Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.
Är det nån som vet nåt mer än det som står i tidningen?..min tjej med familj är i khoa lak (stavning?) och det är omöjligt att få tag i dom eller UD.

Enligt tidningen ska det drabbats värst i södra thailand..Khoa lak ligger norr om phuket på fastlandet..vet inte hur många mil..men det är en bit..fast vågorna har ju kommit till indien på andra sidan oceanen så känns inte helt tryggt. Är tacksam om någon har nån info om thailand!

Pratade precis med en Engelsk tjej jag var ute och reste med för några år sedan i asien, hon får inte tag på sina vänner som är på olka ställen i dom drabbade områdena, fy fan sicken grej alltså..

Jocke w kolla aftonbladet och cnn, står en del matnyttigt där!
Hoppas det ordnar sig för dig!

Såg filmen Day After Tomorrow.....den filmen börjar mer & mer bli verklighet nu, tycker det kommer konstigare & konstigare väderfenomen & naturkatastrofer....tur att man inte lever om 100 år.

tyvärr står det ingen om just khao lak på cnn eller aftonbladet....

Jocke W skrev:
Är det nån som vet nåt mer än det som står i tidningen?..min tjej med familj är i khoa lak (stavning?) och det är omöjligt att få tag i dom eller UD.

Enligt tidningen ska det drabbats värst i södra thailand..Khoa lak ligger norr om phuket på fastlandet..vet inte hur många mil..men det är en bit..fast vågorna har ju kommit till indien på andra sidan oceanen så känns inte helt tryggt. Är tacksam om någon har nån info om thailand!

Khao lak ligger ca. 20 mil norr om Phuket (se karta) och det finns risk att de har blivit blöta även där. Snackade med en kompis som jobbar på Koh Lanta och han satt på ett berg och tittade ner på allt vatten som rann omkring på marken. Han hade 1 meter vatten i sin bungalow och väntade på nästa flodvåg.
Tror säkert att din tjejs familj är OK och att du kan få tag på dem snart!!!

Bifogat

• thailandskarta.gif
    thailandskarta.gif
    22.6 KB · Visningar: 168
dom hade drabbats där alltså?..hade du pratat med han nu?..hade den första vågen kommit in där eller bara den andra? svara så snabbt du kan e du snäll..man e lite orolig här..

Jag har också 2 kompisar där nere som jag inte får tag i.... skulle inte palla om det hänt nåt :gnissla

Jocke W skrev:
dom hade drabbats där alltså?..hade du pratat med han nu?..hade den första vågen kommit in där eller bara den andra? svara så snabbt du kan e du snäll..man e lite orolig här..

Snackade med Crille kl 11.00 idag och då var klockan 17.00 i Thailand. De hade då fått in den första vågen och väntade på fler. Grejen är dock den att det är inte säker att det kommer så stora vågor eller ens några fler alls. Informationen är ganska förvirrad just nu, men den kommer att bli riktigare ju längre tiden går. Kolla på kartan och jämför den med den jag bifogade innan så ser du hur vågorna rört sig. Letar efter info om Khao Lak då jag "känner" några dykinstruktörer där. Får jag fram något så PM:ar jag dig direkt!

Bifogat

• kartann.jpg
    kartann.jpg
    14.2 KB · Visningar: 165
Fick precis höra att en kusin+ flickvän sitter uppe på ett berg och tittar ner över den översvämmade byn.

Dessvärre så saknas min andra kusin, som inte var tillsammans med de två andra, för tillfället. :(

När skalvet inträffade var de på en liten Ö utanför Phuket, men jag kan tänka mig att det är ganska kaosartat där nere och att det tar tid att anmäla sig till ambasaden/UD...

Edit: Alla oskadda.. :Bugar

Last edited:
pajo skrev:
Snackade med Crille kl 11.00 idag och då var klockan 17.00 i Thailand. De hade då fått in den första vågen och väntade på fler. Grejen är dock den att det är inte säker att det kommer så stora vågor eller ens några fler alls. Informationen är ganska förvirrad just nu, men den kommer att bli riktigare ju längre tiden går. Kolla på kartan och jämför den med den jag bifogade innan så ser du hur vågorna rört sig. Letar efter info om Khao Lak då jag "känner" några dykinstruktörer där. Får jag fram något så PM:ar jag dig direkt!

okey tack..fick precis iväg ett sms men man kan inte ringa än. Det ligger ju en ö framför khoa lak så den kan ju ha funkat som en vågbrytare förhoppningsvis..Jag får fortsätta ringa UD och till deras mobiler.

Det finns en telesluss som är öppen för dom som har anhöriga där nere och vill ha mer information om där dom befinner sig, kommer dock inte ihåg numret, sades på radion förut.

Nyheter på 2,an nu om thailand..17.10..Om ni har anhöriga där nere får ni säkert mer info om vad som händer.

jag får inte tag på mina föräldrar som är där nere....
vet inte ens vart i thailand de skulle så lite nervös är man.

Thailand verkar ha klarat sig "bra", om man nu kan säga det. Värst är det i Indien och på Sri Lanka där dom flesta dödsoffren finns. Jag har själv släkt och vänner i Thailand som jag inte fått tag på, men förbindelserna fungerar inte så bra. Khao Lak ligger 10 mil norr om Phuket och har nog klarat sig bättre än Phuket.

Hoppas att räddnings/röjningsarbetet går bra och att inga fler hittas döda.

MVH Martin

vi här hemma saknar en vän till min sambo som inte har hört av sig än och hon va/är på Phi Phi Island Thailand

har precis mailat bild och uppgifter till sambos kusin som är på väg till Phuket
i jobbet

Jag har fortfarande inte fått tag i min tjej å hennes famlij..har ringt UD från halv 2 idag men man kommer inte fram. Är det nån som vet om mobil / tele kommunikation i huvudtaget funkar där?..har inte läst nåt om det än..

Det är svårt att komma fram där nere nu. Mycket förstört, min farbror hade lyckats ringa ner iallafall innan idag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!