Storlek 54 skinnställ| Alla ni som har läs.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Hur stora är ni som har strl 54 i era skinnställ?

Jag är 183, väger mellan 80-90kg. Axlarna är oftast problemet med 52erna och byxgrenen.

184/85. Dainese Laguna Seca. 52 gick inte över axlarna utan att spricka i sömmarna.

spyke stl 52, 187 83kg. Det sitter som gjutet, lite kort i benen och lite tajt i grenen :gnissla men är kanon när man sitter på hojen.

Om det är ett helställ låter de som de skulle kunna passa, delat så skulle jag tippa på 52a. Skiljer även i storlek mellan olika tillverkare.

Har ett tvådelat a-stars tz-1 stl 54 är 179cm/85kg och det är lite stort ffa i benen! Inte för att skryta men jag är rätt tränad så det är runt axlarna/armar jag ofta har problem men inte med det här stället!

189/85 alpinestar sitter som klistret... svårt att stå bara men skönt att sitta på hojen

183/84, Arlen Ness tvådelat stl 52 beställt från tyskarna. Satt tight & bra i affären iaf...

Skriv gärna vikten i fläskig typ, normalbyggd eller muskelberg oxå:tungan 85 kilo fläsksäck tar gärna mer plats än dito muskler. (om ni nu ska snacka/jämföra skinnställsstorlekar). Jag ligger i samma klass som er då, cirkus 180cm/80kg och har strl 50

Alpinestars stl54. 186cm/89kg. Sitter tyvärr lite smått löst.
Testade Arlen Ness 52 och det va litet som fan :)

183cm, 75kg nånting och spinkig.. En Berik 52:a 2-delat passade mig perfekt.

186/82 tränade kilon arlen ness 52 sitter perfekt. tight som nytt men när de e inkört sitter de super,

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph