Har nu själv pratat med min mamma hon befinner sig på bangkok palace hotell någorlunda fysiskt oskadd.
Hon ooch hennes man och deras bekanta firade semester i Khau lak
Hon berättade att dem skulle ner på stranden.
Mammas väninna sa till sin man att detta är verkligen paradiset sekunder efter hon sa det försvann allt vatten 300-400 meter ut i havet,då sprang hennes bekanta ner för att titta på alla fiskar m,m som låg där.
Efter ett tag började personalen skrika att alla måste upp från stranden.
Mamma hennes man Lasse och deras bekanta sprang då in i ett 2 vånings hotell där dem stog och filmade första vågen, när det kom in vatten sa Lasse att dem var tvugna att gå upp på övervåningen.
Men när den andra vågen kom sa min mamma att det var som en hög vägg som kom rusandes den vågen krossade huset totalt och alla försvann ut i vattnet,morsan fick då kämpa mot bilar,kylskåp och annat bråte som slog mot henne och tryckte flera gånger ner henne under ytan.
Efter ca 2 km kämpande såg hon hennes vänner,hon sa att hon såg skräcken i hennes väninnas ögon,morsan skrek på dem men dem hörde inte det.
Det var det sista hon såg av dem, men hennes man (världens absolut bästa "plast farsa") har hon inte sett sedan dem stod i huset som försvann.
Men hennes väninna Eva har vi senare fått kontakt med och nu vet även morsan att hon inte är ensam levande av dem fyra !
Och att veta vilket helvete morsan har gått igenom och inte kunna göra något för mammsen får mig att må riktigt förjävligt..
Önskar alla er som har anhöriga där lycka till, och LASSE Å KJELLE SE FÖRFAN TILL ATT NI LEVER SÅ NI KAN HJÄLPA ERA FRUAR..
// Johan