Stor mobil och MC åka?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kan ni inte lägga undan mobilen en liten stund??

Jag köpte min allra första mobil just för att jag skulle kunna ha den med mig när jag är ute och kör. Så - nej, det är tyvärr inget alternativ.

Jag får plats med min telefon både i innerfickan och byxfickan på stället. Men jag har å andra sidan troligtvis för stort skinnställ, om man ska tro alla experttrådar. :rolleyes:
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Köpte för övrigt Givis lilla tankväska på 4 liter, och det där fiffiga tanklocks-fästet. Perfekt till matlådan och lite småkrafs man vill ha med sig. =)
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Hade samma tankar om stora telefoner innan jag köpte min.. Men kan säga dig att en 5" är inga bekymmer att ha alls i fickan, kör med kevlarjeans själv och har allt som oftast telefonen i vänsterfickan. Men skulle nog tro att en ajfån känns mer obekväm i fickan än vad min Asus padfone gör, då jag inte har några höga raka kanter på min telefon som iphonen har.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Köpte för övrigt Givis lilla tankväska på 4 liter, och det där fiffiga tanklocks-fästet. Perfekt till matlådan och lite småkrafs man vill ha med sig. =)

Har också Giviväska (men den lite större modellen) med snabbfästet, men nu sitter den som toppbox. Då kan man få med sig hur stor mobil man vill, eller varför inte ta med sig en iPad! :)
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Galaxy S4 mini. (har ingen själv men har klämt och känt på en och kan tänka mig köpa en när det blir dags att byta)

Lika bred och obetydligt längre än en ajFåne 4 men lika stor skärm som på ajFåne 5 tack vare att ramen runt skärmen är obefintlig.
Den är dessutom tunnare och lättare än en ajFåne 4.
 

Winventive

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2018, Yamaha R1
Jag tycker att du ska satsa på Samsung galaxy S4 om du vill ha nåt lite plastigt men en riktigt bra telefon grym kamera. Om du är ute efter en lur med mer kvalitéts känsla så ska du deffinitivt skaffa en HTC One. Har själv båda telefonerna och båda funkar finfint att få in i både jeansfickan och i stället :hihi
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag kör med en Lumia 920. 4,5". Lagom stor utan att vara för stor. Windows Phone 8 är bättre än Iphone och Android också(Tycker jag). Har kört android i ett par år och klämt en del på Ios men efter 1 vecka med WP8 så undrar jag varför jag inte bytte till det tidigare. Kostade 2695kr på komplett. Ett riktigt kap.
Windows på mobilen är som att stänga in sig i ett väldigt litet omöblerat rum, låsa dörren och svälja nyckeln. Vill man känna sig begränsad/simpelt (likt iphone) så är windows the way to go.

Jag har alltid min mobil i bröstfickan och kommer i fortsättningen att ha det även efter min klotning (där mobilen såg ut som en banan). Hållbarhetsmässigt så tror jag att bröstficka eller kuts är lika illa när man klotar.
Den är dessutom tunnare och lättare än en ajFåne 4.
Sånt där verkar inte spela någon roll längre då ALLA klämmer på skal som bygger ~2mm (iphoneägare).
Har man köpt en "designtelefon" så kan man väl inte gömma den bakom ett skal?:va
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fast telefon är ju bra att ha på sig när man ligger och sprattlar i diket och din hoj är virad runt en älg 30 meter bort.

Jag har HTC One och den ligger utmärkt i innerfickan på skinnstället. När jag kör Gårtäcks så är det ännu mindre bekymmer på den fronten.

Se då till att kompisen som du kör med missar älgfan... :dummer
Och naturligtvis en 5S så den håller:7peta
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag kör med en liten midjeväska. Stor nog för att rymma mobil, plånbok och hemnyckel. Liten nog för att inte vara i vägen eller skramla runt. Dessutom åker hojnyckeln och öronpropparna ner i den när jag fikar. :tummenupp
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
När blev det en säkerhetsfråga att inte ha kallingar innanför skinnstället? :lol

Har ingenting på mig innanför stället. Dels pga. plats men spreciellt en säkerhetsfråga. Inga av mina passagerare får ha grejer på sig heller:rolleyes: (skyddskläder) Allt annat läggs i en påse under kuttsen, alt. i tankväskan på touringhojen :tummenupp
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Det blir helt enkelt för dig att svetsa fast dragkrog och hyra ett släp där du kan ha din 55" mobil ;)
Minns när 3210 och 3310 fanns.. Ramlade man med den blev man orolig ifall asfalten gick sönder...
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Det blir helt enkelt för dig att svetsa fast dragkrog och hyra ett släp där du kan ha din 55" mobil ;)
Minns när 3210 och 3310 fanns.. Ramlade man med den blev man orolig ifall asfalten gick sönder...

Hade gladeligen haft en lite mindre telefon om det fanns att få. Som det är nu är alla små telefoner kraftigt nedbantade på hårdvarusidan, vilket gör upplevelsen allt annat än angenäm, för hur man än gör så sitter man med de här nya moderna operativsystemen med alla miljarder olika funktioner... fan... jag saknar min gamla 3210'a :(
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
När blev det en säkerhetsfråga att inte ha kallingar innanför skinnstället? :lol

Den dammar lätt igen vintertid och med ett väl "perforeratställ" är det bara ställa sig upp i fart. Saken är biff.. Och helt ärligt, man känner sig lite hetare utan underkläder på bandagar:arsele
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Den dammar lätt igen vintertid och med ett väl "perforeratställ" är det bara ställa sig upp i fart. Saken är biff.. Och helt ärligt, man känner sig lite hetare utan underkläder på bandagar:arsele

Särskilt het när rövsmöret kommer sipprandes ur perforeringen. Som att trampa i en hundskit barfota. Fråga mig hur jag vet...:D
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Rövsmör var ett av de mest obehagliga ord jag läst på länge.... :D

Har sagt det för och upprepar mig. Benväska, det är en fantastisk uppfinning. Man får med sig det man måste ha (plånbok, telefon, hemnycklar) utan att det är i vägen eller stör.
 

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Hade gladeligen haft en lite mindre telefon om det fanns att få. Som det är nu är alla små telefoner kraftigt nedbantade på hårdvarusidan, vilket gör upplevelsen allt annat än angenäm, för hur man än gör så sitter man med de här nya moderna operativsystemen med alla miljarder olika funktioner... fan... jag saknar min gamla 3210'a :(


Kolla in www.kultmobil.se :)
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top