Stort problem med ljudkortet!!!!! arrrghhhh

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tjenisar.

Lång historia kort: Formaterade min dator igår. Nu när jag ska spela CS så går min ping upp till 1000, det laggar för att till slut krasha. När jag har stängt av ljudkortet så funkar det klockrent! Vad fan e problemet!? Har senaste drivisarna, har prövat olika, men problemet e fortfarande kvar. Vad fan e felet? Blir helt galen!!!! :huvet :mad: :argpådato

En kompis till mig hade ett liknande problem, det avhjälptes med en uppdatering av BIOS.

Har både nya drivisar (testat 3, funkar inte med någon) och uppdaterat BIOS. Funkar inte alls. Vad fan e felet?

medic skrev:
2134502 Har både nya drivisar (testat 3, funkar inte med någon) och uppdaterat BIOS. Funkar inte alls. Vad fan e felet?

Testa med äldre drivrutiner om du inte gjort det redan.

nermal skrev:
2134508 Testa med äldre drivrutiner om du inte gjort det redan.

Jag har gjort det men jag skriver över de gamla bara. Man kanske ska ta bort de gamla på nåt sätt bara? Nån som vet hur jag tar bort gamla drivrutiner?

medic skrev:
2134526 Jag har gjort det men jag skriver över de gamla bara. Man kanske ska ta bort de gamla på nåt sätt bara? Nån som vet hur jag tar bort gamla drivrutiner?
finns info om dedär på steams supportsidor med lite lternativ.. har för mig ja såg de när ja sökte efter ett annat problem

heimdal skrev:
2135153 finns info om dedär på steams supportsidor med lite lternativ.. har för mig ja såg de när ja sökte efter ett annat problem

Jo, jag vet. Saken e att jag har testat allt de skriver :argpådato

Falafelbabianen skrev:
2137484 Prova att byta till en annan PCI-plats.
Låter som IRQ krock, dvs. att två stycken enheter har samma nummer, och när de skickar och tar emot samtidigt blir allt fel. Gå in i enhetshanteraren och byt, eller så gör du det på ditt bios.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT