Storlek 54 skinnställ| Alla ni som har läs.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Hur stora är ni som har strl 54 i era skinnställ?

Jag är 183, väger mellan 80-90kg. Axlarna är oftast problemet med 52erna och byxgrenen.

184/85. Dainese Laguna Seca. 52 gick inte över axlarna utan att spricka i sömmarna.

spyke stl 52, 187 83kg. Det sitter som gjutet, lite kort i benen och lite tajt i grenen :gnissla men är kanon när man sitter på hojen.

Om det är ett helställ låter de som de skulle kunna passa, delat så skulle jag tippa på 52a. Skiljer även i storlek mellan olika tillverkare.

Har ett tvådelat a-stars tz-1 stl 54 är 179cm/85kg och det är lite stort ffa i benen! Inte för att skryta men jag är rätt tränad så det är runt axlarna/armar jag ofta har problem men inte med det här stället!

189/85 alpinestar sitter som klistret... svårt att stå bara men skönt att sitta på hojen

183/84, Arlen Ness tvådelat stl 52 beställt från tyskarna. Satt tight & bra i affären iaf...

Skriv gärna vikten i fläskig typ, normalbyggd eller muskelberg oxå:tungan 85 kilo fläsksäck tar gärna mer plats än dito muskler. (om ni nu ska snacka/jämföra skinnställsstorlekar). Jag ligger i samma klass som er då, cirkus 180cm/80kg och har strl 50

Alpinestars stl54. 186cm/89kg. Sitter tyvärr lite smått löst.
Testade Arlen Ness 52 och det va litet som fan :)

183cm, 75kg nånting och spinkig.. En Berik 52:a 2-delat passade mig perfekt.

186/82 tränade kilon arlen ness 52 sitter perfekt. tight som nytt men när de e inkört sitter de super,

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT