Storleks problem

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Jag ska till och köpa mitt första skinnställ.
TÄNKER köpa ett två delat och när jag har varit och provat byxor i butik, Jag får jag inte på mig storlek 54.:mad: 56 sitter hyfsat men blir en aning lång.:gnissla Knäskydden sitter lite för långt ner även när jag "sitter" i dem. Finns det nån short storlek och i så fall vart. Tänkte inte lägga ner en halv förmögenhet på stället men måste man så måste man.

Alla tips e bra tips

TÄNKER köpa ett två delat och när jag har varit och provat byxor i butik, Jag får jag inte på mig storlek 54.:mad: 56 sitter hyfsat men blir en aning lång.:gnissla Knäskydden sitter lite för långt ner även när jag "sitter" i dem. Finns det nån short storlek och i så fall vart. Tänkte inte lägga ner en halv förmögenhet på stället men måste man så måste man.

Alla tips e bra tips

:fakta
http://www.psi-sweden.com/html/index.asp

Last edited:

Alla tips e bra tips

Kolla Alpinestars delade ställ. Dom brallorna var större jämfört med Daineses i samma storlek medans jackorna var lika.
Annars är väl Halvarsons sydda för lite större vikingar (?)

Finns ju skräddasydda skinnställ som de mäter efter just dig och som inte skulle kosta mer än ett "vanligt" skinställ. Kommer inte på vilka som säljer sånna men det finns säkert någon kanallt person här på forumet. :tummenupp

Storleks problem på två delat skinn ställ? Hel ställ är säkrare än två delat skinn ställ. Så om du inte måste ha två delat skinn ställ så titta efter ett ett delat skinn ställ istället (hel ställ alltså). Finns en del billiga en delade skinn ställ på FC-moto.de. De har säkert en del två delade skinn ställ också för den delen.

Storleks problem två delat skinn ställ? Hel ställ är säkrare än två delat skinn ställ. Så om du inte måste ha två delat skinn ställ så titta efter ett ett delat skinn ställ istället (hel ställ alltså). Finns en del billiga en delade skinn ställ på FC-moto.de. De har säkert en del två delade skinn ställ också för den delen.

Inte mindre än 14 särskrivningar i det inlägget. Jobbigt att läsa... :rolleyes:

Du kan få köpa mina BMW skinnbrallor. Det är storlek 50 (som jag brukar ha) fast anpassade efter jävligt feta tyskar. Jag skulle kunna gå upp 10 panner utan att fylla ut dem. Halva pris!

Inte mindre än 14 särskrivningar i det inlägget. Jobbigt att läsa... :rolleyes:

Jag vet inte vad som är roligast, att du såg alla särskrivningar eller att du inte inser att det var en pik till trådstartaren.
:D :klappar :tummenupp

Edit: ser att du missade en sär skriv ning. :musik

Last edited:
Jag vet inte vad som är roligast, att du såg alla särskrivningar eller att du inte inser att det var en pik till trådstartaren.
:D :klappar :tummenupp

Edit: ser att du missade en sär skriv ning. :musik

Ville inte såga dig helt. Men varför pika en kille som missar på ett ställe? Har du ännu mer hojabstinens än jag själv?

Ville inte såga dig helt. Men varför pika en kille som missar på ett ställe? Har du ännu mer hojabstinens än jag själv?

För att texten i inlägg #1 är åtgärdad nu. Det var väldigt mycket sär sk riv ning ar innan.

Men din kommentar satt som en spark på pungen. Jag har hojabstinens!

Trevlig kväll på er alla, my dear internetlåtsasvänner. :)

För att texten i inlägg #1 är åtgärdad nu. Det var väldigt mycket sär sk riv ning ar innan.

Men din kommentar satt som en spark på pungen. Jag har hojabstinens!

Trevlig kväll på er alla, my dear internetlåtsasvänner. :)

det va spännande.... Det editerade sig själv då för jag har inte gjort nåt.... Kanske för långt mellan ögonen så det ser ut som särskrivning?!:confused:

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna