Stora elallergiker-tråden, (fibromyalgiker också välkomna)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För många år sedan (innan elallergi var känt?) bodde jag i ett hyreshus.
Jag ansökte om och fick tillstånd till att sätta upp en amatörradioantenn på huset.

Redan första veckan kom en nyfiken grannkärring som hade sett när jag roterade antennen inifrån och frågade varför jag hade en sån tv antenn som man kunde rikta om inifrån, varpå jag svarade "dom sänder pirat-porrfilm från en buss som kör omkring på nätterna"

Men kärringen gav sig inte och pratade med grannarna, till dom hade jag ju sagt som det var att det var en amatörradioantenn, så hon kom tillbaka och ringde på och började skälla ut mig för att jag störde hennes TV.

Jag sa ojdå, ajdå, ja det låter ju inte bra osv, men hon bara babblade på, tillslut var jag tvungen att avbryta henne och säga "Tänk så mycket värre det kommer att bli när jag ansluter antennen då" varpå jag pekade på den oanslutna kabelrullen... :D

Det var tur att det här hände innan elallergi blev välkänt, för annars hade hon garanterat fått det också.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Finns sändaramatörer som kört riktantenner mot sådana här elallergiker på 144,432,1200(öppnad micro på 2,4GHz ISM) samt 10GHz när dom gått omkring i yllekläder och luktat konstigt utan att duschat i 10 år i sina elfria hus....:4skrika

Dom har inte märkt av ett skvatt:hihi

Därmed inte sagt att fenomenet inte finns , det gör det ju i viss mån men det handlar om att bo under 400kV ledningar,lokförare eller sova med en båtradar radom roterande på nattduksbordet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Solveig lever och mår bra(?)

Trots att hon blev bildsskärmsskadad så tidigt som på 90 talet...

https://solveig21miljoblogg.wordpress.com/page/2/

"Jag blev svårt bildskärmsskadad i börja på 1990-talet och det var först 2006 jag kunde börja nyttja en elsanerad dator med avskärmad bildskärm. Jag har hela tiden varit aktiv i strålningsfrågan gällande den artificiella mikrovågsstrålningen från mobiltelefonin och samlat på mig mycket kunskaper genom åren.

2009 upptäcker jag att flygplanens contrails plötsligt breder ut sig över himlen och börjar dokumentera med foto denna konstiga företeelse. 2012 blir det en markant intensifiering av dessa ”contrails”. Jag gör då min första film om chemtrails som jag laddar upp på You Tube den 11 juni 2012. Sedan dessa har dokumentationen och kunskapen om chemtrailsspridningen blivit ytterligare ett miljöengagemang. Både chemtrails och mobilstrålningen är två extremt storskaliga verksamheter som riskerar skada både människors hälsa och vår naturmiljö allvarligt"
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Solveig lever och mår bra(?)

Trots att hon blev bildsskärmsskadad så tidigt som på 90 talet...

https://solveig21miljoblogg.wordpress.com/page/2/

"Jag blev svårt bildskärmsskadad i börja på 1990-talet och det var först 2006 jag kunde börja nyttja en elsanerad dator med avskärmad bildskärm. Jag har hela tiden varit aktiv i strålningsfrågan gällande den artificiella mikrovågsstrålningen från mobiltelefonin och samlat på mig mycket kunskaper genom åren.

2009 upptäcker jag att flygplanens contrails plötsligt breder ut sig över himlen och börjar dokumentera med foto denna konstiga företeelse. 2012 blir det en markant intensifiering av dessa ”contrails”. Jag gör då min första film om chemtrails som jag laddar upp på You Tube den 11 juni 2012. Sedan dessa har dokumentationen och kunskapen om chemtrailsspridningen blivit ytterligare ett miljöengagemang. Både chemtrails och mobilstrålningen är två extremt storskaliga verksamheter som riskerar skada både människors hälsa och vår naturmiljö allvarligt"

Jag mår inte bra, måste vara någon annans fel...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Solveig lever och mår bra(?)

Trots att hon blev bildsskärmsskadad så tidigt som på 90 talet...

https://solveig21miljoblogg.wordpress.com/page/2/

"Jag blev svårt bildskärmsskadad i börja på 1990-talet och det var först 2006 jag kunde börja nyttja en elsanerad dator med avskärmad bildskärm. Jag har hela tiden varit aktiv i strålningsfrågan gällande den artificiella mikrovågsstrålningen från mobiltelefonin och samlat på mig mycket kunskaper genom åren.

