Storebror ser dig!

Status
Ej öppen för fler svar.

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Har det gått så långt att det är förbud att prata om vissa ämnen nu...?

Tragiskt anser jag...personligen anser jag att allt som har med sporthojar att göra hör hemma på ett forum av denna karaktären...alltså både bra och dåliga ämnen. När det går så långt att enskilda personers smak skall avgöra vad som är läsvärt/tänkvärt/bra/dåligt osv. för hela den breda massan då känner åtminstonde jag en lätt sur smak i munnen.

Trodde i min enfald att kommunismen var maktlös i detta landet, meeen...näe ta och banna personerna som sabbar trådarna med personangrepp istället för att tabubelägga vissa ämnen bara för att det förekommer ont blod mellan småbarnen...vad blir det härnäst? En moderator som hatar Suzuki och förbjuder trådar med dom orden i...nej, sätt stopp för dom här dumheterna innan detta blir ett forum styrt av några få personers nycker och tycke.

Bara en ren reflektion från en som hatar maktmissbruk i detta tryckfrihetens land.

// Olle

finns något som heter kvalitet oxå. inte så kul att läsa när folk hotar varandra till höger och vänstar. har själv haft trådar som barkat åt skogen och folk blivit bannade. jag tycker inte det är kul att bli påhoppad av småglin på puch dakota stadiet. bara att banna glinen :tummenupp

Killar, Personen som ÄGER detta forum är personligen ansvarig för allt som står i det. Passar det inte så kan man ta sitt "sorry ass" och dra någon annan stans.

För övrigt tycker jag att hård moderering är underbart :tummenupp

Chii skrev:
Killar, Personen som ÄGER detta forum är personligen ansvarig för allt som står i det. Passar det inte så kan man ta sitt "sorry ass" och dra någon annan stans.

Det håller jag med om...

Chii skrev:

Tycker också att det är bra att modereringen är hård, men Swedie ansvarar INTE för allt som skrivs här: http://susning.nu/BBS-lagen

Chii skrev:

'nuff said! :klappar

Vi vill ju inte att detta forumet ska bli som bike.se :död

Chii skrev:

WORD!!!!!!!!!!!

Tror swedie strävar efter en så behaglig forummiljö det går att få.Vill man leka på nån annans bakgård får man rätta sig efter ägarens regler,det är också upp till ägaren att hålla så rent dom denne önskar.

Pax vobiscum

Last edited:
Swedie skrev:
Jag som driver Sporthoj.com har samarbete med större och VIKTIGARE organisationer än GR
Tycker det är trist att SH.com inte är ett oberoende forum längre. Själv har jag aldrig stört mig på stämningen i GR-trådarna. Tristaste inläggen brukar handla om uppmaningar om att ladda hem filmen istället för att köpa. Varför inte nöja sig med att avråda från köp om man ogillar hans körning?
Kan förstå att det blir tjatigt med femtielva GR-trådar, men EN GR-tråd borde få finnas. Gillar man inte filmerna så undviker man just den tråden.

Om det i fortsättningen är olika organisationer som bestämmer vad som får skrivas så kan Swedie avregistrera mig redan nu från SH.com.

Swedie gjorde vad som behövdes. BRA GJORT :tummenupp
Alla kommentarer med personangrepp och förhoppningar om att framtiden skall bli jobbig för någon borde raderas med en gång.
Att stänga en tråd handlar inte om att förbjuda någon att ha en åsikt. Det handlar endast om att vi inte vill höra skitsnacket just här på sporthoj.com.

Chii skrev:

Tjaa, har inget mot hård moderering själv, men ett visst mått av finess kan ju användas ändå...jag menar känns liiite onödigt att skära av hela foten bara för att man har nageltrång...personerna som bryter mot solklara forumregler och dessutom kommer med hot och personangrepp kan ju inte vara svåra att identifiera och banna...eller?

I alla typer av inlägg brukar det alltid finnas något guldkorn att hämta så även de sk. GR inläggen tillför ju något för någon...nog tjafsat för idag, är ju helg för tusan! Skål Bröder!

Fürstenhoff skrev:
En moderator på ett forum har all rätt att bestämma vad som skall finnas där eller inte, vilka ämnen som skall få diskuteras eller inte men när en mindre grupp personer kan "styra" moderatorerna så pass mycket med sina inlägg att huvud moderatorn känner sig tvingad att vidta sådana drastiska åtgärder som att förbjuda ett eller flera ämnen så är det snarare ett misslyckande för forumet än något possitivt.

Hade givna regler funnits, regler som personer på forumet måste rätta sig efter för att få stanna kvar som medlemmar så hade aldrig en moderator behövt känna sig tvingad att förbjuda att ett specifikt ämne diskuteras men så är världen inte helt perfekt heller.

Mina 5 cent.

/Fürstenhoff.
I all välmening, begrunda denna regel:

Swedie skrev:
Jag har bannat de som har uppfört sig mest illa. Vissa en längre period än andra. Ser jag dessa starta nya medlemsnamn, så kommer jag permanentbanna. Ni får rapportera in skumma beteenden. Det är nämligen även upp till er att se till att Sporthoj.com är den sajt ni önskar att den ska vara. Jag kan inte vara här 100% av tiden och bevaka allt som sker.

yonsson skrev:
Vad fan e det för tråd ni snackar om?
Alla utan jag verkar veta.
Fan va cool. "GR4 tråden" som jag skapade är stängd. Vilken rebell jag känner mig som. Jag som bara skrev första inlägget och allt. Jag är tydligen värsta uppviglaren utan att ens ha det i syfte. :yoparty :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back