Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Tog ju ungefär halva tiden hem :)

Får skylla på färjorna.....:rolleyes:

Tack alla stollar för halden turen idag...
Var riktigt skoj :D

hoppas du hann hem till grillningen Rick Z och att glassen smakade bra i Uddevalla för er andra! :crash

Ja, det var en riktigt skoj tur. :)

Glassen var kanon....:tummenupp men den inkluderade icke inkluderade kryddfria salladen var nästan bäst...:D

Har träningsvärk i låren:D

Så hon hade tur alltså.?.:brynad ..:D

Last edited:
Efter gårdagens långtur så lutar det åt en lugn sväng till nåt fik! Några fler som är sugna, säg typ 14 på GP? Kan ju inte så många fik så tips på bra MC-fik nån?

Hänger eventuellt med på fikatur kl 14 också. :tummenupp

Tack för körningen. Var skitkul. Roligt att hälsa på lite nya (för mig) människor också.

Däremot vet jag fan inte hur jag har kört idag. Har ett 15cm blåmärke mitt över armvecket?

Tjenare. Jag är hyffsat nyinflyttad i GBG. Jag har ingen hoj just nu men ett visst sug efter ny hoj har börjat uppstå. Frågan är om det bara är att hänga på er när ni har era träffar eller hur man skall gå tillväga? då jag inte känner särskillt många i Göteborg hade det varit roligt.

Tjenare. Jag är hyffsat nyinflyttad i GBG. Jag har ingen hoj just nu men ett visst sug efter ny hoj har börjat uppstå. Frågan är om det bara är att hänga på er när ni har era träffar eller hur man skall gå tillväga? då jag inte känner särskillt många i Göteborg hade det varit roligt.

Bara att hänga på!
Längesen jag själv körde med de här tokarna, men det brukar bara vara positivt att få med nytt folk!

Tack ska ni ha för fikaturen idag! :tummenupp Enda felet med eftermiddagen var egentligen att min kanelbulle var en aning frusen i mitten. :gnissla (Snacka om I-landsproblem... :rolleyes:)

Tack ska ni ha för fikaturen idag! :tummenupp Enda felet med eftermiddagen var egentligen att min kanelbulle var en aning frusen i mitten. :gnissla (Snacka om I-landsproblem... :rolleyes:)

Tackar ni me. Va trevligt. Hade samma problem med min bulle och vi konstaterade väl att de va fel temp i jordkällaren...:)

Frågan är om det bara är att hänga på er när ni har era träffar eller hur man skall gå tillväga? då jag inte känner särskillt många i Göteborg hade det varit roligt.

Ja, det undrar jag med.. Så man kan hålla ett öga på denna tråden, o dyka upp på GP när det är dags m a o ? Jag kör oftast ensam, men ibland hade det vart roligt m sällskap... Är alla så där djävulskt snabba, eller är det litegranna variation? :gnissla
Hade varit roligt att skaffa sig lite mer koll på vägarna här utanför stan, jag har mest kört i trakterna kring stenungsund o däromkring...
/ J

Ja, det undrar jag med.. Så man kan hålla ett öga på denna tråden, o dyka upp på GP när det är dags m a o ? Jag kör oftast ensam, men ibland hade det vart roligt m sällskap... Är alla så där djävulskt snabba, eller är det litegranna variation? :gnissla
Hade varit roligt att skaffa sig lite mer koll på vägarna här utanför stan, jag har mest kört i trakterna kring stenungsund o däromkring...
/ J

Så enkelt är det. Bara att dyka upp nån gång när det skrivs om körning i tråden. :tummenupp

Tempot varierar ganska mycket, men det är inte så att alla kör tokfort jämnt och det brukar funka bra att vänta in de lite långsammare . :)

/ J

Det är bara att dyka upp :tummenupp
Vid gruppkörning gäller det precis som vid vanlig körning...
KÖR INTE ÖVER DIN EGNA FÖRMÅGA!!! SPECIELLT FÖR ATT HÄNGA MED RESTERANDE I GRUPPEN! Går det för fort för dig så kör i DITT tempo. Vid vägbyte eller korsning väntas alla in för att ingen ska tappas bort. Detta pga av att gruppen kommer att delas upp i mindre grupper automatiskt under körningen iom att alla håller olika tempo.

Så enkelt är det. Bara att dyka upp nån gång när det skrivs om körning i tråden. :tummenupp

Tempot varierar ganska mycket, men det är inte så att alla kör tokfort jämnt och det brukar funka bra att vänta in de lite långsammare . :)

Ja, men vad bra :) Då ska jag hålla ögonen på den här tråden...

Det är bara att dyka upp :tummenupp
Vid gruppkörning gäller det precis som vid vanlig körning...
KÖR INTE ÖVER DIN EGNA FÖRMÅGA!!! SPECIELLT FÖR ATT HÄNGA MED RESTERANDE I GRUPPEN! Går det för fort för dig så kör i DITT tempo. Vid vägbyte eller korsning väntas alla in för att ingen ska tappas bort. Detta pga av att gruppen kommer att delas upp i mindre grupper automatiskt under körningen iom att alla håller olika tempo.
Ja, för det var lite det jag tänkte på:) ...Har ju inte kört så mycket i grupp som sagt.... Men då kommer det troligtvis dyka upp en blå R6:a på körningarna nån gång framöver :)

Last edited:
hmm ska nog hänga med på en runda n gång alltid kul me nytt folk men hojen går ju bara i 170 grr

ja, häng på förfan, nytt folk är alltid kul :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla