Stort startfält på anderstorp!

Swedie skrev:
2104909 det har jag för mig, för vore ju trist om långsamma som puttrar inte lägger märke till andra som kommer snabbare bakom och därmed är i vägen...

naaah.... finns väl egentligen inget sätt att veta vem som "leder" eller inte.
Blåflagg kan va om funkisarna är uppmärksamma och ser att det är stor fartskillnad på de som är på väg ifatt...

håkan skrev:
2105315 naaah.... finns väl egentligen inget sätt att veta vem som "leder" eller inte.
Blåflagg kan va om funkisarna är uppmärksamma och ser att det är stor fartskillnad på de som är på väg ifatt...
Det är det jag menar. Snabbare förare som kommer ifatt långsammare. Långsammare behöver visas med en blåflagg att hålla sig åt sidan eller nått.

Swedie skrev:
2105328 Det är det jag menar. Snabbare förare som kommer ifatt långsammare. Långsammare behöver visas med en blåflagg att hålla sig åt sidan eller nått.
Det är inget man kan kräva som förare på ett kval tycker jag, sker ju i alla klasser och på alla nivåer så....

Men släpper dom verkligen ut 50 förare under race?
Säkerhetsmässigt kan det inte vara bra alls.

Gustav O skrev:
2105332 Det är inget man kan kräva som förare på ett kval tycker jag, sker ju i alla klasser och på alla nivåer så....
jepp, slog 4000 meter (om jag kommer ihåg banlängden rätt) delat på 50 förare, så är det 80 meter mellan varje förare. Det är inte mycket på en sån pass högfartsbana.

Swedie skrev:
2105336 jepp, slog 4000 meter (om jag kommer ihåg banlängden rätt) delat på 50 förare, så är det 80 meter mellan varje förare. Det är inte mycket på en sån pass högfartsbana.

I Brno var det race med 55-60 förare.
Var inga problem direkt.

Gustav O skrev:
2105341 Hellre 50 på Anderstorp än 32 på Sviestad tycker jag.

Jo självklart men jag tycker ändå att det är för många.
Sviestad och Falkenberg är riktigt nervösa genom första böj efter starten.

banlängd 4025 meter. 50 på rejs är inte speciellt trångt, jämför med falkenberg 1835 meter och 32 på rejs eller sviestad ungefär samma.

Nr:18 skrev:
2105416 banlängd 4025 meter. 50 på rejs är inte speciellt trångt, jämför med falkenberg 1835 meter och 32 på rejs eller sviestad ungefär samma.
Det blir ju 80 meter per förare! De e ju inga problem. Rada upp er efter mig nu pojkar :rolleyes: :hihi

Olof Eriksson skrev:
2106195 Det blir ju 80 meter per förare! De e ju inga problem. Rada upp er efter mig nu pojkar :rolleyes: :hihi

Hallå Oooooooolle!

Härligt att läsa att du har självförtroendet. :tummenupp Vad är målet för säsongen satt till?

Åsa skrev:
2106259 Hallå Oooooooolle!

Härligt att läsa att du har självförtroendet. :tummenupp Vad är målet för säsongen satt till?
E jag en eller två sekunder efter dig så är jag nöjd :tummenupp

Det vore väl kul att vara bland de tio första i mål, men med 50 pers och så lite erfarenhet så äre risk för att det inte blir så :rolleyes: Vet ju inte än om det blir någon säsong eller bara något race...

Ses i vårat tält då? Vi har med oss martin trots att han e skadad! :banana

*Edit, känns det rätt och man hittar på hojjen så är väl målet att bli uppklassad.

Last edited:
Olof Eriksson skrev:
2106373 E jag en eller två sekunder efter dig så är jag nöjd :tummenupp

Det vore väl kul att vara bland de tio första i mål, men med 50 pers och så lite erfarenhet så äre risk för att det inte blir så :rolleyes: Vet ju inte än om det blir någon säsong eller bara något race...

Ses i vårat tält då? Vi har med oss martin trots att han e skadad! :banana

*Edit, känns det rätt och man hittar på hojjen så är väl målet att bli uppklassad.
Får väl hoppas att du är snabbare än så :fatta! Jag e megalångsam.... :(

Klart vi ses i ert tält, även om du såklart är välkommen bort i vårat med :) BikerBitch och jag ska dela (Jannica är snäll och fixar tält hon :tummenupp), so welcome over to the bitches :tuttar

Har hört ryktas att det blir uppdelat i fler grupper... = tidsschemat kommer
att göras om = mindre tid för oss alla på banan på kvalet.. (dock så
vet jag inte om det gäller träningen också)

Bennybåge skrev:
2107234 Har hört ryktas att det blir uppdelat i fler grupper... = tidsschemat kommer
att göras om = mindre tid för oss alla på banan på kvalet.. (dock så
vet jag inte om det gäller träningen också)
Vem har spridit det ryktet?

Strider skrev:
2107328 Ja, vad är problemet? Banan tar 60 till kval, så det är bara att gilla läget.

I höstas var vi 43 team till start i ERFet, jag upplevde inte det minsta problem med att det skulle varit trångt ute på banan.

Det gälle ju att välja sitt tillfälle att sätta sitt snabbaste kvalvarv. Det är ju en del av tävlingsmomentet och förarskickligheten.

Passar det inte så kan man ju åka 250R istället, haha

Även om det inte finns risk för utkvalning på anderstorp, så är det inte långt från fullt på övriga banor även i 250r.
Men det är ju så det ska vara, fulla startfält i sm-klasserna, kvalgrupper kanske till och med A och B-finaler också.
Var faktiskt inte så länge sedan det var så i SM, där man i början på 90-talet hade ~80 kvalande i 250-sm på karlskoga, hört liknande siffror även för superbike/standardklasserna från den tiden.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back