Tack tack

ja... Det gick bättre än förväntat. Hade lite trista minnen om lowside på Sviestad och lowside i regn på Andertorp under Fredagen (vilket resulterade i byte av bakram o svingbyte)...och en fot att tänka på. Men foten glömde jag så fort jag satte mig på hojen!
Första dagen satte jag 1.47.19 som bästa tid. Tyckte då att, shit.. håller jag det så är jag väl "ok" placerad runt 10-15 plats iaf. Såg att Superbike eller några andra körde 1.40 o lägre än det och jag trodde ju att de helt enkelt genade i vissa partier.

Men det visade sig att det finns massa grepp på banan i med att det är doserade kurvor. Typ 7/10 är doserade.
Kurvan innan målrakan är inte doserad.... vari jag upptäckte att en trött handled innebär mindre väl genomförde handledsrörelser = jag gav för mycket gas (hände mig nästa på gasen så jag orkade gasa fullt genom målrakan) i för mycket nerlägg och helt enkelt fick en highsider som snärtade till och fint kastade av mig från hojen. Det finns bilder som en viss funktionär tog där jag gräver mig neråt i sanden, så gör även nosen på min hoj medans den är upp o ner.
Jag behöver lite grejer nu...

(har ni 02 R1 grejer och vill sponsra med lite delar så...

hehe)
Bästa tiden under race blev 1.42.2 vilket är 1.1 sek snabbare än kvaltiden som gav mig 3e placering. Jag är skitnöjd angående min prestation i övrigt, gick skitbra och som jag ville (som sagt, utöver bravadern ut på start o mål rakan inför publik!...).
No1, Xeno berättade att han hade 1.41 nått.. slog han tyvärr inte. Hade dock samma tid som hans tid förra året på banan. Men jag är nöjd ändå för jag slog många bästatider inom Superbike.
Imorgon ska jag försöka få mina kåpor att hålla ihop o sitta på plats, samt räta ut tank o kanske gaffelben/styrkronor (troligen lite skeva).
Oscar och Mrlind här på sporthoj.com körde skitbra! De var precis framför mig. De kämpade om 2a platsen. De drog ifrån på rakan HELA tiden... så jag fick lov att skrämma gubbarna vid posteringen vid ingången i kurvan på slutet av rakan... jag bromsade hela tiden Myyycket senare än Mrlind o Oscar gjorde, vilket innebär rätt breda ställ eller "nervös" kurv targning... men dock relativt kontrollerat. hehe. Jag var inte mer än 5 meter bakom mestadelen av tiden... på raken öppnade det upp till runt 30 m (som jag fick bromsa in)
Vill tacka alla som var på plats och gav mig stöd och manade på mig! Hjälpte en massa för egot!