2009 upptäcker jag att flygplanens contrails plötsligt breder ut sig över himlen och börjar dokumentera med foto denna konstiga företeelse. 2012 blir det en markant intensifiering av dessa ”contrails”. Jag gör då min första film om chemtrails som jag laddar upp på You Tube den 11 juni 2012. Sedan dessa har dokumentationen och kunskapen om chemtrailsspridningen blivit ytterligare ett miljöengagemang. Både chemtrails och mobilstrålningen är två extremt storskaliga verksamheter som riskerar skada både människors hälsa och vår naturmiljö allvarligt"
Hur kan en sån galenpanna få gå lös i samhället??? Jag försökte läsa lite av den där bloggen... Men... Alltså... Jag kände direkt hur ljuset från bildskärmen stack i ögonen, hur jag fick huvudvärk och svårt och koncentrera mig. Sedan kom hjärtklappningen, en molande värk i vänster lilltå och en tilltagande matthet i hela kroppen. Allt detta följt av en nästintill okuvlig vilja att bara vråla rakt ut...

Har jag drabbats av akut kronisk tokskalleöverkänslighet nu? Kan jag bli sjukpensionär nu? Kan jag få ersättning för att tokskallesanera mitt liv? Kan jag kräva att inga tokskallar får befinna sig inom en mil från mig?

:huvet:4skrika:glömdet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur kan en sån galenpanna få gå lös i samhället??? Jag försökte läsa lite av den där bloggen... Men... Alltså... Jag kände direkt hur ljuset från bildskärmen stack i ögonen, hur jag fick huvudvärk och svårt och koncentrera mig. Sedan kom hjärtklappningen, en molande värk i vänster lilltå och en tilltagande matthet i hela kroppen. Allt detta följt av en nästintill okuvlig vilja att bara vråla rakt ut...

Har jag drabbats av akut kronisk tokskalleöverkänslighet nu? Kan jag bli sjukpensionär nu? Kan jag få ersättning för att tokskallesanera mitt liv? Kan jag kräva att inga tokskallar får befinna sig inom en mil från mig?

:huvet:4skrika:glömdet

Tokskallesanering! :tummenupp
https://www.youtube.com/watch?v=arMJQDkNjuo
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
http://www.dt.se/opinion/ledare/led...-lata-riksdagsmannen-lindholm-halla-pa-sa-har

Riksdagen har nu blivit utbildad om elfältens faror av, förmodligen svindyr, amerikansk humbugproessor :tummenupp


Inbjuden talare var den amerikanske professorn Martin Pall, som menar att ett 40-tal åkommor – däribland sömnsvårigheter, depression och dålig spermakvalitet – kan kopplas ihop med strålning från mobiltelefoner och mikrovågsugnar.

Lindholm är formellt ordinarie ledamot i socialutskottet, men frågorna han brinner för har en mer konspiratorisk och civilisationskritisk inriktning än traditionell folkhälsopolitik.
Miljöpartisten har tidigare gett riksdagens utredningstjänst i uppdrag att utreda om flygbolag medvetet sprider kemikalier, så kallade chemtrails, över världen.


Kan även nämna att elöverkänsligas föreningar blev ledsna över ovanstående insändare... :D

https://eloverkanslig.org/fobisk-radsla-obekvam-sanning/
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Forskingsrapport om elöverkänslighet och wifi tillbakadragen
Ansågs vara forskningsfusk


En forskningsrapport som sade sig visa att så kallade elöverkänsliga personer kunde få hälsoproblem när de exponerades för bland annat wifi- och mobilsignaler har nu dragits tillbaka på grund av forskningsfusk rapporterar Retraction Watch, en webbsajt som håller koll på sådant.

Rapporten ska dock inte ha blivit tillbakadragen på grund av slutsatserna som dras i rapporten utan istället ska delar av rapporten blivit kopierade från en tidigare rapport av andra forskare inom samma ämne. Båda rapporterna har dock kritiserats hårt för ovetenskapliga slutsatser.

Bakom den nu tillbakadragna rapporten står bland annat en forskare på Karolinska Institutet som tidigare har utsetts till "Årets förvillare" av Föreningen Vetenskap och Folkbildning (VoF) för "hans mångåriga, lika tvärsäkra som onyanserade varningar för allehanda negativa hälsoeffekter av elektromagnetiska fält."

Källa: Feber.se

Det går bra för Karolinska....





En rolig notis: handikapporganisationen Elöverkänsligas Riksförbund har de senaste fem åren fått nio miljoner kronor i bidrag från staten :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top