Ca. 25 i varje klass som Nr18 skriver.Strider skrev:2104863Hur ser det i 125 och 250 racer med anmälningarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ca. 25 i varje klass som Nr18 skriver.Strider skrev:2104863Hur ser det i 125 och 250 racer med anmälningarna?
Swedie skrev:2104909det har jag för mig, för vore ju trist om långsamma som puttrar inte lägger märke till andra som kommer snabbare bakom och därmed är i vägen...
Det är det jag menar. Snabbare förare som kommer ifatt långsammare. Långsammare behöver visas med en blåflagg att hålla sig åt sidan eller nått.håkan skrev:2105315naaah.... finns väl egentligen inget sätt att veta vem som "leder" eller inte.
Blåflagg kan va om funkisarna är uppmärksamma och ser att det är stor fartskillnad på de som är på väg ifatt...
Det är inget man kan kräva som förare på ett kval tycker jag, sker ju i alla klasser och på alla nivåer så....Swedie skrev:2105328Det är det jag menar. Snabbare förare som kommer ifatt långsammare. Långsammare behöver visas med en blåflagg att hålla sig åt sidan eller nått.
jepp, slog 4000 meter (om jag kommer ihåg banlängden rätt) delat på 50 förare, så är det 80 meter mellan varje förare. Det är inte mycket på en sån pass högfartsbana.Gustav O skrev:2105332Det är inget man kan kräva som förare på ett kval tycker jag, sker ju i alla klasser och på alla nivåer så....
Hellre 50 på Anderstorp än 32 på Sviestad tycker jag.Alicia skrev:2105335Men släpper dom verkligen ut 50 förare under race?
Säkerhetsmässigt kan det inte vara bra alls.
Swedie skrev:2105336jepp, slog 4000 meter (om jag kommer ihåg banlängden rätt) delat på 50 förare, så är det 80 meter mellan varje förare. Det är inte mycket på en sån pass högfartsbana.
Gustav O skrev:2105341Hellre 50 på Anderstorp än 32 på Sviestad tycker jag.
Det blir ju 80 meter per förare! De e ju inga problem. Rada upp er efter mig nu pojkarNr:18 skrev:2105416banlängd 4025 meter. 50 på rejs är inte speciellt trångt, jämför med falkenberg 1835 meter och 32 på rejs eller sviestad ungefär samma.

Olof Eriksson skrev:2106195Det blir ju 80 meter per förare! De e ju inga problem. Rada upp er efter mig nu pojkar![]()
![]()
E jag en eller två sekunder efter dig så är jag nöjdÅsa skrev:2106259Hallå Oooooooolle!
Härligt att läsa att du har självförtroendet.Vad är målet för säsongen satt till?

Får väl hoppas att du är snabbare än såOlof Eriksson skrev:2106373E jag en eller två sekunder efter dig så är jag nöjd![]()
Det vore väl kul att vara bland de tio första i mål, men med 50 pers och så lite erfarenhet så äre risk för att det inte blir såVet ju inte än om det blir någon säsong eller bara något race...
Ses i vårat tält då? Vi har med oss martin trots att han e skadad!
*Edit, känns det rätt och man hittar på hojjen så är väl målet att bli uppklassad.
Jag e megalångsam.... 
Vem har spridit det ryktet?Bennybåge skrev:2107234Har hört ryktas att det blir uppdelat i fler grupper... = tidsschemat kommer
att göras om = mindre tid för oss alla på banan på kvalet.. (dock så
vet jag inte om det gäller träningen också)
Strider skrev:2107328Ja, vad är problemet? Banan tar 60 till kval, så det är bara att gilla läget.
I höstas var vi 43 team till start i ERFet, jag upplevde inte det minsta problem med att det skulle varit trångt ute på banan.
Det gälle ju att välja sitt tillfälle att sätta sitt snabbaste kvalvarv. Det är ju en del av tävlingsmomentet och förarskickligheten.
Passar det inte så kan man ju åka 250R istället, haha
Strider skrev:2108067Räcker det inte med ett bra varv?![]()
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife