Storrovan sweedie.... :)

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
Storrovan swedie.... :)

När jag ändå var på anderstorpabanan och hjälpte till i ett team, tänkte jag kolla lite på de sporthoj.comsåkare som ställde upp..

Jag blev ganska förvånad när jag såg att swedie hade ett mycket högt tempo både på kval och tävling...

Synd bara att mannen knäcker extra som bonde i banområdet :tungan

Till dig.. Hoppas att det går bättre på svista, nya ostar och du kommer i mål som topp 5 lätt, rock on !! :yoparty

Last edited:
Nyss hemkommen från Anderstorp så är det många intryck som snurrar i skallen, men en av dom största är definitivt Swedies tider i kval och under racet. Jag är mycket posititvt överraskad, p.g.a. att detta är hans första race öht, och så går karln och kvalar in på tredje plats! :tummenupp

Det ska bli kul att följa Swedies fortsatta äventyr på rr-banorna i år. :yoparty

Både Chrille & Mumlan är distanserade av Swedie :D

Vilken fartfylld helg det blev. Swedie körde jedrans fort men synd att det inte fungerade i slutet.

Gulsnabbtrajja har nya namn på banan, speciellt i karusellen och i kurvan efter depårakan :D

Det enda som susar i mina öron nu innan läggdags är ljudet ifrån dagens starter..

Vi i vår lilla klass körde långsammare den här helgen än förra året. Så långsamt som 1.40....... (Andreas var väl på 1.39 tror jag )

Men mer kubik = mer tid på banan :D

Tack tack :) ja... Det gick bättre än förväntat. Hade lite trista minnen om lowside på Sviestad och lowside i regn på Andertorp under Fredagen (vilket resulterade i byte av bakram o svingbyte)...och en fot att tänka på. Men foten glömde jag så fort jag satte mig på hojen!

Första dagen satte jag 1.47.19 som bästa tid. Tyckte då att, shit.. håller jag det så är jag väl "ok" placerad runt 10-15 plats iaf. Såg att Superbike eller några andra körde 1.40 o lägre än det och jag trodde ju att de helt enkelt genade i vissa partier. :D Men det visade sig att det finns massa grepp på banan i med att det är doserade kurvor. Typ 7/10 är doserade.
Kurvan innan målrakan är inte doserad.... vari jag upptäckte att en trött handled innebär mindre väl genomförde handledsrörelser = jag gav för mycket gas (hände mig nästa på gasen så jag orkade gasa fullt genom målrakan) i för mycket nerlägg och helt enkelt fick en highsider som snärtade till och fint kastade av mig från hojen. Det finns bilder som en viss funktionär tog där jag gräver mig neråt i sanden, så gör även nosen på min hoj medans den är upp o ner.

Jag behöver lite grejer nu... :rolleyes: (har ni 02 R1 grejer och vill sponsra med lite delar så... ;) hehe)

Bästa tiden under race blev 1.42.2 vilket är 1.1 sek snabbare än kvaltiden som gav mig 3e placering. Jag är skitnöjd angående min prestation i övrigt, gick skitbra och som jag ville (som sagt, utöver bravadern ut på start o mål rakan inför publik!...).

No1, Xeno berättade att han hade 1.41 nått.. slog han tyvärr inte. Hade dock samma tid som hans tid förra året på banan. Men jag är nöjd ändå för jag slog många bästatider inom Superbike. :)

Imorgon ska jag försöka få mina kåpor att hålla ihop o sitta på plats, samt räta ut tank o kanske gaffelben/styrkronor (troligen lite skeva).

Oscar och Mrlind här på sporthoj.com körde skitbra! De var precis framför mig. De kämpade om 2a platsen. De drog ifrån på rakan HELA tiden... så jag fick lov att skrämma gubbarna vid posteringen vid ingången i kurvan på slutet av rakan... jag bromsade hela tiden Myyycket senare än Mrlind o Oscar gjorde, vilket innebär rätt breda ställ eller "nervös" kurv targning... men dock relativt kontrollerat. hehe. Jag var inte mer än 5 meter bakom mestadelen av tiden... på raken öppnade det upp till runt 30 m (som jag fick bromsa in)

Vill tacka alla som var på plats och gav mig stöd och manade på mig! Hjälpte en massa för egot!

Last edited:
Grattis Swedie! Imponerande tider från dig, oscar och alla andra!

Kör nu inte på mig bakifrån om jag skulle hitta ut på nån träning där ni också kör!

pilsner

Stor GRATTIS KRAM till dig Swedie.
Kul att du kör så bra redan på en gång.
Lycka till i framtiden nu.

Jag hoppas verkligen att vi (Nitrous, Liwa1 och Leja) kommer ut och är hejarklack på en av dina tävlingar.
Eller så kanske kör vi om dig :tungan

Fet prestation ! Imponerad ! :tummenupp
Kör hårt resten av säsongen.

/benfre

Lite bilder från rovan. Klart imponerad av dig Swedie, likaså av Ullis och Robban Gull. Inte riktigt lika imponerad av mig själv dock... :huvet

Bifogat

• swedie1.jpg
    swedie1.jpg
    139.4 KB · Visningar: 487
  • swedie2.jpg
    swedie2.jpg
    127.7 KB · Visningar: 480
  • swedie5.jpg
    swedie5.jpg
    140.4 KB · Visningar: 792
Nyheter
MC-mässan 2026