Stora tvåtaktare?

Tularis hojen finns ju upp till 780cc tror jag.
 
SM 570 RR skrev:
Kul sida! Imponerande.
Undrar om det är svår-eller lätmekat? :va :hihi
Skillnaden är väl bara om man tappar en mutter på nåns fot eller nåt :rolleyes:


ju större motorerna e ju lättare e de o meka med. stora maskiner kräver maskiner och hissar till alla saker. man behöver nästan inte skruva nånting själv. nästan alla muttrar och bultar dras med hydraulik. fråga om du får gå ner i maskinrummet på nästa färja du e på så ska du få se på stora 2-taktare :D (numera e de vanligare me 4-takt tyvärr)
 
GuW skrev:
Som rubriken lyder:
Vem har gjort den största/vassaste tvåtaktarn för MC bruk

Vem har gjort den största/vassaste bensintvåtaktaren ÖHT

Hur stora tvåtaktdieslar finns det?

Finns det tvåtaktare som går på annat än bensin och diesel? (rapsolja etanol och metanol vet jag ju, men i övrigt?)

största 2-taktsdiseln hittar du nog här http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/

tjockolja är vanligast att köra stora saker på
 
jag snackade med en kille som kom med en fet v8utombordare på en pyteliten båt. till den lokala båtmacken

motorn hadde runt 300hp orginal men han hadde borrat upp den till 4.2 liter
asså fan va den stack...
killen hadde ju lite sås för att slantarna försvann rätt fort när han tankade 150 L soppa med 3 % olja.
för att åka på en liten "söndagstur"
 
Yamaha hade en 750 racer som hette TZ750 som de racade mycket med i början på 80-talet.
Vet inte så mycket om den tyvärr.

Jag var i kontakt med några nissar som sålde Big bore-kits till RD500 för några år sen. 710 cc tror jag man kunde få ut.

Dom gick som fan tydligen. Själv tyckte jag att det skulle bli lite för kostsamt att byta ut precis allt på motorn så jag skippade det.
 
SM 570 RR skrev:
Kul sida! Imponerande.
Undrar om det är svår-eller lätmekat? :va :hihi
Skillnaden är väl bara om man tappar en mutter på nåns fot eller nåt :rolleyes:
En jobbarkompis till mig har jobbat på en båt med motor i den klassen, när dom skulle göra rent cylindrarna från den sotrand som uppstår vid kolvens vändläge, tog dom sonika med sig skurhink o sopkvast o klev in i cylindern via en lucka, ställde sig på kolven o satte i gång!!!!
 
Mr Brownstone skrev:
En jobbarkompis till mig har jobbat på en båt med motor i den klassen, när dom skulle göra rent cylindrarna från den sotrand som uppstår vid kolvens vändläge, tog dom sonika med sig skurhink o sopkvast o klev in i cylindern via en lucka, ställde sig på kolven o satte i gång!!!!

Då vill man gärna veta att startnyckeln inte sitter i låset... :D
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top