Storebror ser dig!

Status
Ej öppen för fler svar.
Revelator skrev:
Har det gått så långt att det är förbud att prata om vissa ämnen nu...?

Tragiskt anser jag...personligen anser jag att allt som har med sporthojar att göra hör hemma på ett forum av denna karaktären...alltså både bra och dåliga ämnen. När det går så långt att enskilda personers smak skall avgöra vad som är läsvärt/tänkvärt/bra/dåligt osv. för hela den breda massan då känner åtminstonde jag en lätt sur smak i munnen.

Trodde i min enfald att kommunismen var maktlös i detta landet, meeen...näe ta och banna personerna som sabbar trådarna med personangrepp istället för att tabubelägga vissa ämnen bara för att det förekommer ont blod mellan småbarnen...vad blir det härnäst? En moderator som hatar Suzuki och förbjuder trådar med dom orden i...nej, sätt stopp för dom här dumheterna innan detta blir ett forum styrt av några få personers nycker och tycke.

Bara en ren reflektion från en som hatar maktmissbruk i detta tryckfrihetens land.

// Olle

Ville bara säga att jag håller med dig och påpeka att du tydligen missat en sak. Det råder faktiskt inte tryckfrihet eller yttrandefrihet i sverige längre... Man får inte skriva och utrycka vilka åsikter som helst utan att det uppfattas och hets mot folkgrup eller förtryck. Man får heller inte bära vissa symboler. Så tryckfriheten i detta land har nog upphört. Vilket bevisar att kommunismen lever och frodas eftersom det är vp som fått igenom dessa ändringar och lagar.

Fürstenhoff skrev:
...

Hade givna regler funnits, regler som personer på forumet måste rätta sig efter för att få stanna kvar som medlemmar så hade aldrig en moderator behövt känna sig tvingad att förbjuda att ett specifikt ämne diskuteras men så är världen inte helt perfekt heller.

...

Grejjen var väl den att de två huvudpersonerna gick bägge en bra bit över linjen, men bara en blev bannad. Reglerna fanns, och bör ju tillämpas konsekvent, annars gör de ju inte speciellt mycket nytta.

Att inför censur är ju alltid skit, att tipsa ryggdunkarmänniskorna om gr-hemsidan där de hade kunnat skrika ut sin kärlek utan att behöva springa på avvikande åsikter hade kanske varit mer produktivt.

Master_ skrev:
Ville bara säga att jag håller med dig och påpeka att du tydligen missat en sak. Det råder faktiskt inte tryckfrihet eller yttrandefrihet i sverige längre... Man får inte skriva och utrycka vilka åsikter som helst utan att det uppfattas och hets mot folkgrup eller förtryck. Man får heller inte bära vissa symboler. Så tryckfriheten i detta land har nog upphört. Vilket bevisar att kommunismen lever och frodas eftersom det är vp som fått igenom dessa ändringar och lagar.

Vi är bara på väg mot det "nya" Sverige,
ett land där man bara får säga snälla saker.
De flesta elaka saker är som du märkt redan förbjudna att säga.

Så lek snällt små barn :)

Last edited:
Vad yrar ni om ? På forum är det alltid så att den som står för forumet bestämmer vad han/hon vill ska diskuteras samt hur det bör diskuteras.

Vill ni ha yttrandefrihet så skriv en insändare i dagstidningen eller ställ er på en bananlåda i parken och börja agitera.

johan.simonsson skrev:
Vi är bara på väg mot det "nya" Sverige,
ett land där man bara får säga snälla saker.
De flesta elaka saker är som du märkt redan förbjudna att säga.

Så lek snällt små barn :)

Säger som de gammla.. Det var bättre förr :rolleyes:

Att åberopa ett fritt land, tryckfrihet och yttrandefrihet. Jadu, sök efter ett sådant ställe och du kanske gillar det bättre. Men på Sporthoj.com måste där finnas vissa regler. vissa av dessa regler uppkommer vartefter det visar sig att något helt enkelt inte fungerar. I detta fall går det inte att tillåta diskussionen om GR att fortsätta.

Jag nyttjar den erfarenhet jag råkar ha inom ämnet forum. Och är den så att den är helt befängd skulle inte så många höra av sig till mig om att det var rätt beslut jag gjorde. Så pga majoriteten som sagt att det var rätt gjort (95%) så kommer jag hålla fast vid beslutet.

