Stor mobil och MC åka?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Då var det dags att byta ut den gamla trotjänande ajfan 4'an.
Men alla mobiler idag är juh groteskt stora?
En 5" stor mobil får med nöd och näppe plats i jeansfickan och håller på att gå av när jag sitter ned. Egentligen inget problem till vardags då jag sällan går klädd i jeans off-season. Men hur gör ni andra med stora mobiler när ni ska ut och köra? Känns som att man nästan måste skaffa en ryggsäck för att få med sig mobilen :va
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Skaffade mig Note 3 när den kom och fick med mobilanpassat släp. Skall bara kränga på en dragkrok på hojen så är saken biff!
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Har ingenting på mig innanför stället. Dels pga. plats men spreciellt en säkerhetsfråga. Inga av mina passagerare får ha grejer på sig heller:rolleyes: (skyddskläder) Allt annat läggs i en påse under kuttsen, alt. i tankväskan på touringhojen :tummenupp
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har ingenting på mig innanför stället. Dels pga. plats men spreciellt en säkerhetsfråga. Inga av mina passagerare får ha grejer på sig heller:rolleyes: (skyddskläder) Allt annat läggs i en påse under kuttsen, alt. i tankväskan på touringhojen :tummenupp

Fast telefon är ju bra att ha på sig när man ligger och sprattlar i diket och din hoj är virad runt en älg 30 meter bort.

Jag har HTC One och den ligger utmärkt i innerfickan på skinnstället. När jag kör Gårtäcks så är det ännu mindre bekymmer på den fronten.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Just därför man shoppar en 5S. :sakenärbiff Surfplattor och telefon är en sådär het kombo i det verkliga livet. :crash
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Tejpa fast den på ryggskyddet
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Skaffade mig Note 3 när den kom och fick med mobilanpassat släp. Skall bara kränga på en dragkrok på hojen så är saken biff!

Om jag inte kan ha mobilen i fickan så kan jag nog lika gärna passa på att skaffa en Note 3'a, så om du nu var alvarlig med att du skaffat en så är jag ytterst nyfiken på att veta hur du löst transportbiten när du kör hoj :katt

Just därför man shoppar en 5S. :sakenärbiff Surfplattor och telefon är en sådär het kombo i det verkliga livet. :crash

Ja jo, det lutar åt en 5S, men jag tänkte att jag skulle prova på android ett tag igen... vågar man gå på en S4 Mini kanske, den är ung. lika stor som en 5S. :va

Tejpa fast den på ryggskyddet

Då måste jag juh ha med mig ett ryggskydd varje gång, jobbigt under tissha :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kör med mobilen i en sån här (ja, fast inte samma infästning):
x-grip.jpg
Då kan man ju köra med gps eller annat smutt på mobilen också.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag har en Note 2 och har den alltid i innerfickan på jackan om jag inte har packväska med då ligger den där istället.
 

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Jag kör med en Lumia 920. 4,5". Lagom stor utan att vara för stor. Windows Phone 8 är bättre än Iphone och Android också(Tycker jag). Har kört android i ett par år och klämt en del på Ios men efter 1 vecka med WP8 så undrar jag varför jag inte bytte till det tidigare. Kostade 2695kr på komplett. Ett riktigt kap.
 

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
iPhone 4 i nån typ av fodral, köptes med nåt styrfäste (Kjell&company) och modifierades så det nu sitter med RAM-mount fäste. Vattentätt (testades hårt i Norge i somras) Dock så bör man ej glömma kvar mobilen i fodralet under heta sommardagar! Höll på att grillas vid ett tillfälle.

Dåligt med färdiga lösningar, så "klipp&klistra" fick det bli :tummenupp

mobilfäste.jpg

Hrm, just ja, fodralet fanns ju till fler mobil-modeller därav nån form av tips
 
Last edited:

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Om jag inte kan ha mobilen i fickan så kan jag nog lika gärna passa på att skaffa en Note 3'a, så om du nu var alvarlig med att du skaffat en så är jag ytterst nyfiken på att veta hur du löst transportbiten när du kör hoj :katt

Ja jag har en Note 3 (jävligt nöjd med den också:tummenupp). Har inte testat att trycka ner den i rejsstället men jag tror det kommer bli tufft:näsblod
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Har du inte något innerficka på skinnstället? Jag har min där eller i förvaringsutrymmet i kutsen i en påsen med alla andra tillbehör man har med sig.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
eller köp en påse som man hänger runt halsen, och ha den under skinnstället eller jackan.
Jag anser att man alltid skall bära mobilen på kroppen, skulle man krascha så skall man alltid kunna nå den...
Trist att ligga skadad och inte komma åt mobilen för att kalla på hjälp.
Jag känner en person som lever idag, tack vare att han kunde ringa efter hjälp Han hade inte mobben på hojen...
Om du kraschar kan den även flyga åt helvete, så att du aldrig hittar den.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Valfri smartphone under cuts eller fastsatt/i väska på hojen + superbillig kontantkortstelefon i fickan om olyckan är framme.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Har du inte något innerficka på skinnstället? Jag har min där eller i förvaringsutrymmet i kutsen i en påsen med alla andra tillbehör man har med sig.
Jo, de gånger jag har ett skinställ på mig är det inte ett jätteproblem... jag vet att jag kommer bli flamead för det här, men jag kör ofta i t-shirt på sommaren. Men jag antar att en fet mobil kanske är en anledning till att bära skyddsjacka xD


eller köp en påse som man hänger runt halsen, och ha den under skinnstället eller jackan.
Jag anser att man alltid skall bära mobilen på kroppen, skulle man krascha så skall man alltid kunna nå den...
Trist att ligga skadad och inte komma åt mobilen för att kalla på hjälp.
Jag känner en person som lever idag, tack vare att han kunde ringa efter hjälp Han hade inte mobben på hojen...
Om du kraschar kan den även flyga åt helvete, så att du aldrig hittar den.


Jag håller med om mobilen på kroppen teorin, och som du kanske sett så är jag inte den mest nogräknade med skydd så insidan av stället funkar bara de gånger jag har ställ på mig :rolleyes:

Men frågan är om det gör någon skillnad om jag har mobilen på mig om det är en sån där modern tunn manick, finns juh risk för att den går itu om jag klotar... dessa ilandsproblem :rolleyes:
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag har en Samsung S4 och den känner jag knappt av i innerfickan i jackan. Man får avväga risken med att krossa telefonen/organ innanför, eller att inte nå åt den, ifall man lägger den i kutsen, eller en väska på hojen. Och även där kan den ju krossas vid olycka.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Kan ni inte lägga undan mobilen en liten stund??
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Telefonhållare från DX.com. Sitter även fast när man klotar!
Annars är det innerfickan som gäller. Hur skönt det är att trilla med med en lur i innerfickan vågar jag dock inte svara på, men som någon nämnde, kan vara bra att ha nära till hands när hojen tagit sig en flygtur medan man själv sprattlar i diket alt. vice versa.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top