Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.
Oh.. Så jävla skönt.. Mina vänner har klarat sig.. Alla saker är borta osv men de är oskadda... Så lättad nu..

Hoppas alla ni andra också får positiva beskad...

Min låtsasmorbror och hans familj var bosatta i närheten och ingen har hört någonting av han och hans familj bestående hans thailändska fru och deras två barn under 10 år :(
Och en på det ställe där jag jobbar hade fått hela sin familj meddragen utav vågen men alla hade överlevt otroligt nog och de är blåslagna och väntar på att få komma hem.

Lider med er andra som fortfarande lever med ovissheten :(
Nu känns det inte lika skoj att boka biljetter till i februari men det blir nog till att resa ändå.

inga positiva meddelande än, hörde från svärmor att hennes föräldrar är i phuket och har sökt igenom alla sjukhus, nu stog dom och väntade på en båt från phiphi island som skulle komma in med bara döda kroppar

Herregud vad vatten, att folk överhuvudtaget klarar sig i detta strömma vatten???:(
Fan va illa man mår när man ser detta:(

Hoppas ni som saknar någon här på SH får tag i dom snart....

Gixxer-Anders skrev:
Varför skickar inte regeringen ner flygplan? Vad är det som händer?

Dom kommer skicka ner plan, annars lär många svenska bli sura. Skulle utan tvekan kunna sätta mig på något av dom planen för att hjälpa till där nere. Tycker så synd om allt folk där nere som inte har något hem längre och mist anhöriga.

Therudeboy skrev:
Dom kommer skicka ner plan, annars lär många svenska bli sura. Skulle utan tvekan kunna sätta mig på något av dom planen för att hjälpa till där nere. Tycker så synd om allt folk där nere som inte har något hem längre och mist anhöriga.

håller med dej, jag skulle oxå åka utan tvekan

Gixxer-Anders skrev:
Varför skickar inte regeringen ner flygplan? Vad är det som händer?

Regeringen (försvaret) har herkulesplan men de måste mellanlanda 4 ggr på nervägen och 4 ggr på hemvägen, därför skulle de försöka lösa det med plan från den kommersiella flygflottan. Detta enligt nån regeringsman på nyheterna förut idag.

Thundercat skrev:
Regeringen (försvaret) har herkulesplan men de måste mellanlanda 4 ggr på nervägen och 4 ggr på hemvägen, därför skulle de försöka lösa det med plan från den kommersiella flygflottan. Detta enligt nån regeringsman på nyheterna förut idag.

Vilket låter som skitprat i mina öron.
I ett läge som detta skickar man för fan allt och alla man kan, så fort man kan.
kosta vad det kosta vill.

Regeringen arbetar på att ordna tio plan som ska ta hem folk från Thailand, fyra plan är ordnade. Alla som vill hem ska var hemma innan Tisdag nästa vecka.

Herkulesplanen står beredda att lyfta inom 12 respektive 24 timmar, ska väl gå med material, de tar bara 80 personer.

Mjo, men alla som åkt i ett herkulesplan inser att det inte är någon hit att flyga i det från thailand. Man måste liksom ha hörselkåpor på sig, finns mig veterligen inget sätt att varmhålla mat osv. Det är helt enkelt inte ett passagerarflygplan i den bemärkelsen. Har alltså inte så mycket med kostnad att göra skulle jag tro. Utan ungefär som att man skulle skicka en epa-traktor istället för ambulans, man gör det om det inte finns något alternativ, men helst inte.

Nog för att man skulle skita i det om man var desperat nog, men som dom säger är det bra mycket bättre att man ber SAS om hjälp så de stackars människorna åtminstone får en dräglig resa hem.

Men sen är det inte så väldigt lätt som det kanske låter. Flygbolagen har ganska tighta flottor och tar man ett flygplan som skall åka till Thailand så måste man ställa in avgångar till...troligtvis USA med tanke på räckvidden (vilket betyder ännu färre tillgängliga plan att rekvirera).

Sen är ju inte tanken att man skall flyga ner MER folk till ett nödställt område, det gör ju bara situationen etter värre. Om man bortser från sjukvårdspersonal osv som man kan flyga ner.

Gixxer-Anders skrev:
Vilket låter som skitprat i mina öron.
I ett läge som detta skickar man för fan allt och alla man kan, så fort man kan.
kosta vad det kosta vill.

Hercules har en räckvidd på 350 mil så det låter inte helt orimligt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT