Stort startfält på anderstorp!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
NSB hade 48 anmälda igår, R600 64 anmälda, R1000 50 anmälda. Övriga var i storlek som det brukar vara, ca 25 i varje klass. Verkar som det är populärt med rookieracing i år :banana

Nr:18 skrev:
2104698 NSB hade 48 anmälda igår, R600 64 anmälda, R1000 50 anmälda. Övriga var i storlek som det brukar vara, ca 25 i varje klass. Verkar som det är populärt med rookieracing i år :banana
Det är skitkul men med tanke på alla som tar licens varje år så är jag inte förvånad. :yoparty

2104698 NSB hade 48 anmälda igår, R600 64 anmälda, R1000 50 anmälda. Övriga var i storlek som det brukar vara, ca 25 i varje klass. Verkar som det är populärt med rookieracing i år :banana

För en som inte kan nått om detta .. hur många får starta i varje klass ???

Instabil skrev:
2104701 För en som inte kan nått om detta .. hur många får starta i varje klass ???
60 på kvalet och 50 under rejs enligt tilläggsreglerna. Tror att dom kan ge dispens för upp till 54 enligt banlicensen.

Sen är det väl inte alla som kommer till start men det är ju positivt i varje fall.

2104705 60 på kvalet och 50 under rejs enligt tilläggsreglerna. Tror att dom kan ge dispens för upp till 54 enligt banlicensen.
Hur selecteras dom som får kvala?
Vad händer med dom som inte får kvala?
Startavgiften, får man tillbaks den om man inte får kvala?

Gustav O skrev:
2104709 Sen är det väl inte alla som kommer till start men det är ju positivt i varje fall.

Alltid positivt när det är många tävlande oavsett vilken motorsport , men detta låter ju kanon .. vi kommer ett gäng från K-na

aRWe skrev:
2104710 Hur selecteras dom som får kvala?
Vad händer med dom som inte får kvala?
Startavgiften, får man tillbaks den om man inte får kvala?
Är det fler än banan klarar delar man i 2 kvalgrupper. Alla som betalat sin startavgift får kvala, sedan måste man köra fort nog för att få rejsa :tungan

Riktigt kul att se hur Svensk RR växer mer och mer för varje år, SH har värvat många nya piloter och ska ha fett med credit för detta.

Tur att Anderstorp sväljer de flesta, kul som fanken med så stora startfält.
Blir väl lite värre på de övriga banorna där man har max 30-35 startande.
NSBK kommer ju bli riktigt hårigt i år :)

det blir iaf ganska trångt p banan underkvalet

men om man delar upp det till 2 kval grupper vad händer med tiden då har man ännu 2*20 minuter på sej

det får inte vara mer än 38 på banan samtidigt, så kvalet blir väl som på Falkenberg, en grupp får stå vackert kvar och vänta.

NSB blir... ja... intressant. Sjukt många som inte kommer få köra alls. Kan inte vara roligt.

Swedie skrev:
2104856 det får inte vara mer än 38 på banan samtidigt, så kvalet blir väl som på Falkenberg, en grupp får stå vackert kvar och vänta.

NSB blir... ja... intressant. Sjukt många som inte kommer få köra alls. Kan inte vara roligt.

På A-torp får det väl visst vara fler än 38 på banan samtidigt, det är 50 till start...

Swedie skrev:
2104856 det får inte vara mer än 38 på banan samtidigt, så kvalet blir väl som på Falkenberg, en grupp får stå vackert kvar och vänta.

Fel. Anderstorps licens godtar ju 60 tränande (kvalande) och 50 tävlande så på A-torp klarar ni er allihop. Blir ju tuffare på de övriga banorna......

Swedie skrev:
2104875 Är det? Lägg av... det är många det. Lite för många enligt mig.

lungt det är en stor banan :tummenupp finns nog plats för dej att bli omkörd :tungan :pannkyss

ställer min fråga igen va händer om det blri två kval grupper har man samma tid på sej iaf 2*20 min

Gottis skrev:
2104881 lungt det är en stor banan :tummenupp finns nog plats för dej att bli omkörd :tungan :pannkyss

ställer min fråga igen va händer om det blri två kval grupper har man samma tid på sej iaf 2*20 min
haha, ja det gör det ju säkert. Men det är bara det att under kvalet tror jag verkligen det kommer bli problem att få fria varv och lägga bra tider, så tillvida inte alla är oerhört uppmärksamma på den blåa flaggan.

Swedie skrev:
2104890 haha, ja det gör det ju säkert. Men det är bara det att under kvalet tror jag verkligen det kommer bli problem att få fria varv och lägga bra tider, så tillvida inte alla är oerhört uppmärksamma på den blåa flaggan.

blåflag under kval ?? kör man med det ?

Cliff Barnes skrev:
2104903 blåflag under kval ?? kör man med det ?
det har jag för mig, för vore ju trist om långsamma som puttrar inte lägger märke till andra som kommer snabbare bakom och därmed är i vägen...

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back