Vissa kan dock inte gilla allt jag gör. Antingen är det så illa att ni väljer att lämna sajten, eller så kan ni helt enkelt följa väldigt enkla och simpla regler som knappast gör skillnad på liv och död, eller?

Det är många forum så efter ett tag spårar ur eftersom personer inte gillar varandra eller dom saker den andre gör.
Då gäller det att se till att dessa meningsdispyter inte påverkar resten av forumet negativt.

Vad det gäller GR så har det varit en rejäl pajkastning åt alla håll av allihopa. Man kan inte peka ut någon enskild eftersom nästan alla har haft sin del i det hela.

Swedie har haft rejält tålamod och försökt sig på flera lösningar för att bli av med den attityden, påhoppen, skitsnacket, osv som förekommit i samband med att GR har omnämts.
Ingen av dessa lösningar har haft effekt. Så fort det har dykt upp en ny tråd så har pajkastningen börjat.
Tillåts detta fortsätta så kommer vi snart vara ett forum där folk blir påhoppade och nedvärderade för minsta lilla.
Ni behöver inte leta allt för långt för att hitta exempel på forum som har gått ned sig snabbt.

Ni som varit med sen första åren av sporthoj.com kommer ni ihåg hur det var förut ?
Den goa stämmningen som var här.
Vart tog den vägen...
Är det bara jag som vill ha tillbaka den...

Det är faktiskt upp till oss att se till att vi kommer tillbaka dit...

Wiseguy skrev:
Det är många forum så efter ett tag spårar ur eftersom personer inte gillar varandra eller dom saker den andre gör.
Då gäller det att se till att dessa meningsdispyter inte påverkar resten av forumet negativt.

Vad det gäller GR så har det varit en rejäl pajkastning åt alla håll av allihopa. Man kan inte peka ut någon enskild eftersom nästan alla har haft sin del i det hela.

Swedie har haft rejält tålamod och försökt sig på flera lösningar för att bli av med den attityden, påhoppen, skitsnacket, osv som förekommit i samband med att GR har omnämts.
Ingen av dessa lösningar har haft effekt. Så fort det har dykt upp en ny tråd så har pajkastningen börjat.
Tillåts detta fortsätta så kommer vi snart vara ett forum där folk blir påhoppade och nedvärderade för minsta lilla.
Ni behöver inte leta allt för långt för att hitta exempel på forum som har gått ned sig snabbt.

Ni som varit med sen första åren av sporthoj.com kommer ni ihåg hur det var förut ?
Vart tog den vägen...

Bra sagt

Mvh Pho

Wiseguy skrev:

Vart tog den vägen...

Jag är iofs ganska ny men jag gillar stämmningen här inne. Få människor är otrevliga och jag har aldrig fått så stort utbyte som på detta forum. Visst finns det folk som snäser lite ibland men jag vill trots det säga att detta är ett mycket bra forum

Wiseguy skrev:

Vart tog den vägen...

Håller med dig

Crille

....tja, vad skall man säga? :va

Kanske lite löjligt att förbjuda ett specifikt ämne... Eller nja, riktigt löjligt faktiskt då det inte gäller något direkt olagligt eller uppmuntran därtill.

Men å andra sidan så anser jag att ägaren av forumet har sin fulla rätt att diktera vilka regler han/hon än vill. Det står oss alla fritt att inte besöka de sidor vi inte gillar, så...

Ett litet tips vore ju att utse ett FLERTAL moderatorer som följer ett angivet regelverk... Och som faktiskt agerar hårt utefter det - Använd BAN, LÅS och VARNING...

Borde lösa problemet med utspårningar! :tummenupp

problemet med tjafset är att deltagarna inte uppenbart var för sig
bryter mot reglerna men det är bara j-vligt tröttande.
Swedie gjorde det ända rätta i situationen.

jag tycker absolut inte att det moderatorerna är för hårda på nåt sätt.

en viss nivå på forumet ska det va.

Lunarstorm är ett alternativ för vissa verkar det som.

Swedie + andra moderatorer ni gör ett kanon jobb!!!!

Tolf

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back