Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Cyberdog skrev:
Läste även idag att det var thailands regering som hade stoppat varningen om vågen :kocko
Hur kan man välja att inte oroa turisterna :huvet
Fatta hur många som kunde levt idag istället.
Har suttit och funderat på det ett tag, och som dom sa så har det varit massa skalv som jag fattade det utan att det uppstått tsunamis och då kände dpom väl att det är nog ingen fara nu heller ooch ville inte dra igång nåt o sen stå där o inget händer. Så svårt med tanke på alla skalv som vart innan utan att det hänt nåt. Man kan inte klandra dom för allt nu, men det är tråkigt:(

En annan sak som slog mig var att det skiljde nästan 2 timmar mellan thailands våg i indien tex, varför varnade inte dom thailänska myndigheterna alla länder runt omkring???

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Har nu själv pratat med min mamma hon befinner sig på bangkok palace hotell någorlunda fysiskt oskadd.

Hon ooch hennes man och deras bekanta firade semester i Khau lak
Hon berättade att dem skulle ner på stranden.
Mammas väninna sa till sin man att detta är verkligen paradiset sekunder efter hon sa det försvann allt vatten 300-400 meter ut i havet,då sprang hennes bekanta ner för att titta på alla fiskar m,m som låg där.
Efter ett tag började personalen skrika att alla måste upp från stranden.
Mamma hennes man Lasse och deras bekanta sprang då in i ett 2 vånings hotell där dem stog och filmade första vågen, när det kom in vatten sa Lasse att dem var tvugna att gå upp på övervåningen.
Men när den andra vågen kom sa min mamma att det var som en hög vägg som kom rusandes den vågen krossade huset totalt och alla försvann ut i vattnet,morsan fick då kämpa mot bilar,kylskåp och annat bråte som slog mot henne och tryckte flera gånger ner henne under ytan.
Efter ca 2 km kämpande såg hon hennes vänner,hon sa att hon såg skräcken i hennes väninnas ögon,morsan skrek på dem men dem hörde inte det.
Det var det sista hon såg av dem, men hennes man (världens absolut bästa "plast farsa") har hon inte sett sedan dem stod i huset som försvann.

Men hennes väninna Eva har vi senare fått kontakt med och nu vet även morsan att hon inte är ensam levande av dem fyra !

Och att veta vilket helvete morsan har gått igenom och inte kunna göra något för mammsen får mig att må riktigt förjävligt..

Önskar alla er som har anhöriga där lycka till, och LASSE Å KJELLE SE FÖRFAN TILL ATT NI LEVER SÅ NI KAN HJÄLPA ERA FRUAR..

// Johan

Last edited:

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Denna länken vet jag inte om den vart uppe här innan men den kan hjälpa er som har saknade eller vet nåt.

Verkar vara gaanska många som ställer upp och letar åt folk (många svenskar) som söker efter nära och kära.

Det är ett forum likt detta...

Lider med er som har saknade :(

Lycka till nu..

http://www.phuketpc.com/

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Alla dessa barn.... =( Skall upp å jobba om fem timmar men i kan f-n inte sova... blir väl inte bättre av att man sitter här. Såg den här stackaren på phuket sjukhusets hemsida

girl1.jpg

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
[- sNaIjK -] skrev:
Alla dessa barn.... =( Skall upp å jobba om fem timmar men i kan f-n inte sova... blir väl inte bättre av att man sitter här. Såg den här stackaren på phuket sjukhusets hemsida

girl1.jpg

Japp..samma här ska upp om fem timmar men sitter ba och kollar på CNN och kan inte sova...stackare runt om i världen

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Fan va trött jag börjar bli, jag har oxå varit vaken sen någon gång på 70-talet känns det som, Annica har iallafall äntligen somnat, jag lider som fan med henne hon mår verkligen piss och jag tror att hoppet är ute för våran vän :(

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Där ser du listor på 2 ställen till, vet ej om det är rätt ställe dock.[/QUOTE]

ni som lagt upp sidor va hyggliga att ta bort dom, detta är jävligt kännsligt

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Jas-95 skrev:
Åhh lider med dig! Min kusin Fredrik och hans tjej Therese var på Phi Phi. Dom lyckades klara sig precis upp på en kulle där dom tillbringade natten. Dagen efter blev dom evakuerade av patrullbåtar. Läget där var kaotiskt! Hoppas att du får ett positivt besked.

JB

vilken dag blev dom räddade och var bodde dom??

tacksam för svar på min pm
// johan

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
TERMINATOR skrev:
ni som lagt upp sidor va hyggliga att ta bort dom, detta är jävligt kännsligt

Jag tog bort länken. Visst är det känsligt men om du saknar någon så är det väl bra att du kan leta efter dem. Oavsett vad som har hänt med dem.

Hoppas att alla hittar sina nära och kära oskadda.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Thundercat skrev:
Jag tog bort länken. Visst är det känsligt men om du saknar någon så är det väl bra att du kan leta efter dem. Oavsett vad som har hänt med dem.

Hoppas att alla hittar sina nära och kära oskadda.
den som söker kan få länk via pm, tycker inte det skall ligga i ett öppet forum som detta

ps. vet att du bara menade väl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...