Stort hål genom väggen - hur?

Liten laddning Semtex samt en bit fartygsplåt som du stämpar fast mot väggen. Kan bli ett snyggt och konstnärligt hål.

Liten laddning Semtex samt en bit fartygsplåt som du stämpar fast mot väggen. Kan bli ett snyggt och konstnärligt hål.
Och sedan är det bara att man slänger igång en balja Gevalia och inväntar nationella insatsstyrkan.

Kanontråd!!

Jag har samma dilemma, ska ställa en dator och diverse annat i en skrubb under trappen som är vägg i vägg med där tv'n står = en triljon kablar som ska försöka dras in där och gömmas.
Jag har lättbetong, så själva hålet fixar man på en halvmiss med en skruvdragare och lämpligt borr.

Men det var bra tips på genomförningar!
Tackar :tummenupp

Jag skulle nog hellre satsa på trådlösa överföringar mycket enklare
Tex från http://www.clasohlson.se/Siteseeker...:37382E37332E3131322E3731:5245585340124887904

Trådlös sändare och mottagare som överför färgbild och stereoljud. Kan anslutas till video, dvd, parabolmottagare, videokamera etc. för att trådlöst överföra bild och ljud till din TV, video eller monitor. Även fjärrkontrollens signaler överförs trådlöst. Signalerna går genom väggar och tak. Ansluts via SCART. Max räckvidd 25 m. Lev. med sändare, mottagare, batterieliminatorer och SCART-kablar. Drivs med 230 V. Omkopplingsbar för 4 olika kanaler

Trådlös ljudöverföring. Sändare och mottagare som överför stereoljud. Kan anslutas till dator, MP3-spelare etc. för att trådlöst överföra ljud till din stereo. Räckvidd ca. 30 m. Lev. med sändare, mottagare, batterieliminatorer, kabel 3,5 till 3,5 mm stereopropp samt kabel 3,5 mm stereopropp till 2xRCA hankontakt. Drivs med 230 V

Last edited:
Jag skulle nog hellre satsa på trådlösa överföringar mycket enklare
Tex från http://www.clasohlson.se/Siteseeker...:37382E37332E3131322E3731:5245585340124887904

Trådlös sändare och mottagare som överför färgbild och stereoljud. Kan anslutas till video, dvd, parabolmottagare, videokamera etc. för att trådlöst överföra bild och ljud till din TV, video eller monitor. Även fjärrkontrollens signaler överförs trådlöst. Signalerna går genom väggar och tak. Ansluts via SCART. Max räckvidd 25 m. Lev. med sändare, mottagare, batterieliminatorer och SCART-kablar. Drivs med 230 V. Omkopplingsbar för 4 olika kanaler

Trådlös ljudöverföring. Sändare och mottagare som överför stereoljud. Kan anslutas till dator, MP3-spelare etc. för att trådlöst överföra ljud till din stereo. Räckvidd ca. 30 m. Lev. med sändare, mottagare, batterieliminatorer, kabel 3,5 till 3,5 mm stereopropp samt kabel 3,5 mm stereopropp till 2xRCA hankontakt. Drivs med 230 V

Vet inte om svaret var till mig, men så länge man inte kan skicka 220volt trådlöst så hoppar jag den lösningen :D

Gör så här: Hyr en riktig slagborrmaskin, du borde kunna borra ca 40 mm hål med en sån. Men för att du ska undvika att det slår ut på baksidan när du kommer igenom så borrar du först ett 8mm hål rätt igenom, sedan borrar du halften från varje sida, då går du så fina kanter det är möjligt att få. I med ett rör= klart!!

Finurligt va.....:yoparty

Innan du börjar ta upp stora hål i betongväggen så kan det ju vara vettigt att höra med Hyresvärden om det är okej. Är det bostadsrätt så är det bara att borra på.

Givetvis går det att dölja ev. hål med tapet om man flyttar.

Hyr en riktig hammarborr, finns ex på bauhaus. sedan borrar du ett litet hål rak igenom. Sedan tar du en dubbel så stor borr och borrar häften från ena sidan och hälften från andra, och sist tar du en borr med så stor diameter som du tänkt av sluta med och borrar häften från varsit håll.

Det blir fina hål, har borrat hål i igenom 40cm betong genom armeringjärn och grejer med denna metod och det har blivit fina resultat. Glöm inte att kyla borren ibland med vatten eller bara låta den stå lite annars är det lätt att den blir slö och till slut pajae och inte går att borra med alls.

glöm inte hörselskydd för det låter som faaan, och dammsuga inte upp det med hemma dammsugaren då detta fina dam tränger sig igenom vanliga dammsugare och pajar den. Soppa upp det det värsta med sopskyffeln och moppa eller torka bort det som blir kvar.

Lycka till

Gör som grannen gjorde hos mig när vi inte hade riktigt samma åsikt, han slog ett hål med golfklubban rakt genom väggen . De vart inte så fina kanter och så men de gick iallfall fort.:tummenupp:D fast det var ju inte betong osv då=)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back