Stort problem med ljudkortet!!!!! arrrghhhh

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tjenisar.

Lång historia kort: Formaterade min dator igår. Nu när jag ska spela CS så går min ping upp till 1000, det laggar för att till slut krasha. När jag har stängt av ljudkortet så funkar det klockrent! Vad fan e problemet!? Har senaste drivisarna, har prövat olika, men problemet e fortfarande kvar. Vad fan e felet? Blir helt galen!!!! :huvet :mad: :argpådato

En kompis till mig hade ett liknande problem, det avhjälptes med en uppdatering av BIOS.

Har både nya drivisar (testat 3, funkar inte med någon) och uppdaterat BIOS. Funkar inte alls. Vad fan e felet?

medic skrev:
2134502 Har både nya drivisar (testat 3, funkar inte med någon) och uppdaterat BIOS. Funkar inte alls. Vad fan e felet?

Testa med äldre drivrutiner om du inte gjort det redan.

nermal skrev:
2134508 Testa med äldre drivrutiner om du inte gjort det redan.

Jag har gjort det men jag skriver över de gamla bara. Man kanske ska ta bort de gamla på nåt sätt bara? Nån som vet hur jag tar bort gamla drivrutiner?

medic skrev:
2134526 Jag har gjort det men jag skriver över de gamla bara. Man kanske ska ta bort de gamla på nåt sätt bara? Nån som vet hur jag tar bort gamla drivrutiner?
finns info om dedär på steams supportsidor med lite lternativ.. har för mig ja såg de när ja sökte efter ett annat problem

heimdal skrev:
2135153 finns info om dedär på steams supportsidor med lite lternativ.. har för mig ja såg de när ja sökte efter ett annat problem

Jo, jag vet. Saken e att jag har testat allt de skriver :argpådato

Falafelbabianen skrev:
2137484 Prova att byta till en annan PCI-plats.
Låter som IRQ krock, dvs. att två stycken enheter har samma nummer, och när de skickar och tar emot samtidigt blir allt fel. Gå in i enhetshanteraren och byt, eller så gör du det på ditt bios.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg