Storrovan sweedie.... :)

Gixxer 1 skrev:
Sweedie!!!!! Såg dig inte själv, men av allt beröm du har fått så kanske det inte är omöjligt med en SVENSK i roadracingens formel 1, MOTOGP :banana Skulle vara skitkul att få se dig och Rossi fajtas om segern :tummenupp Men det dröjer väl ett par år innan det lär hända, eller.......tänk på att Biaggi är över 30, så du har tid på dig ;)
Titta närmare på den som tog 1a placeringen i Rookie 1000 istället.

Är det bara jag som kollar på vad man kan göra med en standard 600 på Anderstorp?! Dom tiderna e betydligt mer intressanta och där känner man till materialet dom har. 1.39.1 under race skojar man inte bort.

Magnus skrev:
Du har väl inte missat Gunde Svans ständiga gnat om att "Ingenting är omöjligt"?? Måste ju skoja till det lite, hoppas dock att det någon gång kan träda fram en svensk, som lyckas i den stora cirkusen Motogp eller 250, eller åtminstonde i 125 än vad det är idag. Stiggy försöker väl men.... det skiter ju sig :gnissla

alakhai skrev:
Är det bara jag som kollar på vad man kan göra med en standard 600 på Anderstorp?! Dom tiderna e betydligt mer intressanta och där känner man till materialet dom har. 1.39.1 under race skojar man inte bort.
Det är A-förare. Rookissnack nu. Men ja! Helt klart mycket imponerande.

"Standard"

alakhai skrev:

Men så är det också Christer Miinin och Micke Nilsson i topp där. Det är inga amatörer direkt...

McB skrev:
Men så är det också Christer Miinin och Micke Nilsson i topp där. Det är inga amatörer direkt...

Åh Christer! Förstår inte att inte han satsar mer utomlands. Han sade till mig (kommer snart som intervju på rr.se) att han ville köra Masters of Endurance, och visst är det coolt, men jag hade bra mycket hellre sett honom fajtas i WSBK.

McB skrev:

Nope, det är det inte.. Men det e ju dem man måste jämföra sig med om man vill dit!!.. Känns bättre att kolla deras tider än de bästa i rookie eftersom jag åker en helt standard 600 själv. Det går alltså, det e det man måste ha klart för sig...

Gixxer 1 skrev:
Du har väl inte missat Gunde Svans ständiga gnat om att "Ingenting är omöjligt"?? Måste ju skoja till det lite, hoppas dock att det någon gång kan träda fram en svensk, som lyckas i den stora cirkusen Motogp eller 250, eller åtminstonde i 125 än vad det är idag. Stiggy försöker väl men.... det skiter ju sig :gnissla
Robert Gull tror jag är vårt största löfte någonsin. Vi kommer att se honom ta skalper i EM/VM inom några år, sanna mina ord! :bow

alakhai skrev:
De tiderna ger perspektiv på saker och ting. Att se dem köra ger också perspektiv.

Bingo skrev:
De tiderna ger perspektiv på saker och ting. Att se dem köra ger också perspektiv.
Japp, precis det jag menar. Klart man inte ska tro att man kan köra så fort direkt men det måste ju va målet för de allra flesta?! Det e ju tufft att se hur mkt snabbare de är men det gäller ju att försöka lära sig nåt av dem när man har chansen att se dem på nära håll. :tungan

alakhai skrev:
Japp, precis det jag menar. Klart man inte ska tro att man kan köra så fort direkt men det måste ju va målet för de allra flesta?! Det e ju tufft att se hur mkt snabbare de är men det gäller ju att försöka lära sig nåt av dem när man har chansen att se dem på nära håll. :tungan
Var det du som kom 4:a i R600 förresten? Grymt imponerande i så fall. Du har väl inte mer än några få bandagar bakom dig?

Bingo skrev:
Var det du som kom 4:a i R600 förresten? Grymt imponerande i så fall. Du har väl inte mer än några få bandagar bakom dig?
Japp, det var jag... :tummenupp Jag har inte kört roadracing speciellt många dagar innan nej.. Så visst e jag nöjd men känner samtidigt att jag kan åka fortare men behöver mer bantid.. Bättrade mig för varje pass nu i Anderstorp.

Vill slänga in ett stort grattis till min kompis som vann R1000, bra jobbat Rille! Svårt att tro att den mannen aldrig har tävlat förut :tummenupp

OLJEKYLD GSXR skrev:
Vill slänga in ett stort grattis till min kompis som vann R1000, bra jobbat Rille! Svårt att tro att den mannen aldrig har tävlat förut :tummenupp

Vinst i första racet? Hur är det med konkurrensen? Vad håller ni på med som har kört klassen i flera år? Kan ni inte sätta nykomlingarna på plats? :confused: :7peta

alakhai skrev:
Japp, det var jag... :tummenupp Jag har inte kört roadracing speciellt många dagar innan nej.. Så visst e jag nöjd men känner samtidigt att jag kan åka fortare men behöver mer bantid.. Bättrade mig för varje pass nu i Anderstorp.
Ok, stort grattis till en riktigt bra start. på de övriga banorna spelar effekten mindre roll, vilket gynnar dig :tummenupp

Jag blir inte förvånad om du vinner R600 totalt i år. Cross är en bra skola för RR-förare. Alakhai hör till absoluta Sverige-eliten i cross, för er som inte visste det.

Nyteknik skrev:
Vinst i första racet? Hur är det med konkurrensen? Vad håller ni på med som har kört klassen i flera år? Kan ni inte sätta nykomlingarna på plats? :confused: :7peta

Vi som har kört i flera år faller med en gång! Har man talang så kör man inte med B i licensen i flera år, det kräver snarare en påtaglig frånvaro av nämda egenskap.

Det är de lovande B-förarna från förra året i R1000 som ska tukta de riktigt ny stjärnorna, vi andra fostrar dom som börjar på ett annat ställe i utvecklingskurvan.

Bingo skrev:
Ok, stort grattis till en riktigt bra start. på de övriga banorna spelar effekten mindre roll, vilket gynnar dig :tummenupp

Jag blir inte förvånad om du vinner R600 totalt i år. Cross är en bra skola för RR-förare. Alakhai hör till absoluta Sverige-eliten i cross, för er som inte visste det.
Tackar o bockar!! :) Hoppas jag kommer hinna med och få mer träning på de övriga banorna innan racen, så jag slipper börja med varvtider som är 10 sekunder sämre än dom kommer vara under race. Svårt att hitta en bra setup på hojen då kan jag meddela!! :tungan

härligt svidi kul som satan :) :tummenupp jag får väl joina dig nästa år :D
tycker chrille verkar vara lite bitter :va

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup