Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Strängnäs,Pärlan vid Mälarens strand.
Men frågan e om man kan bo där? Vilka områden ska man undvika?
Visst kan man det...
De ställerna det kanske inte är så trevlig att bo är väl typ Finningevägen eller Vallbyvägen, där är det väl lite halvtrist. Annars är väl inte något så där direkt ställe som du bör undvika.
Är det jobb på G eller?
Ju närmre E-tuna desto sämre. Strängnäs är fint på sommaren men mer är det inte.
Jag menade mest att man ville komma så långt bort från e-tuna som möjligt då det är en jävla skitstad
Har man jobb i närheten eller dylikt så skulle jag bosätta mig där men det är ju inget ställe man flyttar till "bara för att". Då finns det betydligt bättre hålor.
Är det inte Strängnäs som invaderas av Jehovas vittnen varje sommar. Dom har väl någon stor sammankomst där har jag för mig![]()
De ska sälja sin fotbollshall.2805876Är det inte Strängnäs som invaderas av Jehovas vittnen varje sommar. Dom har väl någon stor sammankomst där har jag för mig![]()
Asså, skaru ha stryk eller?Nej, allvarligt talat, E-tuna har vuxit rejält under senaste 10-årsperioden. Jag tycker betydligt bättre om E-a än t.ex. V-ås eller Ö-o. Strängnäs är väl verkligen en håla, precis som Arboga
. Finns det överhuvudtaget något att göra där?
Jodå, Arboga är en håla precis som strängnäs. Men jag skulle aldrig flytta tillbaka till E-tuna bara för att slippa bo i en håla. Det finns egentligen inga nackdelar med att bo här i en håla faktiskt, inte kommer jag på några iaf. Och har man inte bara gay-intressen som att sitta och fika hela dagarna så finns det saker att göra.
Eskilstuna är klart den sämsta staden sett till Västerås, Örebro och just pundarstaden numero uno, tuna. Och jag har bra koll på alla 3 och speciellt E-tuna.
Men, att jämföra Strängnäs med Arboga känns väl lite sådär,![]()
Här är befolkningsmängderna. Strängnäs ligger dessutom bland de kommuner som ökar mest i Sverige.
Det har hänt en hel del här bara de senaste 5-10 åren.
Så, det är åtminstone en 3 gånger större håla än Arboga, eller ?
Jajja, skitsamma.![]()
Har du ens varit i Arboga? Då vet du att det är lika värdelöst här som i Strängnäs, eller bra kanske? Jag tänker inte ens försöka vara så barnslig som en del och försvara stället jag bor på. Det finns ju en anledning till att man bor där man gör. Jag skulle kunna flytta ikväll om det vore så då ja inte har nåt som håller mig kvar men jag ser flera bra anledningar till att stanna.
Fan vad du är bitter![]()
Förövrigt tar jag det som en komplimang att vid 35 årsålder bli kallad barnslig.
Strängnäs,Pärlan vid Mälarens strand.
Men frågan e om man kan bo där? Vilka områden ska man undvika?
Finns mycket snyggahär....
//Mie
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick