Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Egen härd är guld värd! ?Återigen en fördel jag ser med äldre hus på landet. Gäller att hitta ett bara.
Egen brunn och murstock. Bara det räcker en bra bit.
Det viktigaste och bästa tipset jag har sett är att skriva ut hela telefonboken på papper.Hoppas få ögonöppnare på saker jag förbisett.
Inte för det fysiska välbefinnandet men för det mentala när man kommit till stabil tillvaro kanske ett fotoalbum ska med om man har tid/plats i väskan?Tycker MSB’s lista är bra, och något alla skulle följa. Tycker vi är bra förberedda för ev. kris. Alltid välfyllt skafferi/frys, några smådunkar med rent vatten, kontanter, ved, stormkök, batteriradio osv.
Men om det otänkbara händer och man måste fly? Har man ett par timmar på sig är det inte så svårt att få ihop något, och som jaktintresserad har man det mesta samlat i samma utrymme. Men om man bara har minuter på sig, vad är då de viktigaste?
-Pass
-Vatten
-Ev. mediciner man är beroende av
-Något ätbart som inte behöver tillagas?
Försvinner i ett nafs , magicwandEn liten detalj, askorbinsyra / citronsyra är enkelt att ha hemma för att få bort klorsmak, C-vitamin är ju ett lite oklart begrepp.
Annars en nyttig sammanställning.
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller