Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

TORK

använder Ghans Ögon ʘ_ʘ bad
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Aprilia RSV 1000R
Köra? Någon?
Nu - idag?
Sätter mig på GP och väntar kl 13.
 
Last edited:

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Hemsjö, Alingsås
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
Hej!

Jag som bor utanför Alingsås (Hemsjö) o jobbar i GBG undrar om det finns några som är intresserade av att köra lite hoj från GP någon vardagskväll efter jobbet (ca 18:00, kanske käka tillsammans före)? Eller om det är några helgturer planerade förbi Alingsås med omnejd, så jag kan haka på där någonstans?
Alternativt om någon kan tipsa om den roligaste vägen att ta sej från Alingsås till Göteborg, E20 är inte så fantastiskt underhållande, så kanske jag orkar in till GP någon helg :)
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
vem skall ut imorgon? funderar på att överge köket för en dag så man kan köra lite :yoparty
 

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR600 RR -09
Hej!

Jag som bor utanför Alingsås (Hemsjö) o jobbar i GBG undrar om det finns några som är intresserade av att köra lite hoj från GP någon vardagskväll efter jobbet (ca 18:00, kanske käka tillsammans före)? Eller om det är några helgturer planerade förbi Alingsås med omnejd, så jag kan haka på där någonstans?
Alternativt om någon kan tipsa om den roligaste vägen att ta sej från Alingsås till Göteborg, E20 är inte så fantastiskt underhållande, så kanske jag orkar in till GP någon helg :)

Hej!

Jag kan tipsa om roligare väg än E20 mellan Gbg och Alingsås.. du får nog ta dig till GP trots allt..
Kör av E20 vid Tolleredsmotet, kör under E20 och mot Floda, då kör du på en väg som går parallellt med E20, när du kommer till Floda kör du rakt fram i den lilla rondellen (mot Ryggebol) följ bara vägen som sedan kommer gå under E20 igen, efter en skarp kurva i nedförsbacke kommer du till en T-korsning, tag vänster, sen kör du mot E20 igen, ut på E20 vid Stenkullen, dock bara en liten bit, sedan kör du av vid Lerum (Södra, dvs nästa avfart) och kör den fina vägen mot Jonsered, där får du fortsätta färden mot Gbg på E20 igen!
Lite roligare bör detta bli i alla fall:tummenupp
 

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Hemsjö, Alingsås
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
Hej!

Jag kan tipsa om roligare väg än E20 mellan Gbg och Alingsås.. du får nog ta dig till GP trots allt..
Kör av E20 vid Tolleredsmotet, kör under E20 och mot Floda, då kör du på en väg som går parallellt med E20, när du kommer till Floda kör du rakt fram i den lilla rondellen (mot Ryggebol) följ bara vägen som sedan kommer gå under E20 igen, efter en skarp kurva i nedförsbacke kommer du till en T-korsning, tag vänster, sen kör du mot E20 igen, ut på E20 vid Stenkullen, dock bara en liten bit, sedan kör du av vid Lerum (Södra, dvs nästa avfart) och kör den fina vägen mot Jonsered, där får du fortsätta färden mot Gbg på E20 igen!
Lite roligare bör detta bli i alla fall:tummenupp

Sedär ja, perfekt :)
Jonseredsvägen visste jag men den mellan tollered o stenkullen var jag lyckligt ovetande om.
Då hoppas vi på bra väder i helgen då :)
Ingen som nappar på en tur efter jobbet någon dag med fint väder?
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Hmmm...regnet hänger ju i luften. Kan ju stanna där också, man vet aldrig.
Vågar man chansa tro..
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Sedär ja, perfekt :)
Jonseredsvägen visste jag men den mellan tollered o stenkullen var jag lyckligt ovetande om.
Då hoppas vi på bra väder i helgen då :)
Ingen som nappar på en tur efter jobbet någon dag med fint väder?

Inte för att det är någon bra väg, men åk upp Lövhultsvägen (vid kyrkokrysset) och ta sedan höger vid Råbockekullen eller åk längre upp till Angsjöns skola. Båda dessa vägar tar dig ner till Tollered. Ett annat alternativ är att du åker mot Edsås och svänger mot Ödenäs. Då kommer du ut vid Hindås. Därifrån kan du leta dig in mot Gbg via Landvetter (Landvettersjön är fin men kort, kör mot Mölnlycke) och sedan mot Mölndalsbro.
 

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
not
ska nån ut idag? det är inte varmt å skönt direkt... hm.. kör förbi GP vid 1230 och kollar läget i vilket fall...
 

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
not
jag e fortfarande sugen men då får d bli runt 15 tiden man kan ju se o avvakta lite. men d kommer ju inte regna mer kolla på http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236&l=sv

jag tror att jag har fått tillräkligt med vatten idag... få satsa på nästa vecka när vädret verkar bli bättre.. imorgon ska det bli sol men då kan inte jag :huvet
Utsikter till söndag kväll

Växlande molnighet, lokalt någon skur . I natt 5-10 grader. Fram på söndagen mest soligt och 14-17 grader. Sydvästlig eller västlig vind, idag frisk, eller vid kusten hård.

Meteorolog: Berndt Möller
 

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Umeå
Hoj
2009, yamaha, r1
tjena mannen d e väl du som läser på spu va..tror jag träffade dig för ett tag sedan..visste inte att du körde hoj..jag e fortfarande sugen.:yoparty

Jo det stämmer, Var det du som var i brefing rummet men en kompis som skulle ge truls nån wiskey eller nått?

Du kan ju ringa mig på 0705750960 så drar vi och spöar hojarna lite :yoparty
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top