Nr:18
Snabbare än Don Queer
NSB hade 48 anmälda igår, R600 64 anmälda, R1000 50 anmälda. Övriga var i storlek som det brukar vara, ca 25 i varje klass. Verkar som det är populärt med rookieracing i år 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Det är skitkul men med tanke på alla som tar licens varje år så är jag inte förvånad.Nr:18 skrev:2104698NSB hade 48 anmälda igår, R600 64 anmälda, R1000 50 anmälda. Övriga var i storlek som det brukar vara, ca 25 i varje klass. Verkar som det är populärt med rookieracing i år![]()

Nr:18 skrev:2104698NSB hade 48 anmälda igår, R600 64 anmälda, R1000 50 anmälda. Övriga var i storlek som det brukar vara, ca 25 i varje klass. Verkar som det är populärt med rookieracing i år![]()
60 på kvalet och 50 under rejs enligt tilläggsreglerna. Tror att dom kan ge dispens för upp till 54 enligt banlicensen.Instabil skrev:2104701För en som inte kan nått om detta .. hur många får starta i varje klass ???
Hur selecteras dom som får kvala?Nr:18 skrev:210470560 på kvalet och 50 under rejs enligt tilläggsreglerna. Tror att dom kan ge dispens för upp till 54 enligt banlicensen.
Gustav O skrev:2104709Sen är det väl inte alla som kommer till start men det är ju positivt i varje fall.
Är det fler än banan klarar delar man i 2 kvalgrupper. Alla som betalat sin startavgift får kvala, sedan måste man köra fort nog för att få rejsaaRWe skrev:2104710Hur selecteras dom som får kvala?
Vad händer med dom som inte får kvala?
Startavgiften, får man tillbaks den om man inte får kvala?

Swedie skrev:2104856det får inte vara mer än 38 på banan samtidigt, så kvalet blir väl som på Falkenberg, en grupp får stå vackert kvar och vänta.
NSB blir... ja... intressant. Sjukt många som inte kommer få köra alls. Kan inte vara roligt.
Swedie skrev:2104856det får inte vara mer än 38 på banan samtidigt, så kvalet blir väl som på Falkenberg, en grupp får stå vackert kvar och vänta.
NSB blir... ja... intressant. Sjukt många som inte kommer få köra alls. Kan inte vara roligt.
Är det? Lägg av... det är många det. Lite för många enligt mig.oFFkeFF skrev:2104864På A-torp får det väl visst vara fler än 38 på banan samtidigt, det är 50 till start...
Swedie skrev:2104875Är det? Lägg av... det är många det. Lite för många enligt mig.
haha, ja det gör det ju säkert. Men det är bara det att under kvalet tror jag verkligen det kommer bli problem att få fria varv och lägga bra tider, så tillvida inte alla är oerhört uppmärksamma på den blåa flaggan.Gottis skrev:2104881lungt det är en stor bananfinns nog plats för dej att bli omkörd
![]()
![]()
ställer min fråga igen va händer om det blri två kval grupper har man samma tid på sej iaf 2*20 min
Swedie skrev:2104890haha, ja det gör det ju säkert. Men det är bara det att under kvalet tror jag verkligen det kommer bli problem att få fria varv och lägga bra tider, så tillvida inte alla är oerhört uppmärksamma på den blåa flaggan.
det har jag för mig, för vore ju trist om långsamma som puttrar inte lägger märke till andra som kommer snabbare bakom och därmed är i vägen...Cliff Barnes skrev:2104903blåflag under kval ?? kör man med det ?
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife