Stora startfält på SM-premiären på Anderstorp Raceway!

Naturligtvis får man ha ett fordon med sina verktyg i, men din mekaniker får vackert parkera utanför från fredag morgon. I år blir det inget zigenarläger med 5 personbilar per förare inne på området.

Jag har en husvagn som kommer upp först på fredag som bla jag skall sova i. Får man in den till tältet? Dragbilen kan parkeras utanför men bussen som jag skall sova i de första nätterna vill jag ha kvar (alla verktyg i den).

Kommer det finnas någon mat att köpa vid banan?

Onsdag-fredag beställer man matlådan hos Fiver, lördag-söndag köper man den hos kiosken.

Jag har en husvagn som kommer upp först på fredag som bla jag skall sova i. Får man in den till tältet? Dragbilen kan parkeras utanför men bussen som jag skall sova i de första nätterna vill jag ha kvar (alla verktyg i den).

Läste du inlägget du quotade? Servicefordon får parkera inne på området, husvagnar likaså. Övriga bilar utanför. Om du har en buss med verktyg får den självklart vara kvar inne på området. Om du har varit i en SM-depå de senaste säsongerna vet du nog vilka bilar vi inte vill ha in. Vi vill inte ha fler bilar än nödvändigt på området eftersom vi ska försöka visa upp en snygg fasad för media.

Jag tänkte mer på senaste tid för ankomst? Är han där 08-17 eller kan man ramla in framåt 20-22 på kvällen och få en plats?

Om man ramlar in efter han gått och lagt sig får man snällt vänta till morgonen efteråt.

200 deltagare passerat! Vi får hoppas att det blir storpublik också!

Last edited:
Bra o veta när han slutar jobba. Så man har en tid att sikta på. Jobbit om han lägger sig som mig kl 20,00

Onsdag-fredag beställer man matlådan hos Fiver, lördag-söndag köper man den hos kiosken.

Läste du inlägget du quotade? Servicefordon får parkera inne på området, husvagnar likaså. Övriga bilar utanför. Om du har en buss med verktyg får den självklart vara kvar inne på området. Om du har varit i en SM-depå de senaste säsongerna vet du nog vilka bilar vi inte vill ha in. Vi vill inte ha fler bilar än nödvändigt på området eftersom vi ska försöka visa upp en snygg fasad för media.

Om man ramlar in efter han gått och lagt sig får man snällt vänta till morgonen efteråt.

200 deltagare passerat! Vi får hoppas att det blir storpublik också!

har två frågor... Hur sent kan man köra in på området onsdag kväll? Hur ser schemat hur för träningsdagarna?

Räkna med cirka 22.00

Var det inte prat om tv sändning? Hur blev det med det?
Eller har jag drömt det?:va

Jodå, det blir TV. Pro SBK samt highlights från 125 och 600. Blir det nåt spektakulärt i övriga klasser kan det också slinka med.

Last edited:
Räkna med cirka 22.00

Jodå, det blir TV. Pro SBK samt highlights från 125 och 600. Blir det nåt spektakulärt i övriga klasser kan det också slinka med.

Finns det något tidsschema för fredagsträningen? Eller är det en vanlig bandag med tre grupper?

Skickade en fråga till Tv4 Sport om de kommer köra nått från Roadracing SM i Anderstorp.

Svaret var lite överaskande :va

Hej Micke. Nej tyvärr inte. Hoppas du får en trevlig dag! Med vänlig hälsning Camilla Tv4 Sport

Om det är nån som vill stå i box Ons-Sön så har vi en, möjligtvis två, platser över.
Slå en pling på 072-308 90 90 om det skulle vara intressant :tummenupp

..och vart är den feta reklamen på första sidan, kan man undra...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT