Storleken har ingen betydelse

[YOUTUBE-ID]jM27fujbiXs[/YOUTUBE-ID]

Haha. coolt.
För att lägga in filmen i inlägget så kopierar du bara texten som är efter = tecknet i länken och lägger det innanför YouTube taggarna, i det här fallet jM27fujbiXs.

Har sett den förut, men det ser verkligen läckert ut. :tummenupp

Hur funkar de där eg.? Hur styr man dem?

Hur funkar de där eg.? Hur styr man dem?

Antagligen är "föraren" motorstyrd och svängar sker, precis som för oss, genom att han lutar sig.

Man undrar ju hur det funkar med motstyrning? Kolt som fan!

Kul, då finns d en evig framtid för LMS och Ring Knutstorp :rolleyes:

Coolt, undrar bara var de får i fatt pygmeérna bara :) Ser ut att var däck med riktigt klistrigt fäste, denna prestation i kurvhastighet, utgångshastighet, snabba nedbromsningar slår allt i mc världen om vi räknar skalenligt :banana

hehe ser rätt coolt ut =) fan va dom går asså :) men lär va sjukt svårt o köra dom där rackarna

Jag hade en Yamaha YZR500 way back 1987-88 nånstans. Eldriven iofs, men ändå. Den styrde man genom att gaffel flyttades i sidled "pendel-wise" liksom. Då lutade ekipaget omkull sig och svängde. Det tog en liten stund att lära sig, men sen var det inga problem. Det satt vikter i framhjulet för gyroeffekt, men när man blev lite skillad så tog man bort dom helt. Kyosho säljer dom fortfarande, men sen 1991 eller nåt så är det en uppdaterad variant med "hang out rider".

Tror snarare att den styr med framhjulet.

Japp, det är ett servo som är länkat så att det drar i styret. Tror det går att se på bilden nedan. Ett RTR-kit (ready to run) kostar ca 200 $.

Splash_Bike.jpg

Sportigt!!! Och imponerande; hojen betedde ju sig som på riktigt! Sladdade och ouiilade och grejor...
Här kan man dessutom se hur fort det VERKLIGEN går att köra i regn!

Tror jag inte.
Tror snarare att den styr med framhjulet.
Precis som vi.
Motstyrning.

Ingen som tjöppt?

Det kan du i och för sig ha rätt i.
Tänkte bara att en form av vipparm som styr föraren skulle vara enklare än en som styr framhjulet... Fast så är kanske inte fallet nej. Du har säkert rätt.

Jag hade en Yamaha YZR500 way back 1987-88 nånstans. Eldriven iofs, men ändå. Den styrde man genom att gaffel flyttades i sidled "pendel-wise" liksom. Då lutade ekipaget omkull sig och svängde. Det tog en liten stund att lära sig, men sen var det inga problem. Det satt vikter i framhjulet för gyroeffekt, men när man blev lite skillad så tog man bort dom helt. Kyosho säljer dom fortfarande, men sen 1991 eller nåt så är det en uppdaterad variant med "hang out rider".

Hang out rider, var det det jag tänkte med en lutande förare eller?:va
Så man kan säga att både skrotnisse och jag hade rätt?

Last edited:
Shit va cool rulle!!

Micke Nilsson hade en sån där rackabajare på karlskoga för några år sedan, fick terra. Sjukt svårt i början... den "laggar" liksom lite, man måste vara ute i god tid vid kurvtagning, gubben måste skifta vikten/sida...

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!