren.
Så, det är åtminstone en 3 gånger större håla än Arboga, eller ?

Jajja, skitsamma.:D

Har du ens varit i Arboga? Då vet du att det är lika värdelöst här som i Strängnäs, eller bra kanske? Jag tänker inte ens försöka vara så barnslig som en del och försvara stället jag bor på. Det finns ju en anledning till att man bor där man gör. Jag skulle kunna flytta ikväll om det vore så då ja inte har nåt som håller mig kvar men jag ser flera bra anledningar till att stanna.

Har du ens varit i Arboga? Då vet du att det är lika värdelöst här som i Strängnäs, eller bra kanske? Jag tänker inte ens försöka vara så barnslig som en del och försvara stället jag bor på. Det finns ju en anledning till att man bor där man gör. Jag skulle kunna flytta ikväll om det vore så då ja inte har nåt som håller mig kvar men jag ser flera bra anledningar till att stanna.

Fan vad du är bitter :D
Förövrigt tar jag det som en komplimang att vid 35 årsålder bli kallad barnslig.

Fan vad du är bitter :D
Förövrigt tar jag det som en komplimang att vid 35 årsålder bli kallad barnslig.

Ahh, jag lät lite väl stingslig där kanske. Jag ligger hemma med efterdyningarna av ett migränanfall eller dylikt och skulle troligtvis göra en sciliansk slips på första bästa person som höjer rösten.
Och angående barnslig så var det inte riktat till dig utan mer en pik till alla nördar på forumet som alltid måste slåss för sin hemstad och då är det till 99% stockholmare jag snackar om :D

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan