Stora cykeltråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Skogspremiär idag, fy f-n va man kan tappa på en vinter! Nästa år blir de dubbdäck så man kan hålla igång hela året, trodde jag skulle dö i skogen idag :D
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Cykelvasan 45 ska jag och sambon köra är det tänkt :)


haha ja man tappar något så enormt över vintern om man inte håller igång, skadat...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ja den har ju inte använts på hela vintern iaf men senaste veckorna har den gått ganska mycket.

Var ute och kikade och det stod Suntour XCR på den.
Då bör det inte vara att packboxarna behöver motion. En sån sak skulle då redan ha skräpt till sig. Men jag kan nog inte på rak arm ge några mer tips. Kolla på Suntours hemsida om det finns någon handbok och om den kan ge några tips.


Någon annan på forumet som ska ge sig på CykelVasan i år?
Nope. Men funderar på Fjällt(o)uren med sju mil över fjället. Det beror lite på hur cykelkontot (fördelningen av skatteåterbäringen) kommer se ut i sommar. Det lutar i så fall åt att skjuta upp uppdateringen till ett SLX-vevparti något år. Får väl då bli att köpa lite slitdelar istället.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nope. Men funderar på Fjällt(o)uren med sju mil över fjället. Det beror lite på hur cykelkontot (fördelningen av skatteåterbäringen) kommer se ut i sommar. Det lutar i så fall åt att skjuta upp uppdateringen till ett SLX-vevparti något år. Får väl då bli att köpa lite slitdelar istället.

Låter trevligt men jag har tyvärr ingen duglig MTB för ändamålet, tror det blir lite tungrott med min CX =0) Kommer förmodligen kännas i CV också men lite utmaning ska det ju vara.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varför infaller cykelsäsongens början med pollensäsongen? Var ute första riktiga rundan idag. Benen kändes fina efter vinterns spinning men vad hjälper det när lungorna låter som en kyrkorgel så fort belastningen går upp lite. Har uppenbarligen fuskat med astmamedicinen....
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Varför infaller cykelsäsongens början med pollensäsongen? Var ute första riktiga rundan idag. Benen kändes fina efter vinterns spinning men vad hjälper det när lungorna låter som en kyrkorgel så fort belastningen går upp lite. Har uppenbarligen fuskat med astmamedicinen....
:va Jag började cykla andra januari, då var det ganska klent med pollen :tungan

Nu är det mitten av maj. Så hur går det med cyklandet för er?
Jodå, drygt 30 mil i veckan blir det :tummenupp Kommer sen alla nya leksaker från Tyskland så blir jag extra glad :nicka Då är det bara alla centimetertjocka gruslager kvar innan cykelvärlden är perfekt igen!
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Nu är det mitten av maj. Så hur går det med cyklandet för er?

En video jag blev tipsad om på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=DImxGczuYJI

Jävlar det där var exakt samma temperament som min bror. Att skylla på och ta sönder hjälmen för att han inte kommer uppför backen är något min bror skulle kunna göra också.

En gång kastade han sin mobiltelefon i sjön för att batteriet var slut :p
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Dragits med en jäkla seg hosta så det har blivit alldeles för lite. På bättringsvägen nu så snart är det dags att kött stigar! :)
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Jag kör vasan i år, andra ggn för mig. Otrolig upplevelse, ett måste om man gillar att cykla :)
Precis kommit igång, men mitt rectum trivs inte speciellt mycket på sadeln :crash
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jodå, drygt 30 mil i veckan blir det :tummenupp Kommer sen alla nya leksaker från Tyskland så blir jag extra glad :nicka Då är det bara alla centimetertjocka gruslager kvar innan cykelvärlden är perfekt igen!
Starkt jobbat :tummenupp Själv ligger jag bara på totalt drygt 30mil efter tre veckor. Nu börjar orken i benen komma tillbaka efter att mest ha legat i soffan i vinter, fast uppförsbackarna känns fortfarande tunga.

Tror också att jag ska beställa lite smågodis från Tyskland snart. Bland annat däck börjar det på att vara dags för. Men det är ju rena djungeln att försöka bestämma sig för vad man vill ha för något. Mönster, bredd, trådtäthet, vikt gummiblandning, pris, och sist men inte minst: märke...
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag kör vasan i år, andra ggn för mig. Otrolig upplevelse, ett måste om man gillar att cykla :)
Precis kommit igång, men mitt rectum trivs inte speciellt mycket på sadeln :crash
Jag med, körde förra året med målet att komma in under 4:30, det vart 3:47 till slut, i år ska jag försöka komma in under 3:30 :D

Lite film från förra året
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
30 mil i veckan är bra jobbat!, förstår bara inte hur man har tid:va

15 mil i veckan är vad jag försöker ligga på och hoppas iaf att ha en 80 träningsmil inför Vättern.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har en 16 mils startbiljett till Siljan Runt den 1/6-13 att sälja.

Har för få mil i benen iår tyvärr. :(

PM'a vid instresse.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Passerade 150 mil (hittills i år) på vägen till jobbet i morse (29 km enkel, cyklar 2-3 dagar i veckan). Skall köra Ringsjön runt (125 km) på lördag som uppvärmning inför stora sjörundan om två veckor. Känns bra i kroppen, hoppas på bättre väder än förra årets blötkalla elände.
 

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Tenere 700
150 mil är riktigt bra! Själv har jag fått ihop runt 20 mil. Börjar få lite flyt på det nu. Men det var jobbigare än jag trodde att börja cykla, fast man hade sprungit mycket innan.
Nä, dags att trampa hemmåt!

ImageUploadedByTapatalk1369928164.904378.jpg
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top