Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Umeå
Hoj
2009, yamaha, r1
Jag och elie ska dra en sväng, om någon vill följa med så åker vid från shell select i mölnlycke vid 4 tiden. Ses där !
 

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Hemsjö, Alingsås
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
När jag läser inläggen här lägger jag märke till att många har R, Y o Z i hojmodellbeteckningarna (brukar betyda snabba hojar :)).
Vad är det för typ av körning ni brukar ha på era turer? Smiska skiten hur hojarna o byta kolvar inför varje gång ni är ute?
Eller är det mer laid-back, ut o skön-glida?
Jag har nämligen en GSX 750 ES från -83.
Kan jag hänga med på en tur idag eller blir jag bara i vägen för övriga gruppens nöje o bör vänta till en annan gång då det kanske är lite fler "erfarna" hojar med?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Eller är det mer laid-back, ut o skön-glida?
Jag har nämligen en GSX 750 ES från -83.
Kan jag hänga med på en tur idag eller blir jag bara i vägen för övriga gruppens nöje o bör vänta till en annan gång då det kanske är lite fler "erfarna" hojar med?

Man kanske inte precis ska beskriva tempot som laid back, men det brukar inte vara så högt att det är omöjligt att hänga på med en äldre hoj.
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
När jag läser inläggen här lägger jag märke till att många har R, Y o Z i hojmodellbeteckningarna (brukar betyda snabba hojar :)).
Vad är det för typ av körning ni brukar ha på era turer? Smiska skiten hur hojarna o byta kolvar inför varje gång ni är ute?
Eller är det mer laid-back, ut o skön-glida?
Jag har nämligen en GSX 750 ES från -83.
Kan jag hänga med på en tur idag eller blir jag bara i vägen för övriga gruppens nöje o bör vänta till en annan gång då det kanske är lite fler "erfarna" hojar med?

Tja!
Visst är det många R,Y och z:an här på sporthoj alltid! Körningarna varierar ganska mkt. Beror lite på hur många och vilka som är ute och kör. Idag blir det nog rätt så bra tempo skulle jag tro. Förhoppninsvis slipper vi dock byta kolvar efteråt :D Din 750 går säkert att köra fort oxå och som CB_Tobbe skriver så är det ju mest upp till föraren (även om motorn hjälper till lite :))
Prova häng med på någon lite kortare tur först om du är osäker! Samlas ju ganska ofta folk på GP. Kanske blir det fler än oss som vill åka långtur idag oxå!
 

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -09
Hur lång långsväng har ni tänkt idag? :) Har tyvärr inte hela dagen på mig...
 

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Hemsjö, Alingsås
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
Tja!
Visst är det många R,Y och z:an här på sporthoj alltid! Körningarna varierar ganska mkt. Beror lite på hur många och vilka som är ute och kör. Idag blir det nog rätt så bra tempo skulle jag tro. Förhoppninsvis slipper vi dock byta kolvar efteråt :D Din 750 går säkert att köra fort oxå och som CB_Tobbe skriver så är det ju mest upp till föraren (även om motorn hjälper till lite :))
Prova häng med på någon lite kortare tur först om du är osäker! Samlas ju ganska ofta folk på GP. Kanske blir det fler än oss som vill åka långtur idag oxå!

Jag testar o hänga med nån annan gång.
Kör hårt idag! :yoparty
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top