Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.
En familj jag känner var i phuket och där dom bodde försvann huset och dom hade pengar och pass med sig aallt annat försvann , dom fick springa för att klara sig undan..........Moder jord är skrämmande ibland

Jag hittade den här sajten när jag surfade runt lite på nätet: http://ems.narenthorn.or.th/tsunami/login.php

Det är ett thailändskt katastrofcentrum som listar namn på människor som är intagna på olika sjukhus, ni som har anhöriga kan leta i listorna, logga in med användarnamn "user" och lösenord: "password". De svenska namnen verkar börja runt sidan 25.

Kommer knappast kunna somna inatt.Polarens tjejs brorsa var tydligen där i Phuket!dom hade badat idag?..
Polaren resonerade också enligt följande tankesätt.."Varför ska man hänga upp sig på det där"-Det händer ju varje dag runt om i världen?

Biturbo skrev:
En av mina närmaste vänner är där någonstans.. Har inte hört något från henne än.... Är jävligt orolig nu.. :(

Samma sak här, en av mina äldsta och bästa vänner plus hela hans familj var/är däre nere, och inte heller hört något.
Känns riktigt risigt =/

jag hoppas verkligen att det löser sig för alla som har bekanta där nere!

Min Mamma,hennes man och 2 av deras vänner befann/befinner sig på khao lak.

Khao lak är det värst drabbade området i hela Thailand man kallar det för katastrofområde

Igår kvart över 12 på natten fick jag beskedet att min mamma Kerstin Tjernström levde hon ringde till min syster och berättade vad som hänt.Dem gick alla fyra på stranden när vågen kom.
Dem hade alla fyra dragits ut i vattnet och att hon fått tag i bråte som hon höll fast sig i och kunde senare klättra upp på en klippa där hon tillbringade nästan ett dygn innan hon blev räddad.
Hon sa även att hon inte trode att någon av dem andra hade klarat sig.
Börjar grina bara jag tänker på hur morsan måste känna hon har inga kläder inga pengar och hon tror att hennes vänner och hennes man e döda.

Senare på natten ringde Eva Envall(hennes väninna) från ett sjukhus,hon levde men var ganska svårt skadad.
Men eftersom dem inte har någon kontakt med varandra vet dem inte om att
iaf dem 2 lever

Deras män Lasse Tjernström och Kjell Envall har dem inte hittat.
Och ingen av dem har kontaktat någon av oss anhöriga !
Om någon skulle se deras namn på något sett ring mig ovadsätt tid på dygnet 0704927788.

Ber till någon med mycket makt att dem har klarat sig med livet i behåll..

Fy fan för denna ovishet !

// Johan

Last edited:
TokJohan skrev:
Min Mamma,hennes man och 2 av deras vänner befann/befinner sig på khao lak.

Khao lak är det värst drabbade området i hela Thailand man kallar det för katastrofområde

Igår kvart över 12 på natten ringde min mamma Kerstin Tjernström hem och berättade vad som hänt.Dem gick alla på stranden när vågen kom.
Dem hade alla fyra dragits ut i vattnet och att hon fått tag i bråte som hon höll fast sig i och kunde senare klättra upp på en klippa där hon tillbringade nästan ett dygn innan hon blev räddad.
Hon sa även att hon inte trode att någon av dem andra hade klarat sig.
Börjar grina bara jag tänker på hur morsan måste känna hon har inga kläder inga pengar och hon tror att hennes vänner och hennes man e döda.

Senare på natten ringde Eva Envall(hennes väninna) från ett sjukhus,hon levde men var ganska svårt skadad.
Men eftersom dem inte har någon kontakt med varandra vet dem inte om att
iaf dem 2 lever

Deras män Lasse Tjernström och Kjell Envall har dem inte hittat..
Ber till någon med mycket makt att dem har klarat sig med livet i behåll..

Fy fan för denna ovishet !

// Johan

Hoppas att det går bra.

Om bilden med kontinentalplattorna och mitt tidigare inlägg - ja det finns en förkastning där men det innebär inte automatiskt att området är vanligen jordbävningsdrabbat.

i övrigt så sitter systern på planet hem nu, landar i Helsingfors om 2h, ska förmodligen åka dit för att hälsa på henne och hennes väninna som var på Sri Lanka - inte vad jag väntat mig göra detta jullov.

Hoppas det gått bra för er andra också och de på sjukhus kryar på sig och skickas hem så fort som möjligt.

nu har jag sökt genom alla listor och inte hittat, och vi har inte hört något, börjar bli jobbigt, phiphi island va ju ordentligt drabbat så det ser inte så bra ut

va faaaan, vad hemskt det måste var amed sån ovisshet.....lider med er som inte vet nåt än. Hoppas att ni hittar dom ni söker levande.

//Rejvis

Alla verkar känna nån. Och ändå så är det nog många som är där som man inte vet om.

Verkar ju som om det är mkt värre än man befarade från början nu ju längre tiden går och man får mer grepp om situationen :(
Detta är helt ofattbart hemskt

En journalistidiot på radion, hackade i morse på UD för att dom inte visste
vilka svenskar och hur många som fanns Thailand :mad:

Joo.. riktigt ruskigt...

Avbokade min resa som skulle gått av stapeln på juldagen för en månad sen...

Nu ångrar jag mig inte...

Skickar en tanke till de som e där o de som känner folk som är där.

BMW R90s skrev:
En journalistidiot på radion, hackade i morse på UD för att dom inte visste
vilka svenskar och hur många som fanns Thailand :mad:

Det där är sjukt. Hur skulle UD kunna förutspå en katastrof av denna enorma omfattning. Sopiga journalister som bara vill att deras namn ska synas..

BMW R90s skrev:
En journalistidiot på radion, hackade i morse på UD för att dom inte visste vilka svenskar och hur många som fanns Thailand :mad:

Det verkar som journalister alltid ska hitta nån att hacka på... Det går inte att ha beredskap och förutse nånting sånt här.

UD fick ju oxå kritik för att deras växel inte gick att komma fram på... dom gör ju vad dom kan...allt som står i deras makt. Att ha beredskap för att flera 1000 människor samtidigt ringer... det går ju inte.

Men självklart så förstår man de anhöriga som blir frustrerade och arga över att inte få några besked...

Lider med er som inte fått kontakt med era nära kära... :( Hoppas att det kommer positiva besked snarast.

//Madelene

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...